پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بيرجند در دیدار با حجت الاسلام عبادی٬ نماینده مردم بيرجند در مجلس٬ به طرح مسائلی پيرامون مسائل استان و بررسی اتفاقات روز کشور پرداختند.

شعار سال: اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بيرجند در دیدار با حجت الاسلام محمدباقر عبادی٬ نماینده مردم بيرجند٬ درميان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به طرح مسائلی پيرامون مسائل استان و بررسی اتفاقات روز کشور پرداختند.

در ابتدا مرادی٬ دبير انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بيرجند ضمن تسليت در گذشت حضرت آیت الله سيداحمد عبادی٬ فقدان آن بزرگوار را آن هم با آن سطح معرفت و اخلاق را رخنه ای بردین بيان کرد و در ادامه ضمن عرض خسته نباشيد به دليل فعاليت شبانه روزی چهار ساله در دوران نمایندگی مجلس٬ به معرفی این تشکل پرداخت و بيان داشت: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بيرجند زیر نظر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور فعاليت می کند و قدمتی۶ ساله دارد.

وی گفت: ما در حوزه های مختلفی سياسی فرهنگی و علمی وارد شده ایم و برنامه های بسياری را با ظرفيت و کيفيت بالا اجرا کرده ایم. تا کنون چندین دیدار با مسئولين استان داشتيم و دغدغه های دانشجوئی مشکلات دانشگاه و استان را مطرح کرده ایم. با افرادی از قبيل آیت الله رئيسی٬ دادستان کل کشور؛ حسينی٬ معاون سياسی استانداری و حجت الاسلام رضایی٬ امام جمعه و ریاست صدا و سيما دیدارهایی خواهيم داشت.

دبير انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بيرجند با بيان اینکه مباحث سياسی را با چند نوع برنامه پيش بردیم جلسات و بيانيه هایی پيرامون اتفاقات روز صادر کردیم٬ در زمينه کرسی هایی که برگزار کردیم سعی براین بوده تا دغدغه رهبری را تحقق بخشيم٬ گفت: امسال هم در این دو ماه گذشته از سال تحصيلی٬ سه تا کرسی برگزار کردیم. یکی از

مهمترین کرسی ها را با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی آن هم با موضوع استکبار سال ستيزی در پروژه نفوذ برگزار شد و همچنين سعی شده با توجه به مسائل روز همایش هایی برگزار کنيم. در گذشته نيز همایش هایی با حضور سعيد زیبا کلام و سيد افقهی در مورد مسائل روز جهان اسلام برگزار شد.

مرادی در ادامه افزود: ما با رصد دقيق اتفاقات کشور و متناسب با زمان بيانيه هایی صادر می کنيم. بيانيه ای که در خطاب به معاون اول ریاست جمهوری صادر کردیم از طرف سازمان های مختلف پاسخ هایی دریافت کردیم. بيانيه های دیگر نيز با توجه به اتفاقات روز استان منتشر کرده ایم که از بازتاب رسانه ای قابل توجهی برخوردار بوده است. وی بيان داشت: در مباحث فرهنگی برجسته ترین برنامه ای که دنبال می کنيم تعزیه خوانی است که فضای دانشجویی را به خوبی پوشش می دهد و امسال این مراسم ۲۸آبان برگزار می شود. مرکز پژوهشی شهيد علم الهدی که در سالهای گذشته مسئله رباتيک را دنبال می کرد از سال گذشته هم به ساخت پهپاد های تحقيقاتی پرداخته و تا کنون دو پهپاد ساخته شده و برای این دو تا امروز فقط ۵۰۰ هزار تومان از دانشگاه دریافت کردیم. بقيه ی هزینه از طریق خود افراد تهيه شده٬ در حالی که فقط بحث خرید وسایل تقریبا دو ميليون و پانصد هزار تومان هزینه می برد. برای آینده هم سومين پهپاد را در دست طراحی داریم که فعلا به دلایل مسائل بودجه ای هنوز نتوانسته ایم وارد مرحله اجرا شویم ٬گرچه از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه جهت حمایت از این طرح قول هایی داده شده است.

دبير انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بيرجند افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل هر ساله در تهران نشستی

برگزار می کنند و در این نشست هر انجمن یک غرفه از فعاليت های خود طراحی می کند که امسال غرفه ما به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

در ادامه دبير انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بيرجند به طرح سوالاتی پيرامون مسائل دانشگاهی پرداخت: در انتها صحبت هایم چند سوال خدمت شما داشتم اول اینکه خليلی در جلسه ای مطرح کردند که بودجه دانشگاه بيرجند در سال گذشته ۹۸ درصد تحقق یافته بود٬ اما ایشان تحقق بودجه امسال را ۳۵ درصد اعلام کرده اند٬ این تا چه حد واقعيت دارد و به چه دليل این اتفاق رخ داده است؟

وی افزود: سوال دوم بنده هم در رابطه مسائل آموزشی است. این که قانونی در ترم قبل به ما ابلاغ شده که دانشجویانی که سنوات بالا حساب می شوند باید شهریه پرداخت کنند این خود یک ظلم است. اما ظلم بزرگتر از آن این است که این مصوبه یک ماه مانده به پایان ترم قبل ابلاغ می شود و ما شنيدیم که این قانون برای برخی از دانشجویان که ترم ۱۲ هم بودند٬ برایشان از ترم ۹ تا ۱۲ تاثير داده شده٬ موضع شما به عنوان عضو کميسيون آموزش مجلس چيست؟

در ادامه سایر اعضای حاضر نيز سئوالاتی را از نماینده مردم بيرجند در مجلس مطرح کردند که از جمله ان ها نصرالهی٬ دبير اسبق انجمن بود.

وی با طرح مباحثی از جمله بحث کمبود آب در استان این سئوال را مطرح کردند که انتقال آب به استان از کی اجرایی میشود؟

دبير اسبق انجمن در ادامه با انتقاد از وضعيت اشتغال در دانشگاه این سئوال را مطرح کردند که در خصوص اشتغال و بيکاری چه تدابيری اندیشيده شده است؟

در ادامه رخشانی٬ نائب دبير انجمن اظهار داشت که برجام نقص های زیادی دارد٬ نظرشما درباره نحوه بررسی و اجرای طرح دو فوریتی برجام چيست؟

در ادامه محمدی٬ مسئول واحد خواهران انجمن به طرح سوال پيرامون وزارت فرهنگ پرداختند و گفت: وزارت فرهنگ در سال های دولت یازدهم بسيار حاشيه داشته و نتوانسته مدیریت مناسبی را در عرصه فرهنگ داشته باشد٬ چرا با وجود هشدارهای رهبری در این باره اما مجلس هنوز اقدام موثری را صورت نداده است؟

در ادامه حجت الاسلام عبادی به سوالات مطرح شده و سایر مباحث مطرح شده پاسخ گفتند.

وی گفت: بنده برای برگزاری کرسی که یکی از مطالبات رهبری است از شما تشکر می کنم. تعزیه هم ابتکار جالبی بوده

که می توان در آن گنجاند و شور و شعور را همراه کرد. در مورد پهپاد هم از شما تشکر می کنم. متاسفانه اعتبارات در دست سيستم اجرایی است و به ما مربوط نمی شود.

وی افزود: در مورد بودجه دانشگاه بيرجند باید بگویم که آنچه در مورد کليت بودجه دانشگاه شنيده اید درست است. امسال قيمت نفت به شدت تنزل پيدا کرد و کسری بودجه بالاست. در مورد مشکل آموزشی که مطرح شد این مصوبه مجلس و قانون نيست٬ احتمالا آیين نامه ای است که تصویب شده و سنوات را هم باید پيگيری کنيم و منشا را پيدا کنيم٬ در این زمينه شما حتما با بنده نامه نگاری کنيد تا پيگيری شود.

نماینده مردم بيرجند٬ درميان و خوسف در مجلس با بيان اینکه در خراسان جنوبی و دیگر استان ها مشکل آب زیاد است٬ گفت: وزارت نيرو هم که دائما در حال مطالعه است٬ وزیر در جلسه کميسيون مربوطه ادعاهایی میکردند و گفتند انتقال آب به استان قرار است از دریای عمان انجام شود و توسط شرکت های خصوصی به بلوچستان و خراسان جنوبی انتقال پيدا کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بنده به وعده وعيدهای دولتی ها اعتماد نمیکنم٬ گفتم مدارک مطالعات را بياورید که هنوز مدرکی نياوردند.

نماینده مردم بيرجند٬ درميان و خوسف در مجلس با بيان اینکه رخوت در وزارت نيرو وجود دارد و این را رئيس جمهور باید کناربگذارد٬ افزود: موضوع دیگری که می تواند به انتقال آب به خراسان جنوبی کمک کند این است که خراسان رضوی خواهان آب است که این خود به انتقال آب کمک می کند.

نوبخت نمی خواست اجازه اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی را بدهد عبادی در مورد پروژه راه آهن خراسان جنوبی بيان داشت: نوبخت نمی خواست به پروژه اجازه دهد تا جایی که بحث

استيضاح برخی مطرح شد و توانستيم این اجازه را بگيریم و مهمترین ردیف بودجه را در قانون بودجه سال ۹۴ به این طرحاختصاص دهيم بخش مهمی از مسئله بيکاری مربوط به آموزش عالی است

وی با بيان اینکه فارغ التحصيل دانشگاه باید علم و دانش و مهارت داشته باشد٬ گفت: برای اشتغال در استان باید

زیرساخت ها را در نظر گرفت. از نظر تسهيلات چون دور از منابع است برای مواد اوليه و بردن به بازار فروش هزینه زیادی

صرف می شود و بنابراین کسی در اینجا سرمایه گذاری نمیکند ماجرای عدم مدیریت صحيح علی لاریجانی

عبادی با بيان اینکه در مورد برجام اولا اطلاع رسانی در همان زمان خوب صورت نگرفت آنچه در مجلس ارائه شد اصلا برجام نبود؛ بلکه طرحی در مورد برجام بود٬ افزود: طرح هم اینگونه بود که دولت در صورتی می تواند برجام را بپذیرد که موارد زیر رعایت شود که دارای ۹ بند بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد خيلی محدودی گفتند که برجام باید رد بشود؛ چراکه برجام یک بحث امنيتی است که بایدمجموعه نظام تصميم بگيرد٬ گفت: اما برخی از مشکلات ایجاد شده در مجلس در زمان رای گيری طرح برجام به دليل عدم مدیریت صحيح لاریجانی بود و مخصوصا طرح جلسه سه نفره سبب شد تا به جو رای های مجلس تاثيربگذارد٬ لاریجانی می توانست با زمان به کسانی که قصد ارائه نظرات و پيشنهاداتی در رابطه با طرح مجلس برای برجام٬ اتفاقات آن روز را بهتر مدیریت کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري دانشجو، تاریخ انتشار: 17 آبان 1394، کد مطلب: 461760: www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین