پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۷۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
یک استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ام‌آی‌تی، با ابراز امیدواری نسبت به کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، پیش‌بینی کرد که برجام بدون تغییر احیا می‌شود.

شعار سال: جان تیرمن مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است.
 
برجام بدون تغییر احیا می شود
 
وی  در گفت‌وگو با ایلنا در مورد احتمال تغییر در مفاد برجام و یا انعقاد توافق جدید گفت: من نمی‌دانم اتحادیه اروپا در این خصوص چه می‌کند اما انتظار دارم که آنها از آمریکا پیروی کنند. آنچه ممکن است اتفاق بیفتد این است که برجام بدون تغییر احیا می‌شود، اما فکر می‌کنم به طور جداگانه مذاکراتی آغاز می‌شود که به چندین موضوع، از جمله گسترش برجام می‌پردازد.
 
وی ادامه داد: آنچه من توصیه می‌کنم این است که ایالات متحده یک مجمع دیپلماتیک منطقه‌ای تشکیل دهد تا به چندین مسئله مهم از جمله یمن، جنگ داخلی در سوریه، کنترل تسلیحات و حقوق بشر بپردازد!
 
آژانس باید در مقابل فشارها مقاومت کند
 
تیرمن در مورد مواضع اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران گفت: نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روشن است. آژانس به طور عمده به عنوان یک تنظیم کننده، بازرسی‌ها را انجام می‌دهد. فشار به کشورها همیشه در موارد بحث برانگیز وجود دارد اما آژانس باید در برابر این فشار مقاومت کند و به آنچه خود بدست آورده، پایبند باشد.
 
تیرمن در ادامه نسبت به کاهش تنش میان ایران و آمریکا ابراز امیدواری کرد و گفت: من انتظار دارم که تنش کاهش یابد اما دو کشور تاریخ پر تنشی دارند و بسیاری از موضوعات در زمان‌های مختلف تقویت می شوند و همچنان تنش ایجاد می کنند.
 
بایدن باید تنش ها را کاهش دهد
 
فقدان سفارتخانه‌ها و سفرا فلج‌کننده است
 
وی در مورد راه‌های کاهش تنش گفت: بایدن باید دوباره به برجام  بپیوندد، تحریم‌ها را لغو و در مورد طیف وسیعی از موضوعات گفت‌وگوی مداوم ایجاد کند. البته فقدان سفارتخانه‌ها و سفرا فلج‌کننده است. ایجاد سفارتخانه در هر دو کشور  باید یک هدف باشد.
 
کسانی که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کردند به زودی دفتر خود را ترک می کنند
 
وی همچنین در ادامه با اشاره به سالگرد ترور سردار سلیمانی گفت: به نظر من این ترور عاقلانه نبود اما به نظر نمی‌رسد که تاثیری در آینده روابط آمریکا و ایران بگذارد، خصوصاً از آنجا که کسانی که دستور این ترور را صادر کرده‌اند، در  ژانویه دفتر خود را ترک می‌کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  10 دی  1399  ، کدخبر: 1016689، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
همه مون امید داریم که برجامی که این همه وقت مردم براش گرفته شد از نو نوشته نشه حداقل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
اصلا دیگه نباید حتی زمزمه های برجام هم تو کشور هویدا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
البته که ترامپ دست از این قدرت طلبی خودش برداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین