پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کلائی گفت: در حوادث سال گذشته می‌بینیم که مشهد در آرامش و امنیت کامل قرار داشت و این را مردم می‌فهمند و می‌دانند.
شعار سال؛ محمد رضا کلائی امروز در مراسم بهره برداری رسمی از بیش از ۵۰۰۰ هزار پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و آغاز عملیات اجرایی ساماندهی کال اسماعیل آباد که با حضور نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: به جرات می‌توان ادعا کرد، وضعیتی که مشهد مقدس و استان خراسان رضوی در حال حاضر با آن مواجه است یک الگو برای خدمت رسانی به مردم است.
 
وی اضافه کرد: این الگو چیزی است که جامعه به آن نیاز دارد و در واقع درآن منویات مقام معظم رهبری درخصوص توجه به معیشت مردم، توجه به اقتصاد مقاومتی، توجه به موضوع فرهنگی و اجتماعی در یک الگو قابل تعمیم درحال انجام است.
 
کلائی با بیان اینکه در کنارپروژه‌های متعددی که امروز به بهره برداری رسید، پروژه‌های بسیار زیاد دیگری نیز در حال اجرا است، اظهارکرد: همه این‌ها حاکی از یک نگاه راهبردی ناشی از برگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی است که یکی از آن‌ها خدمت بی منت به مردم و اولویت دادن به خدمت به مردم و توجه به عناصری است که امروز مورد نیاز انقلاب اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: اینکه امروز شهرداری به عنوان دستگاه خدمت رسان به مردم به همراه دستگاه‌هایی که کنار ما هستند، می‌توانیم با سپاه پاسداران به عنوان حافظ موجودیت انقلاب اسلامی همکاری داشته باشیم و دستاورد‌هایی که قاطعانه می‌توانم بگویم بی نظیر است انجام دهیم، حاصل یک نگاه راهبردی است.
 
شهردار مشهد با بیان اینکه اکنون نگاه گذشته اصلاح شده و تغییر کرده است، اظهارکرد: وقتی گفته می‌شود مشهد مقدس، این تقدس صرفا خاص حرم حضرت رضا (ع) نیست، زیرا صاحب این حرم بخلی ندارد همه این سرزمین را از تقدس خودش بهره‌مند کند، مناطق کم برخوردار شهر نیز مقدس هستند.
 
وی با اشاره به اینکه درموضوع معتادان متجاهر شهرداری مشهد و سپاه وظیفه‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: اما با وجود این مسئله، درحال حاضر شهرداری مشهد و سپاه با همکاری هم و تحت مدیریت ستاد حاشیه شهر و آیت الله علم الهدی در حال ساخت یک اردوگاه بسیاربزرگ، همان چیزی که خواسته مقام معظم رهبری به عنوان الگوی اردوگاه بود، هستیم. تا به معتادان تنها در حوزه پزشکی و ترک کردن نگاه نشود، بلکه در این اردوگاه معتادان درکنار ترک اعتیاد کار هم یاد بگیرند و به آغوش خانواده و جامعه برگردند.
 
کلائی ادامه داد: اینکه سپاه می‌آید اراضی که اقدامات فرهنگی درآن انجام می‌شود را در اختیار همه مردم شهر قرار می‌دهد، در ساماندهی مسیل و محله اسماعیل آباد با مدیریت شهری همکاری می‌کند، بیش از ۱۰۰۰ خانه افراد تنگدست با همکاری مدیریت شهری و سپاه بازسازی می‌شود و در طرح مواسات با مدیریت آیت الله علم الهدی و دبیری مساجد دستگاه‌های مختلف بیش از پنج برابر آن چیز که تعیین شده بسته معیشتی توزیع می‌شود همه این‌ها حاصل همین نگاه راهبردی است.
 
شهردارمشهد با بیان اینکه درکنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جایی هم که نیاز به کار تخصصی است سپاه درکنار مدیریت شهری فعال است، اظهارکرد: در حال حاضر بسیاری ازکار‌های بزرگ را زیر مجموعه‌های سپاه در مشهد در دست اجرا دارند، از جمله احداث خطوط قطار شهری مشهد با بیش از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه و تقاطع چهار سطحی آزادگان که توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در حال کار است.
 
کلائی افزود: شهرداری مشهد در چارچوب رویکرد یک حاشیه کمتر صد‌ها فرصت بیشتر با تمرکز بر شهرک‌های شهید رجایی و با هنر پروژه‌های بزرگی را در دست اجرا دارد که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این پروژه‌ها مشغول کار است.
 
وی اضافه کرد: درمجموع پروژه‌های ما با قرارگاه در سطح شهرمشهد بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان هدف گذاری شده است که این ناشی از همان نگاه راهبردی است.
 
شهردار مشهد تصریح کرد: در موضوع ساماندهی کشف رود و درختکاری بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی حاشیه کشف، در احداث سالن‌های ورزشی و بسیاری از حوزه‌های دیگر شاهد همکاری هستیم، که این همکاری و نگاه است که نقش حفاظت از انقلاب اسلامی سپاه را در تعامل با سایر دستگاه‌ها نشان می‌دهد، لذا در حوادث سال گذشته می‌بینیم که مشهد در آرامش و امنیت کامل قرارداشت و این را مردم می‌فهمند و می‌دانند.
 
کلائی گفت: معتقدم اگر بپذیریم که نفس حق حضرت رضا (ع) به عنوان مالک این شهر برمشهد ساری و جاری است، اگرکم و کاستی است از عملکرد ما است.
 
شهردار مشهد ادامه داد: برای این موقعیت بی نظیری که در حال حاضر در شهر مشهد مقدس است، از حضور سپاه، از تلاش‌های سپاه، از مدیریت سپاه و از حمایت‌های همه جانبه بخش‌های مختلف آن تشکر می‌کنیم.
 
وی افزود: اکنون هیچ بهانه‌ای نیست برای ما جز تلاش بیشتر، لذا امیدوارم این راهبرد الگویی باشد قابل تعمیم به سایر نقاط کشور در زمانی که باید گام دوم انقلاب اسلامی برداشته شود و اینکار نیازمند اقدامات و نگاه جهادی است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۱۱۴۷۵، www.news.mashhad.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین