پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۳۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
حذف برخی عبارت مستحب در نماز میت ماجرای جدیدی نیست. به طوریکه آیت‌الله گلپایگانی که اقامه نماز بر پیکر حضرت امام خمینی را بر عهده داشتند عبارت آن کانَ مُسِیئاً فَتَجاوَزْ عَنْهُ وَاغْفِرْ لَهُ را نخواندند.

  شعار سال:  آیت الله مصباح یزدی روز گذشته در سن 86 سالگی به علت بیماری در گذشت و عصر امروز در حالی که خبر نماز آیت االه محمدی ری شهری بر پیکر او در صحن عبدالعظیم منتشر می شد، حساب کاربری رهبری انقلاب تصویری را با عنوان نماز آیت الله خامنه ای بر پیکر مصباح یزدی منتشر کرد که در توضیح آن این دعا ذکر شده بود. «اللّٰهُمَّ اِنّا لٰا نَعْلَمُ مِنْهُ الّا خَیْراً وَ انْتَ اعْلَمُ بِهِ مِنّا».
 
دعای معروفی که پیشتر و در سال 95 آیت الله خامنه ای آنرا بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نخواند و بجای آن عبارت «اللهم عفوک عفوک عفوک »۳ بار  و «« اللهم احشره مع المجاهدین واحشره مع المُنفِقین فی سبیلک» را قرائت کردند.
 
هر چند حذف برخی عبارت مستحب در نماز میت ماجرای جدیدی نیست. به طوریکه آیت‌الله گلپایگانی که اقامه نماز بر پیکر حضرت امام خمینی را بر عهده داشتند عبارت آن کانَ مُسِیئاً فَتَجاوَزْ عَنْهُ وَاغْفِرْ لَهُ را نخواندند.
 
اما به نظر می رسد طی سالهای اخبر قرائت نکردن برخی عبارات در نماز میت حواشی بسیاری را به دنبال داشته و است کاربران در شبکه های مجازی با توجه به آن تحلیل های جالبی را ارائه می کنند.
 
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دی ماه 97  با اشاره به همین موضوع و پس از درگذشت آیت الله شاهرودی توئیت کرده بود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در «نماز میت» بر روی پیکر محمود هاشمی شاهرودی جمله‌ای را بیان کرد که در نماز مشابه برای اکبر هاشمی رفسنجانی از آن دریغ کرده بود.
 
علی مطهری با مقایسه این رفتار دوگانه در توئیتر نوشت: «به نظر می‌رسد علت آن نوع برخوردی است» که آقای هاشمی رفسنجانی و آقای هاشمی شاهرودی «درباره معترضان انتخابات سال ۸۸ داشتند».
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:  13 دی  1399  ، کدخبر: 98924،www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
اين رسانه ها هم به چه نكاتي توجه ميكننا براي من جالب بود اولين بار بود مي شنيدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
از ديرباز به مردم گرا ميدادن اينطوري كه كي حق بوده و كي نبوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
به نظر من كه نبايد در اين زمينه هاي زياد ري شد باعث بروز اختلافات داخلي ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین