پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۷۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۵ مرکز توانمندسازی برای معتادان بهبود یافته راه‌اندازی شده است.
شعار سال: فرید براتی‌سده در بازدید از مرکز شبانه روزی جامع درمان و بازتوانی معتادین زنجان اظهار کرد: مبحث پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی با جدیت دنبال شده و در این باره اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام تلاش ما در بهزیستی بر این اصل استوار است که با استفاده از پزشک، مددکار، روانشناس و کادر دوره دیده و متخصص اقداماتی انجام شود که اثر بخشی بهتری داشته و ارائه خدمات به جامعه هدف این مرکز از لحاظ کیفیتی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: ۲۵ مرکز توانمندسازی برای معتادان بهبود یافته راه‌اندازی شده است که مکانی برای زندگی ندارد و علاوه بر اسکان خدمات آموزشی هم دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: در حوزه درمان در سازمان بهزیستی در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز سرپایی، یک هزار و ۲۸۰ مرکز اقامتی وجود دارد و در مراکز ماده ۱۶، ۲۸ هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

محمدی ادامه داد: در موضوع پیشگیری، برنامه سازمان بهزیستی به صورت اجتماع محور صورت می‌گیرد که به وسیله آن در مراکز آموزشی، مهدهای کودک، مدارس دانشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری واحدهای صنعتی برنامه‌های پیشگیری انجام می‌شود که در این طرح ۱۸ میلیون نفر خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز از آماده‌سازی مرکز شبانه‌روزی جامع درمان و بازتوانی معتادین خبر داد و افزود: این مرکز با هدف بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد که به صورت داوطلبانه به این مرکز مراجعه می‌کنند در بخش مردان، شامل بخش‌های سم‌زدایی، سالن‌های مراقبتی و اقامتی، بخش درمان و اشتغال فعالیت خواهد کرد.

رویکرد اجتماع درمان مدار با تاکید بر تغییرات رفتاری و شناختی
محمد محمدی قیداری افزود: پس از پایان دوره سم‌زدایی و اقامت (چهار ماه)، فرد بهبودیافته بر اساس مدل درمان سرپایی و خودیاری در مدت هشت ماه و با شرکت در ۵۲ جلسه سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده تحت نظر مدیر، در جلسات درمانی و آموزشی مرکز شرکت می‌کند.

وی گفت: در پایان اقامت افرادی که سرپناه و خانواده ندارند برای اسکان و اقامت به مراکز اقامتی توانمندسازی ارجاع داده می‌شوند و در صورت داشتن شغل با کمک مددکار به شغل سابق خود باز می‌گردند و در غیر این صورت با مهارت‌آموزی به اشتغال آنان کمک می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: رویکرد اجتماع درمان مدار با تاکید بر تغییرات رفتاری و شناختی، شامل برنامه‌های ساختار یافته فردی و اجتماعی نظیر خدمات روانپزشکی، روانشناختی، مشاوره، آموزش خانواده، گروه درمانی، تشکیل گروه‌های خودیار خدمات مددکاری و پیگیری فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: مددجویان پس از پذیرش در این مرکز از نظر مشخصات فردی، وضعیت خانوادگی و اجتماعی، بررسی انگیزه مددجو برای بهبود و بازتوانی، اطلاعات راجع به مصرف مواد، سابقه بیماری‌های جسمانی بیماری‌های روانپزشکی و سوابق قضائی و کیفری و.... بررسی برمی‌گردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 دی  1399، کد خبر: 5101338،  www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
در زمینه اعتیاد خصوصا زنان معتاد متهاجر اصلا عملکرد خوبی نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
با این کارها و قدم های کوچیک نمیشه به اسانی از تموم معضلات گذشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
اگر معتادان بهبود یافته بتوانند بلافاصله شغلی را پس از بهبودی داشته باشند کمتر برمی‌گردند به گذشته خود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین