پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۲۰۸۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات مواد مصرفی دندانپزشکی تهران در ارتباط با وضعیت صنف متبوع خود در روز‌های شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه تعطیلی شبکه توزیع همزمان با تعطیلی مطب‌ها و اتمام تاریخ مصرف کالا‌های دندانپزشکی صدمات چشمگیری به اعضای این صنف وارد کرد.
شعار سال: محمدرضا کلانتری اسکوئی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات مواد مصرفی دندانپزشکی تهران با تاکید بر صدمات گسترده این صنف به جهت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های مرتبط برای کنترل آن اظهار داشت: صنف کالای دنداپزشکی از سه منظر آسیب‌های بسیاری متحمل شد ۱-تعطیلی شبکه توزیع فروشگاهی ۲- تعطیلی‌های مطب‌های دندانپزشکی ۳- اتمام تاریخ مصرف کالا‌های موجود در مغازها.

او ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مواد و کالا‌ها را به جهت اینکه موعد تاریخ مصرف آن‌ها رو به اتمام است مجبور هستیم تا پایین‌تر از قیمت واقعی به فروش برسانیم. از سوی دیگر تعطیلی مطب‌های دندانپزشکی نیز موجب شد تا مشتریان بسیاری از این مجموعه را از دست بدهیم.

کلانتری در ادامه بیان داشت: البته صنف کالای دندانپزشکی نیز مانند دیگر صنوف واقعیت شیوع کرونا را پذیرفته و تمام تلاش مان جهت رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است. امیدوارم بزودی واکسن این ویروس کشف و همه آحاد جامعه در امان بمانند و شرایط به حالت طبیعی برگردد.

او در رابطه با تعلیق ماده ۱۸۶ سازمان امور مالیاتی بیان داشت: تعلیق موقت گواهی پرداخت مالیاتی ذیل ماده ۱۸۶ به عنوان یکی از مدارک ضروری اخذ و یا تمدید جواز کسب نشان از همکاری خوب سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای تمدید جواز کسب اصناف دارد.

کلانتری تصریح کرد: در شرایط کنونی به دلیل عدم امکان واردات کالا، شبکه توزیع کالا‌های دندانپزشکی حداقل نیمی از توان درآمدزایی خود را از دست داده و در صورت ادامه روند کسادی بازار و خانه نشینی تجار به نظر می‌رسد در سال آینده توانایی صنف برای پرداختن به کسب وکار به نصف تقلیل یابد؛ لذا بهبود شرایط کسب و کار و تسهیل انجام تامین کالا می‌تواند جان دوباره‌ای به صنف تهیه و توزیع کالا‌های دندانپزشکی دهد.

کلانتری در ادامه با اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز گفت: کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ ارز آزاد هیچ گونه تاثیری بر نرخ گذاری متوسط قیمت کالا‌های دندانپزشکی ندارد؛ زیرا کالا‌های در حال فروش در حال حاضر اغلب موجودی انبار‌ها و از محل واردات قبل از افزایش ۵۰ درصدی قیمت دلار است و به نظر می‌رسد با توجه به افزایش سه برابری هزینه‌های حمل هوایی و نرخ‌های جدید ارز در صورت واردات کالا‌های جدید و ترخیص کالا‌های موجود در گمرک شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها باشیم. در واقع تاثیر کرونا بر نیمه تعطیل شدن مطب‌های دندانپزشکی باعث کاهش مصرف مواد و تجهیزات دندانپزشکی شد و این موضوع افزایش قیمت کالا‌ها ناشی از افزایش نرخ ارز واردات را به تاخیر انداخت. در حال حاضر شرکت‌های وارد کننده کالا‌های دندانپزشکی تمام کالا‌ها را مطابق ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و با توجه به بهای تمام شده کالای وارداتی عرضه می‌کنند و همه فعالیت‌ها در چارچوب قانون و نظارت مستقیم اتحادیه صورت می‌گیرد.

کالای دندانپزشکی تقلبی و فاقد مجوز‌های تولید تهدیدی برای سلامت جامعه و مردم

وی در ارتباط با تاثیر پروتز‌های تقلبی و مواد تقلبی بر سلامت جسم بیان کرد: هر کالای دندانپزشکی تقلبی و فاقد مجوز‌های تولید می‌تواند برای سلامت جامعه و مردم خطرناک باشد. اتحادیه در برخورد با متقلبین بسیار جدی است و واحد نظارت و بازرسی اتحادیه تا کنون کشفیات بسیاری از کالا‌های وارداتی و یا تولیدی تقلبی را با کمک سازمان‌های نظارتی مسوول جمع آوری و ضبط کرده است. پروتز‌های تقلبی و برخی قطعات تقلبی ایمپلنت‌های دندانی توسط عده‌ای سودجو و متقلب به صورت گسترده در بازار توزیع می‌شد که با هماهنگی با وزارت محترم بهداشت و طی چند عملیات ضربتی عاملین شناسایی و جهت برخورد قضایی به مراجع قانونی معرفی شدند. پروتز‌های تقلبی در بلندمدت می‌توانند به شکست درمان منجر شوند و ایجاد بیمار‌های دهان و لثه و حتی آسیب به بخش‌های دیگر بدن شوند و شایسته نیست در این اوضاع اقتصادی و با این هزینه‌های گران و کمرشکن دندانپزشکی به بیماران با یک قطعه و پروتز تقلبی ظلم شود و قطعا هر فردی که به استفاده از قطعات تقلبی و خرید و فروش آن بپردازد مجرم است و قانون با آن برخورد می‌کند.

کلانتری از چگونگی اعتماد به مواد دندانپزشکی گفته و ادامه داد: مواد و تجهیزات دندانپزشکی همه باید دارای هولوگرام وزارت بهداشت باشند و استعلام اصالت کالا بسیار آسان است. دندانپزشکان محترم از خرید کالا‌های فاقد هولوگرام خودداری کنند. چون کالای فاقد هولوگرام ممکن است تقلبی باشد یا به صورت قاچاق و در شرایط نگهداری نامطلوب وارد کشور شده باشد. تهیه کالا از دارندگان جواز کسب اتحادیه و دارای کد آی مد و شرکت‌های رسمی ثبت شده و نمایندگی‌های مجاز به راحتی امکانپذیر است.

چگونگی جلوگیری از عدم خرید و فروش کالا‌های تقلبی در بازار و در صنف

کلانتری با بیان اینکه صنف دندانپزشکی یک سیستم نظارتی قوی دارد افزود: در واقع همه دندانپزشکان هم بر بازار نظارت دارند و هرگونه تخلف را به دبیرخانه اتحادیه گزارش می‌کنند. نظارت ما بر مبنای مشاهده کالا از طریق بازرسی‌های سرزده و مشاهده کالا‌های موجود در فروشگاه‌ها و آموزش و اعلام اعلامیه‌ها و بخشنامه‌های نظارتی به همه اعضای صنف است. کمیسیون رسیدگی به شکایات هم موارد تخلف را پیگیری می‌کند و ارتباط سازنده و فعالی با بخش‌های نظارتی سازمان‌ها و ارگان‌های نظارتی دولت و قوه قضاییه دارد. همین تلاش‌ها هم باعث بهبود وضعیت و کاهش چشمگیر کالا‌های تقلبی در بازار شده است.

او در رابطه با موچودی کالا در بازار افزود: در حاضر در برخی حوزه‌ها و برخی کالا‌ها کمبود کالا وجود دارد. مشکلات ثبت سفارش، تخصیص ارز واردات و تحریم‌های سخت باعث شده تا تهیه و واردات کالا‌های دندانپزشکی بسیار دشوار شود؛ اما با توجه به تجربه و فداکاری اعضای اتحادیه صنف تهیه و توزیع کالا‌های دندانپزشکی و به جان خریدن ریسک و مصیب تهای تجارت در شرایط اقتصادی فعلی، ما امیدواریم بتوانیم همچنان نسبت به ادامه تامین نیاز مطب‌ها اقدام کنیم و از این بابت زمینه ادامه روند درمان‌های دندانپزشکی و سلامت جامعه همچنان تامین شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق‌اصناف‌تهران، تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۲۰۹۱، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
تجهيزات دندان پزشكي در ايران انقد اوضاع بدي پيدا كرده كه هركسي رانت داره ميتونه از اين بازار بهره مند بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
و مطب های زیبایی مخصوصا ژل هایی که به صورت تزریق میشه حتی میتونه خطر مرگ رو داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
هركسي اين روزها دستش ميرسه داره نابودمون ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
خيلي از دندان پزشكي ها هم اين روزها توان مقابله با اين حجم از ركود اقتصادي رو ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین