پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
محمدرضا مسعودی در سلسله نشست‌های گفتمان توسعه شهری که با موضوع نقد و بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی برای بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی برگزار شد، به بررسی ابعاد زیست محیطی و خدمات شهری بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهارکرد: این محدوده در گذشته یک بافت کاملا مسکونی بوده که شبکه معابر آن هم متناسب با جمعیت ساکن در بافت بوده، ولی با توجه به بارگذاری‌هایی که در طرح درحال صورت گرفتن است، این شبکه معابر پاسخگوی نیازها، از حیث پدافند غیرعامل و خدمات‌رسانی ایمنی نیست و نیازمند تجدیدنظر است.
شعار سال: مسعودی گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت به لحاظ پدافند غیرعامل، تخلیه فضای حرم مطهر و مجموعه اطرف در موقع بحران است؛ در مناسبت‌های مشخصی چون عید فطر، نماز جمعه، مراسم تحویل سال و سخنرانی مقام معظم رهبری، حضور بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت را شاهد هستیم که تمهیدات لازم برای تخلیه این جمعیت در مواقع بحرانی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به موضوع نفوذپذیری به داخل بافت جهت امدادرسانی در مواقع بحران و حادثه، افزود: در این محدوده شاهد معابر کم‌عرض و باریک و پلاک‌هایی فاقد دسترسی مناسب هستیم و لذا باید پیش‌بینی‌های لازم برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی برای همه پلاک‌ها وجود داشته باشد.

مشاور معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در طرح تفصیلی قبلی براساس سطح و سطوح و سرانه‌ها، متناسب با طرح فرادست به فضای سبز اختصاص یافته و بعضا فضای سبز قابلیت مانور برای طراحی را دارند، تصریح کرد: در طرح فعلی سرقیچی هایی به‌عنوان کاربری فضای سبز مدنظر قرار گرفته که از نظر سطح و تعداد دچار محدودیت و این قطعات خرد 100 و 150 هم فاقد امکان طراحی هستند.

مسعودی با بیان اینکه نگهداری و پشتیبانی از این فضاهای سبز خرد و کوچک مقیاس هزینه‌های بسیاری را به شهرداری تحمیل می‌کنند، گفت: دیگر مساله طرح جدید، عدم نفودپذیری و عرض کم معابر جهت پشتیبانی خدمات شهری، از جمله جمع‌آوری زباله و دفع آبهای سطحی و ... است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به الگوی شهرسازی مناسب در ارتباط با جریانات هوا و میکرو اقلیم منطقه، تصریح کرد: در بارگذاری و جرم‌گذاری کاربری‌ها باید این مهم را مدنظر قرار داد.

مسعودی افزود: تقلیل مساحت باغ‌راه‌های منتهی به حرم مطهر رضوی که به‌عنوان تنفسگاه و فضای سبز این محدوده فشرده مدنظر بوده، اثرات منفی دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بنانیوز، تاریخ انتشار:  19 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 220101،bananews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
گفتمان توسعه شهری در ایران فقط برای تهران کاربرد داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین