پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
شهردار مشهدمقدس از اعمال تخفیف ۲۴ درصدی پرداخت نقدی عوارض خبر داد و گفت: طرح تفصیلی جدید مشهد به‌زودی ابلاغ می‌شود.

  شعار سال:  محمدرضا کلائی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های منطقه 9 شهرداری و روند اعمال تخفیف 24 درصدی پرداخت نقدی عوارض اظهار داشت: در بازه پایان سال درخواست‌هایی را از سوی شهروندان برای ارائه تخفیف جهت صدور پروانه و پایانکار داریم، که امسال این تخفیف به جای 12 بهمن از 22 دی اعمال شده است.
 
شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه اکنون در آستانه تغییر و تحول مهمی در حوزه مجوزهای ساخت وساز هستیم و آن تصویب طرح‌های تفصیلی است افزود: با هماهنگی‌هایی که انجام شده سعی خواهیم کرد تا پایان سال در نیمه غربی شهر این اتفاق به صورت کامل بیفتد.
 
کلائی تصریح کرد: در حال حاضر طرح تفصیلی مناطقی از جمله منطقه 9 و 11 تصویب شده و منتظر هستیم تا پایان بهمن ماه طرح برای اجرا ابلاغ شود. در طرح تفصیلی جدید نیمه غربی مشهد جمعیت کمتری در این مناطق دیده شده و کاهش طبقات را خواهیم داشت، لذا همزمان با ابلاغ طرح تفصیلی جدید این طرح روی سیستم بارگزاری و طبق آن به شهروندان پاسخگویی خواهد شد.
 
شهردار مشهد با اشاره به اینکه امیدواریم کاهش جمعیت و کاهش طبقات مصوب طبق طرح تفصیلی به افزایش کیفیت در منطقه 9، 10، 11 و 12 که طی چند سال گذشته افزایش جمعیت زیادی را شاهد بوده‌اند کمک کند، خاطرنشان کرد: معتقدیم طرح تفصیلی که احتمالا تا نیمه یا پایان بهمن ماه ابلاغ خواهد شد نظام عملکردی این مناطق را دگرگون خواهد کرد.
 
وی گفت: ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی جدید در کنار اینکه شفافیت را به صورت جدی بالا خواهد برد این امکان را می‌دهد تا مطابق نیازهای جدید شهر برنامه‌ریزی و اقدام کنیم. پس از ابلاغ طرح تفصیلی جدید، شیوه‌نامه‌های مرتبط با آن در سیستم‌های شهرسازی بارگذاری خواهد شد و شیوه‌نامه‌های گذشته حذف و تنها ضوابط طرح تفصیلی جدید ملاک عمل شهرداری در مناطق 9، 10، یازده و دوازده خواهد بود.
 
کلائی در ادامه در زمینه تخفیف در نظر گرفته شده برای پرداخت نقدی شهروندان بیان کرد: هدف از اعمال تخفیف 24 درصدی برای پرداخت نقدی عوارض و مجوز صدور پروانه و پایانکار در پایان سال ایجاد رونق در صنعت ساخت وساز است چیزی که شهر به آن نیازمند است و بر وضعیت اشتغال نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.
 
شهردار مشهد ادامه داد: خوشبختانه رونق ساخت وساز در طول یکسال گذشته به صورت جدی در مشهد ایجاد شده و تقاضاهای جدی به ویژه در مناطق غربی شهر از جمله مناطق 9، 10، 11 و 12 و بخش‌هایی از منطقه 8 و 1 را شاهد بوده‌ایم لذا با توجه به این موضوع سعی کرده‌ایم امسال تاریخ اعمال تخفیف را به جای بهمن ماه از دی ماه آغاز کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه امسال به جای 10 روز فرصتی یک ماهه برای استفاده شهروندان از تخفیف‌ها درنظر گرفته شده افزود: امیدواریم با افزایش زمان شاهد تراکم و ازدحام جمعیت نباشیم تا سلامت شهروندان و همکارانمان در پاسخگویی حفظ شود.
 
کلائی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین رفاه حال شهروندان در پرداخت عوارض و بهره‌مندی از تخفیف، راهکارهای پرداخت الکترونیک در نظر گرفته شده تا از طریق سامانه‌های الکترونیک اقدام به انجام کار کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  1 بهمن  1399  ، کدخبر: 2436722، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین