پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۹۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور گفت: در حالی که روحانی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد مجلس را متهم به ناکارآمدی می‌کند.
شعار سال: علی اصغر عنابستانی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس حق نظارت بر وزرا را ندارد، اظهار داشت: طرح این مباحث نشان دهنده دست خالی رئیس‌جمهور در اداره کشور است و مشاورانش وی را به این سمت سوق می‌دهند که برای کشور حاشیه ایجاد کند تا در این فضا، حواس مردم را از شرایط و وضعیت سختی که دارند، پرت کند.
وی بیان کرد: در سال آخر دولت هستیم و رئیس جمهور باید پاسخگوی عملکرد هشت ساله خود باشد، اما این دولت عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و، چون رئیس‌جمهور حرفی برای گفتن و پاسخگویی درباره عملکردش ندارد، در هر صحبتی به دنبال ایجاد حاشیه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در شرایط فعلی، مجلس را رقیب خود می‌داند و آنان تصور می‌کنند که اگر مجلس موفق باشد، مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هم به سمت جریان انقلابی گرایش پیدا می‌کنند و به همین دلیل تمام همت خود را گذاشته‌اند تا مجلس را ناکارآمد جلوه دهند.

وی ادامه داد: دولت حجم زیادی از لوایح را به مجلس ارائه کرده است که هیچیک از این لوایح، مشکلات مردم را حل نمی‌کند و هدف دولت از این کار آن است که مجلس را درگیر بررسی لوایح درجه چندم و کم اهمیت کند تا مجلس از کارآمدی بیفتد.
عنابستانی اظهار داشت: رئیس جمهور خود را همواره پاسدار قانون اساسی می‌داند و برای ما عجیب است که می‌گوید مجلس حق نظارت بر وزرا را ندارد. این مسئله نشان دهنده آن است که وی یا قانون اساسی را نخوانده است و یا آنکه خودش را به غفلت زده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر فردی می‌داند که نهادی که قانون نویسی می‌کند، حق نظارت بر اجرای قانون را هم دارد و همان اصل قانون اساسی که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد تا بر عملکرد وزرا نظارت داشته باشد، به مجلس هم اجازه نظارت بر عملکرد وزرا را می‌دهد و وزرا باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند.

وی با انتقاد از رئیس‌جمهور که گاهی اوقات بحث رفراندوم را مطرح می‌کند، گفت: طرح این مباحث از سوی رئیس‌جمهور تعجب‌برانگیز است و وی به خوبی می‌داند که رفراندوم شرایطی دارد و شرایطش آن است که باید رئیس جمهور از مجلس درباره هر موضوعی که می‌خواهد، تقاضای رفراندوم کند. اگر واقعاً وی به دنبال این موضوع است، بهتر است درخواست خود را به مجلس دهد تا مورد رسیدگی قرار گیرد نه آنکه در فضای رسانه‌ای هیاهو و جنجال به پا کند.

عنابستانی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور با هیاهو کردن و فرافکنی می‌خواهد حواس مردم را از مشکلاتشان پرت کند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی کار خود را انجام می‌دهد و قطعاً درگیر این حواشی نخواهد شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس طرح‌های مهمی در دست بررسی دارد و معتقدیم که قوا باید از جنجال و درگیری بپرهیزند، هر چند که رئیس‌جمهور تلاش می‌کند که در کشور جنجال درست کند، اما قطعاً ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و درگیر این مسائل نمی‌شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۰۳۳۲۶، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
واقعا خوب حرفی زده ولی فقط حرف ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
داریم در مورد کدوم عملکرد حرف میزنیم؟ بقیه ریاست جمهوری های ایران ج.اب دادن که ایشون بده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
داریم در مورد کدوم عملکرد حرف میزنیم اخه؟ روحانی هیچ کاری برای مردم نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
دولت و مجلس رو دور بدی افتادن و مدام دارن همو متهم می‌کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین