پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۳۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زانو زدن مجدد ساختار پدافند سایبری خود در مقابل هکر‌هایی که به زعم خود آن‌ها را ایرانی خوانده‌اند، خبر دادند.
شعار سال: رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی همچون یسرائیل هیوم، معاریو، کالکاسیت، کیکار، یدیعوت احارانوت و... همگی در خبری اعلام کردند هکر‌های ایرانی موفق شدند وارد سرور‌های سازمان هوایی اسرائیل شوند.
یسرائیل هیوم در گزارشی در این باره نوشت هنوز یک هفته از حملات سایبری سابق نمی‌گذرد که اسرائیل بار دیگر در مقابل یک تهاجم سایبری شکست خورد.
این رسانه ادعا کرد مجموعه ایرانی پی تو کی (Pay۲Key) شامگاه یکشنبه اعلام کرد رایانه‌های متعلق به شرکت ایلتا یکی از شرکت‌های وابسته به صنایع هوایی اسرائیل را هک کرده است. این شرکت تولید کننده رادار‌های نصب شده بر روی سامانه پدافندی گنبد آهنین است.
به نوشته رسانه‌های عبری زبان، مسئولین امنیت شبکه در اسرائیل تنها زمانی از این تهاجم مطلع شدند که گروه هکری (Pay۲Key) این مسئله را به اطلاع آن‌ها رساند و به آن‌ها خبر داد اطلاعات بسیار حساسی را از سرور‌های این شرکت تخلیه کرده است.

هکر‌ها با اشاره به شب یلدا به اسرائیلی‌ها گفتند شب بسیار طولانی تری را سپری خواهید کرد و به زودی اطلاعاتی در مورد شرکت‌های دیگر نیز اعلام می‌کنیم.

گروه هکری (Pay۲Key) برای اثبات ادعای خود نام کاربری یک هزار نفر از کاربران و برخی از اسناد شرکت را روی شبکه اینترنت قرار دادند.

به نوشته یسرائیل هیوم، سه روز قبل نیز این گروه هکری از کاربران اینترنت در اسرائیل (فلسطین اشغالی) خواست میزان امنیت شبکه وزارت خانه‌های راه و بهداشت و نیز صنایع هوایی اسرائیل را تست کنند.

به زعم این روزنامه اولین بار نام این گروه در نوامبر ۲۰۱۹ علنی شد و برخی از شرکت‌های امنیت شبکه آن را یک گروه ایرانی معرفی می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، این هکر‌ها دو اقدام موازی با یکدیگر انجام می‌دهند، در کنار کدگذاری اطلاعات برای دریافت باج، اطلاعات را کپی کرده و با انتشار تدریجی برخی از آن قربانی خود را مجبور به تسریع در پرداخت باج می‌کنند. ‎

مدیر یکی از شرکت‌های امنیت شبکه اسرائیلی به نام «سایبرتی سیکورتی جویش» هم به این روزنامه عبری زبان گفت: با توجه به آوازه‌ای که این گروه هکری برای خود دست و پا کرده تصور می‌کنیم که پیام آن‌ها کاملا جدی است و به زودی هم عملی خواهد شد، شما به حملات چند روز اخیر توجه کنید، از اینتل و آمیتال گرفته تا شیریبیت همه نشان می‌دهد که اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است.

«هاریل منشاری» یکی از کارشناسان بخش سایبری رژیم اسرائیل هم در این رابطه گفت: ایران یکی از قدرت‌های فضای سایبری است و ظاهرا به هر اقدام فیزیکی صورت گرفته در این فضا پاسخ می‌دهد و با استفاده از برتری که در این صحنه دارد، به رقبای خود ضربه وارد کرده و در عین حال هیچ کس نیز قادر به اثبات این کار نخواهد بود.

اما «اینات مرون» کارشناس امنیت شبکه نگرانی‌های بزرگتری دارد، او می‌پرسد میزان دسترسی گروه هکری (Pay۲Key) تا چه حد بوده است، به کدام یک از سرور‌ها دسترسی پیدا کردند؟

وی می‌افزاید، بدبختانه ما حتی نمی‌دانیم به کجا ضربه وارد شده است بلکه باید بنشینیم و ببینیم آن‌ها چه اطلاعاتی در اختیار ما خواهند گذارد؟

انتشار نام کاربران و فعالان در بخش صنایع هوایی یک امر بغرنج است، اما بغرنج‌تر آن است که باید در این مرحله ارزیابی کنیم چه اطلاعات امنیتی دیگری را از دست داده‌ایم. ‎

روزنامه عبری زبان معاریو هم در گزارشی در این زمینه ضمن اشاره به نظرسنجی انجام شده در صفحه گروه (Pay۲Key) در فضای مجازی برای ارزیابی توانمندی دفاع سایبری دو وزارتخانه و صنایع هوایی رژیم اسرائیل نوشت: باید اعتراف کرد که ما در معرض یک جنگ گسترده سایبری قرار گرفته ایم. کارشناسان بر این باورند که مهاجمان علاوه بر پول انگیزه‌های دیگری هم دارند امروز این جنگ چنان فراگیر شده است که دیگر نمی‌دانیم کدام شرکت یا کدام سازمان هدف بعدی خواهد بود به ویژه اینکه تنها شرکت‌های مالی نیستند بلکه نهاد‌های رسمی و امنیتی نیز آن را تجربه می‌کنند.

هفته گذشته گروهی از هکر‌ها اطلاعات شرکت Bana Labs که یک شرکت فعال در بخش هوش مصنوعی است را به سرقت بردند، در مورد اهمیت این اطلاعات همین بس که شرکت اینتل امتیاز آن را اخیرا خریداری کرده بود.

اطلاعاتی که هکر‌ها منتشر کرده اند نشان می‌دهد که آن‌ها دسترسی بسیار گسترده‌ای را پیدا کرده بودند، آن‌ها با انتشار برخی از این اطلاعات نوشتند: ما این را پیدا کرده ایم متعلق به چه کسی است؟

پایگاه اینترنتی واللا نیوز هم در گزارشی در این باره ضمن لیست کردن شکست‌های رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت هکر‌ها و عدم فراموش کردن الصاق این حملات به هکر‌های ایران نوشت آنچه می‌توان در این زمینه به آن رسید آن است که ظرف سه ماه اخیر قربانیان زیادی را در اسرائیل (مناطق اشغالی) گرفته است که ۱۴ درصد از آن‌ها شرکت‌های اسرائیلی فعال در بخش فناوری هایتک و برنامه نویزسی بودند، ۱۱ و نیم درصد نهاد‌های رسمی و شهری بودند، ۷ درصد شرکت‌های بیمه بوده و ۶/۵ درصد هم شرکت‌های خدمات پزشکی و درمانی هستند در حالی که بقیه شرکت‌های و ساختار‌های موجود در شبکه اینترنت نیز به تساوی بقیه حملات را متحمل شده اند. ‎
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1 دی ۱۳۹۹، کد خبر:2414894،  tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
پس براي چي تو جهان مخابره شده كه ايران از نظر سايبري ضعف ساختاري داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
اسرائيلي ها بايد اين نكته رو جار بزنن كه خيلي وقته از غيور مردان ايراني شكست خوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
ايران ضربه هاي مخفي خيلي زيادي به اسرائيلي ها زده و اصلا هم رو نميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
اسرائيلي ها خلاف چيزي كه نشون ميدن به شدت متزلزل و شكست پذيرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین