پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۷۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
آیین رونمایی از مستند «حاج قاسم» به پنج زبان مختلف در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

شعار سال: مراسم رونمایی از مستند شهید قاسم سلیمانی چهارشنبه ۱۰ دی ماه با حضور محمد رضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عباس هنرمند رئیس باشگاه خبرنگاران جوان، مومنی رئیس کانون زبان ایران و اهالی رسانه در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

در این مراسم عباس هنرمند، رئیس باشگاه خبرنگاران جوان درباره مستند شهید سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: مستند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در ساختاری بسیار جالب و جذابی تولید شده است. همان کاری را انجام دادند که مقام معظم رهبری چندین بار بر آن تاکید کردند و خواستند دستاوردهای انقلاب اسلامی به زبان‌های دیگر ترجمه شود. کانون زبان ایران در این زمینه پیشگام شد. این می تواند دریچه ای برای انتقال مفاهیم والا و ارزشی ما به کشورهای دیگر باشد. فعالیت های دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله قصه گویی و تقویت بخش سرود اقدامات خوبی است که در این دوره ریاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شده است.

مستند «حاج قاسم» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد

در این مراسم، مومنی رئیس کانون زبان ایران درباره مستند شهید قاسم سلیمانی، گفت: زبان دریچه‌ای است از طریق آن می‌توان ادبیات و اندیشه‌ها را به جهان منتقل کرد. در فضای فعلی تصور می‌شود، زبان را برای فهمیدن زبان کشور‌های دیگر می‌آموزیم؛ این نقصی در تفکرات ماست. زبان می‌آموزیم که فرهنگ غنی و آرمان‌های خودمان را به مردم کشور‌های دیگر منتقل کنیم. از این رو کانون زبان ایران که مجموعه‌ای ۹۵ ساله است، مبتنی بر این اندیشه از زبان برای ترویج، انتشار فکر و اندیشه خودمان اهتمام ویژه‌ای دارد. 

وی افزود: کتاب‌های درسی کانون زبان در سه سال اخیر تغییراتی اساسی کرد. از جمله آن ها استفاده از محتواهایی متناظر با فرهنگ خودمان برای آموزش زبان بود. همچنین در کتاب های کمک درسی هم از محتواهای بومی استفاده کرده‌ایم. از جمله این دست آثار، می توان به ترجمه و انتشار کتاب های حوزه دفاع مقدس به زبان های دیگر با همکاری انتشارات سوره مهر اشاره کرد. بخشی از این کتاب ها آماده انتشار است. از  حوزه چند رسانه ای هم برای انتقال حرف های خودمان به کشورهای دیگر استفاده کرده‌ایم. کانون زبان مجموعه ای ده قسمتی برای مشاهیر و قهرمانان ایران در دست تولید دارد؛ در اولین گام مستند مشاهیر و قهرمانان به یکی از بزرگترین قهرمانان امروز، سردار قاسم سلیمانی پرداخت.

مستند «حاج قاسم» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد

رئیس کانون زبان ایران ادامه داد: مستند شهید قاسم سلیمانی با صنعت مانکی متری تولید شد. این مجموعه به پنج زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، اسپانیایی، عربی، آلمانی و فارسی تولید شده است. آنچه به آن می بالیم این است که از این طریق آرمان هایمان را به کشورهای دیگر منتقل می کنیم.

در این مراسم محمد رضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: موضوع ادبیات و زبان در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد. اگر جنگی در آینده باشد، جنگ فرهنگ، زبان و ادبیات است. کشوری می تواند در آن جنگ تنفس کند بتواند در حوزه فرهنگ و ادبیات حرفی برای خودش داشته باشد. چنین ظرفیتی در ایران وجود دارد. کارهایی هم در این زمینه انجام شده است، اما هنوز نتوانستیم از این ظرفیت ارزنده استفاده کنیم.

وی افزود: کانون زبان ایران در حوزه فرهنگ نیز گام برداشته است که تنها ورودی از دریچه زبان نداشته باشیم و فرهنگمان را به کشورهای دیگر منتقل کنیم. این نکته بسیار مهمی است. امیدواریم کانون زبان در این زمینه موفق باشد. در مستند شهید سلیمانی از وجوه کمتر دیده شده این مرد بزرگوار برای نوجوانان گفتیم. تولید مستند برای مشاهیر و مفاخر ایران زمین در حوزه های مختلف در دست تولید است.

مستند «حاج قاسم» در باشگاه خبرنگاران جوان رونمایی شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: هدف ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت نسل جدیدی از هنرمندان در بستری متناسب با نیازهای کشور است. آنچه در مستند حاج قاسم سلیمانی آمده است، اغراق نیست. شهید سلیمانی شخصیتی برجسته، عجیب و بزرگوار هستند. در زمان انقلاب از حاج قاسم‌ها کم نداشتیم. شخصیت حاج قاسم عجیب نبود؛ عجیب این است که برخی از دوستان و هم نفسان حاج قاسم سلیمانی، به واسطه پول، سیاست و ثروت تغییر کردند. آن‌ها در اتمسفر حاج قاسم سلیمانی بودند و تغییر کردند. این شهید انقلابی و مجاهد، مثل گذشته انقلابی و مجاهد ماندند.

در پایان برنامه از مستند «حاج قاسم» و سایت پخش آنلاین این مستند رونمایی شد. 

مستند «حاج قاسم» رونمایی شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:  10 دی ۱۳۹۹، کد خبر:7612844، yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
امید داریم که این مستند فاقد انواع سوتی از تبار صدا و سیمایی باشه واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
امیدواریم که گند نزده باشن و یه مستند درجه یک به مردم ارائه کنن بعد از یکسال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
دوستان تا این مستند رو ندیدین این همه بدبین نباشید ایشالله که خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
این مستند رو انقدر باید در شبکه های تلویزیونی پخش کرد تا همه مردم با کارهای این بزرگ مرد آشنا بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین