پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مقام معظم رهبری از برخی از انتقاد کنندگان در سخنانش تجلیل کرد و در عین حال کارشان را غلط توصیف فرمودند. ذوالنوری هم به فرمان رهبر گردن نهاد و پیام رسمی اطاعت اوامر را منتشر نمود. حال سوال این است که ذوالنوری حق می گفت یا ناحق ؟ آیا پیام رهبر در خصوص شیوه بیان ایشان بود یا اصل انتقادات ؟ مسلما با مشاهده کلیپ مقام معظم رهبری، به راحتی می توانید در این خصوص قضاوت کنید.

شعار سال: حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» نماینده اصولگرای قم و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم روز ۲۴ مهرماه در توییتی عجیب به رییس جمهوری حمله ور شده و نوشته بود: «جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید، امروز اکثریت قاطع ملت ایران با کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»
او که از مجلس دهم موضوع استیضاح رییس جمهوری را دنبال می‌کند، دو روز بعد از توئیت جنجالی اش، روز ۲۶ مهر نیز در توئیتی با هشتگ "نجات کشور"، مدعی شد: «استیضاح روحانی از دستور خارج نشده، استیضاح به قوت خودش باقی است، پرونده استیضاح دست بنده است. ۴۴ نفر امضا کرده‌اند که ۱۱ نفر امضای شان را پس گرفتند و الان ۳۳ امضا داریم. از دیگر نمایندگان خواهش می‌کنیم استیضاح را امضا کنند که اوضاع نابسامان فعلی با استیضاح آقای رئیس‌جمهور سامان پیدا کند.»

رهبر انقلاب در روز شنبه ۳ آبان طی سخنانی، با انتقاد صریح از اقدام برخی در برخورد با دولت و رئیس‌جمهور و هتک حرمت وی، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد؛ ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.
رهبری انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور. ایشان خاطرنشان کردند: ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد، اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتار‌ها و هتک حرمت، روش آمریکایی‌ها است که در مناظره‌ها و کار‌های مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آن‌ها می‌گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود، اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد.

تعداد بازدید : 5
رهبر انقلاب: کار برخی افراد در هتک حرمت رئیس‌جمهور غلط بود
«مجتبی ذوالنوری» عصر شنبه پس از انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و، ولی امرم را از اوجب واجبات می‌دانم و تمام آبرو، هستی، و وجود خود را در اطاعت اوامرش تقدیم می‌دارم و در چارچوب تکالیف قانونی خود و تدابیر معظم له لحظه‌ای از احقاق حقوق مردم شریف غفلت نخواهم کرد.

حال سوال این است که با وجود تائید انتقادات توسط مقام معظم رهبری و تقبیح شیوه انتقاد نمایندگانی همانند حجت السلام ذوالنوری، ایشان باید از چه چیز از آقای روحانی معذرت خواهی کنند؟ بگویند ببخشید که بشکلی تند، عملکرد زیر سوال و رفتار نامناسب تان را تذکر داده ام؟
تمکین از ولی فقیه و رهبر جامعه اسلامی، یک اصل است که آقای ذوالنوری بدون کمترین فوت وقت انجام داده و اطاعت امر کردند. اما انتقاد از دولت و حتی پیشنهاد استیضاح دولت، می‌تواند به روش‌های آرام‌تر مطرح بوده و دنباله گیری شود.
از رسانه‌های جهت دار هم تقاضا می‌کنیم، برای چند ریال مواجب و یا نادانسته، کاسه داغ‌تر از آش نشوند.
 
برگرفته از منابع گوناگون، اختصاصی شده توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
وقتی رهبر انقلاب داره این همه صریح موضوع کل کشور رو اعلام میکنه این ادم حداقل کاری که باید بکنه عذرخواهیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین