پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
مینا قربانی در یادداشتی مدعی شد در زنان در جامعه کوهنوردی هم با آزار‌های جنسی روبرو هستند. به منظور ممانعت از هرگونه سو استفاده‌های احتمالی، منتظر دریافت توضیحات هستیم.
شعار سال:حالا که قلم به دست می‌گیرم تا در مورد تعرض و آزار جنسی در جامعه کوهنوردی بنویسم می‌دانم پرده‌ی نمایش این ناسازْ رفتارِ غیرانسانی، بزرگتر و متعلق به سازوکارهای معیوب یک جامعه است. می‌دانم که کوهنوردان نیز مانند سایر اقشار اجتماعی در فقدان آموزش‌های آگاهانه و مترقی اجتماعی با مفاهیمی مانند حریم خصوصی، حفظ کرامت انسانی در روابط، دیدن روابط فارغ از جنسیت، رفتار جنسی آگاهانه و برابر و تعاریف درست از رابطه بر اساس رضایت طرفین، غریبه و دچار کاستی شناختی و اجتماعی هستند. درد و دریغ آنجا فزونی می‌یابد که در فقدان این آگاهی اجتماعی هیچ‌گونه حمایت قانونی نیز از قربانیان آزار جنسی وجود ندارد. فقدان الزامات قانونی حمایتی اما لزوم ایجاد تغییرات خودجوشِ جمعی را افزایش می‌دهد.

سال هشتاد و هفت زمانی که تنها نوزده سال داشتم برای اولین بار با جمع دوستانی که خود انتخاب کرده بودم و فارغ از گروه‌های کوهنوردی آشنا با پدرم بود برای صعود قله‌ سبلان رفتم. تجربه‌ای که با تعرض یکی از همنوردان آشنایم در اولین شبمانی در چادر برای همیشه متر و مقیاس حضور من در برنامه‌های جمعی را تغییر داد و دانستم اعتماد به هم‌کیشان و آشنایان توان محافظت از من را ندارد. به خاطر دارم در آن برنامه که تا صبح در بیرون از چادر خوابیدم و منتظر بیدار شدن تک تک اعضا ماندم هیچ حمایتی ندیدم. سال‌ها بعد فهمیدم این سازوکار مسکوت گذاشتن بخشی از تجربه‌ی بزه‌دیده و آزارگر و فضای فرهنگی‌ای است که فرد به آن احساس تعلق می‌کند.

رویه‌ مرسوم به راویان آزار نشان داده که قدرتشان در قبال سازوکارهای تبعیض‌آمیز جمعی شکننده است و همین درهم‌پیچیدگی باعث سکوت بیشتر شده است.
 

پایگاه خبری -تحلیلی شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
اینم از جامعه ای که داره روز به روز ناامن تر میشه و نمیتونیم با دل راحت و خیال راحت به زن ها ازادی بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
جامعه مون به پایین ترین حد از امنیت جنسی برای زنان رسیده و این برای مردمی که ادعای مسلمونی دارن اصلا مساله خوبی نیست
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
« رفتار جنسی آگاهانه و برابر و تعاریف درست از رابطه بر اساس رضایت طرفین » !!!
الان خود این خانم تو چه فازی هستن با این جمله هایی که بیان کردند !!!؟؟؟
تنها رابطه جنسی مشروع در ازداوج هست . حالا منظور این خانوم که مدعی مورد تعرض قرار گرفتن هستن از جمله بالا و رفتار جنسی آگاهانه و رضایت طرفین چی هست خدا میدونه ؟؟
یعنی دو تا آدم که ازدواج نکرده باشن اگه با رضایت هر دو باشه اشکال نداره !!!؟؟؟؟
خدا به خیر بگذرونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
جامعه کوهنوردی در ایران خیلی وقته که این مسائل رو داشت درون خودش دفن میکرد ممنون از شعار سال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین