پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۳۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
با بسته شدن اکثر دفاتر کاری ممکن است این‌گونه به نظر برسد. هواداران برابری، اما می‌گویند که این موارد آزار پیش‌تر نیز در فضای مجازی وجود داشته است و کووید -۱۹ گسترش امکان وقوع آن‌را با خود به همراه داشته است.

شعار سال:آیا آزار جنسی در محل کار، بر اثر کووید -۱۹ از بین رفته است؟ با بسته شدن اکثر دفاتر کاری ممکن است این‌گونه به نظر برسد. هواداران برابری اما می‌گویند که این موارد آزار پیش‌تر نیز در فضای مجازی وجود داشته است و کووید -۱۹  گسترش امکان وقوع آن‌را با خود به همراه داشته است.

«کار در خانه شما را منزوی‌تر از پیش می‌کند» این جمله از میما کالیگاریس، رئیس فدراسیون ملی فرصت برابر در مطبوعات ایتالیا است. وی هم‌چنین می‌گوید که با این وجود که کار از خانه می‌تواند موارد آزار جسمی را کاهش دهد؛ اما به موارد آزار روانی می‌افزاید. وی هم‌چنین اضافه کرد: هنگامی که صدای خود را برای اعتراض بلند می‌کنید در معرض باج‌خواهی و تهدید‌های روانی قرار می‌گیرید. این موارد به سبب دورکاری تقویت شده‌است.

کالیگاریس این مسئله را در رابطه با قدرت و موقعیت حاشیه‌ای زنان در نسبت با آن، توصیف می‌کند. قطع‌کردن صدای زنان در تماس‌های تصویری و دعوت نکردن زنان به جلسات، ناشی از موقعیت بیرونی زنان نسبت به قدرت است.

فعالان هشدار می‌دهند که افزایش دورکاری ابزاری نو را در اختیار شکارچیان جنسی  برای تهدید، ارعاب و بدرفتاری با زنان قرار داده است.

به‌سان همه‌گیری ویروسی، مشکلات گفته‌شده نیز جهانی هستند. به طور مثال در کشور هند برخی از شرکت‌ها قوانینی نو وضع کرده‌اند که در نتیجه آن از به‌کار بردن زبان و حرکات نامناسب در حین جلسات مجازی، به‌کار بردن اظهاراتی با مضامین جنسی و تماس‌های بی‌دلیل پس از ساعات کاری شرکت، جلوگیری می‌شود.

دبا سید، مقام ارشد حقوقی در موسسه خیریه‌ی حقوق زنان در انگلیس که به زنان درباره‌ی آزار جنسی مشاوره حقوقی می‌دهد، می‌گوید: بسته به شرایط، زن‌ستیزی انطباق‌پذیر است. او در گفت‌وگو با Open Democracy به توصیف تماس‌های اخیر دریافت‌شده می‌پردازد و اضافه می‌کند: کار از خانه برای سوء استفاده‌کنندگان جنسی به این معناست که باید خود را با شرایط نو سازگار سازند.

برای نمایان ساختن مسئله آزار در فضای مجازی، مثال دیگری که می‌توان عنوان نمود؛ درخواست مدیران مرد از کارمندان زن برای پوشیدن نوعی از لباس و آرایش در جلسات آنلاین تصویری است که آن‌ها را جذاب‌تر نشان دهد.

سید هشدار می‌دهد که دورکاری ابزار جدیدی را در اختیار آزارگران گذاشته است که به کمک آن می‌توانند رفتار نامساعد قربانیان خود را تلافی کنند.

سیان نوریس، کلودیا ترسی | مترجم: ملیکا مقدم


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال جامعه شناسی زن روز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
خیلی خوبه که در زمینه امنیت جنسی زن ها تابو شکنی میکنید و به شدت دغدغه دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
خیلی خوبه که داریم تابو شکنی میکنیم همین شکوت نکردن باعث از بین بردن ها میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
تاکی قراره مردا به حق زنان در همه امور تجاوز کنند و زنان هم ساکت بشینن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین