پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
این ارتش سایبری اسراییل «هاسبارا» نام دارد که تحت عنوان «پروژۀ هاسبارا» یا وزارت (سازمان) هاسبارا نیز معروف است، با برخورداری از جوانان از پوشش دانشگاهی و پژوهشی بهره می‌برد.
شعار سال: در جریان نبرد اخیر میان اسراییل و فلسطین، یکی از راز‌های اسراییل برملا شد و آن وجود یک ارتش سایبری در این رژیم است که از قدرت و نفوذ و پنهانکاری بالایی برخوردار است.

این ارتش سایبری اسراییل «هاسبارا» نام دارد که تحت عنوان «پروژۀ هاسبارا» یا وزارت (سازمان) هاسبارا نیز معروف است، با برخورداری از جوانان از پوشش دانشگاهی و پژوهشی بهره می‌برد.

اطلاعات زیر که از یک کاربر توییتر منتشر شده است، ابعاد و زوایای ناگفته‌ای از این پروژه را معرفی می‌کند:

در جریان جنگ ۲۰۱۴ غزه بود که گزارش‌هایی از اتاق‌های جنگ سایبری اسرائیل که در دانشگاههایش برپا شده بود منتشر شد. این بخشی از یک پروژه‌ی بزرگ به نام هاسبارا Hasbara بود.

در جهت پاراپاگاندای اسرائیل بودند. این پروژه بعد از جنگ غزه ابعاد بسیار وسیع تری گرفت و الان اگر اسم این پروژه را جستجو کنید با واقعیت‌های تکان دهنده‌ای از این پروژه‌ی جنگ سایبری-روانی روبرو می‌شوید.

محتوای تولید شده توسط ارتش سایبری اسرائیل را در پیج‌های خود منتشر می‌کنند و در مقابل از امتیازاتی مانند بورس تحصیلی برخوردار می‌شوند. این پروژه فراتر از ارتش سایبری سازماندهی شده‌ی رسمی و نظامی و یوتیفرم پوش شناخته شده است.

احتمالا اولین بار بخش عبری وبسایت وای نت در مورد این پروژه مطلب نوشت  اما یکی از خبرگزاری ها هم همون موقع مطلب خوبی در موردش کار کرد. این رو گفتم که بدونید الان هم پروژه‌ی هاسبارا با قدرت در حال فعالیت و دروغ پراکنی در جریان جنگ غزه است.

این مطلب هم در مورد دستگاه دیپلماسی عمومی اسرائیل (هاسبارا) یا پروپاگاندای اسرائیل خوب است.


از وزارت هاسبارا اسرائیل چه میدانید؟

دو هفته پیش از حمله به غزه بنیامین نتانیاهو در یک برنامه تلویزیونی به نام «هاسبارا و تاریخ» برای حضار که نوجوانان ۱۶ ساله بودند سخنرانی کرد.

اسرائیل بلافاصله پس از زلزله هائیتی گروهی متشکل از ۲۰۰ سرباز به محل فرستاد تا یک بیمارستان صحرایی در"پورتو پرنس" برپا کنند.

آن‌ها تلاش کردند تا از آن فاجعه بزرگ، محملی برای شستشوی جنایات صهیونیست‌ها و فرصتی برای یک عملیات هاسبارا بسازند.

روزنامه هاى اسرائیلی هم بازتاب گسترده از کمک‌های رژیم غاصب به زلزله زدگان انجام دادندو تیتر زدند: «درباره این چه داری بگویی آقای گلد اسمیت؟»

تیترهاى دیگر: "نماینده‌های اسرائیل در هائیتی، بقیه را خجالت زده کردند" "فاجعه هائیتی، بد برای آنها، خوب برای یهودیان" "آفرین بر ما! "

در سایت وزارت هاسبارا اطلاعات مفیدی برای رویارویی با انتقاد‌هایی که شهروندان اسرائیلی در خارج با آن روبه رو خواهند شد، در اختیارشان میگذارد.

کسانى که به خارج سفر میکنند شستشوی مغزی داده میشوند. جزوه‌های هاسبارا پیش از فرود هواپیما دررم، لندن و دیگر شهر‌ها جهان بین مسافران توزیع میشود

مثلا: توضیح در مورد پیشرفت اسرائیل در تکنولوژى و کشاورزى ترغیب مردم به سفر به اسرائیل در بحث نگاه خود را ندزدید که بازنده به نظر بیایید.


ما هرگز هاسبارا را چنین پرتوان ندیده بودیم

سخنگوی وزارت خارجه اسراییل در۲۰۰۶درباره هاسباراگفت:"ما هرگز هاسبارا را چنین پرتوان ندیده بودیم. این، ماشینی است که خیلی خوب، روغن کاری شده ".

در سال ۲۰۰۷، سازمان هاسبارا از اعضایش خواست تا با ویرایش دستجمعی در ویکی‌پدیا از گرایش خطرناکِ نمایشِ چهره ى منفی از اسرائیل جلوگیری کنند

٢٠٠٨ کمک‌های هاسبارا منتهی به ایجاد هفته نفاق با اسلام در مقابل هفته نفاق با اسرائیل شد ۲۰۱۰ فعالیتش منتهی به ایجاد هفته صلح اسرائیل گردید.

دو روز پس از آتش بس غزه، در ١٨ ژانویه وزارت مهاجرت رژیم اسراییل، خبر از راه اندازی «یک بریگاد ویژه» داد.

هدف این بریگاد هجوم آوردن و آوار شدن بر سر سایت‌هایی است که در هر نقطه اى از جهان، علیه سیاست هاى اسراییل و علیه صهیونیسم مطلب منتشر میکنند.

در این برنامه، هر آماتوری خواهد توانست پس از موافقت مقامات مربوطه، به عضویت این لشکر جدید درآید و سایت‌ها و آدم‌های مسأله ساز را نشانه بگیرد!

در نهایت شگرد جدید هاسبارا روزنامه "هاآرتص" و "لوموند"نوشتند: اینک روش جدیدی بر شگرد‌های گذشته هاسبارا اضافه شده است: تشکیل یک لشکر اینترنتی!

وزیر مهاجرت رژیم اسراییل، علت تشکیل ارتش اینترنتی را چنین توضیح میدهد: «اینترنت، به یک میدان جدید نبرد، تبدیل شده است.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسش، تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:porcesh.ir، ۳۶۳۲۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
تجهیزات قوی دارن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین