پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۱۵۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۲
وجود سهمیه در کنکور سراسری از سه منظر انواع سهمیه‌ها، میزان یا تعداد افراد جذب شده در این سهمیه‌ها و در نهایت، حدنصاب نمره برای جذب، قابل بحث بوده و هست. اثرگذاری سهمیه در کیفیت ورودی‌های دانشگاه‌ها به حدی چالش زا گردیده که صدای منتقدین را از دو منظر عدالت آموزشی و کم کیفیتی خروجی‌ها، بشدت بلند کرده است. گویا بتدریج زمزمه، حذف این سهمیه‌ها و بازنگری در میزان جذب و حدنصاب ورودی‌ها، بگوش می‌رسد.

شعار سال:پس از سالها تلاش جهت كاهش تبعيض در كنكور ، سازمان سنجش اقدام به تهيه لايحه ای كرد، كه در صورت تصويب توسط مجلس، برای اولين بار، تعداد سهميه های كنكور از نوزده سهميه به چهار سهميه كاهش پيدا مي كند!
 
 سید مجید حسینی، فعال حوزه عدالت آموزشی: پس از سالها تلاش جهت كاهش تبعيض در كنكور ، سازمان سنجش اقدام به تهيه لايحه ای كرد، كه در صورت تصويب توسط مجلس، برای اولين بار، تعداد سهميه های كنكور از نوزده سهميه به چهار سهميه كاهش پيدا مي كند! همچنين سهميه نقل و انتقال فرزندان هيات علمی در صورت تصويب لغو خواهد شد!
 
به گزارش بولتن نیوز، حالا منتظريم ببينيم افكار عمومی و مجلسی كه شعار عدالت را تكرار می كند، با لايحه كاهش تبعيض در سهميه های كنكور چه می كند؟ چه كساني منتفع از پانزده جور سهميه ای هستند كه پيشنهاد حذف انها داده شده است، و ميليونها پشت كنكوری كه تحت اين سهميه ها نابرابر هستند، چه عكس العملی نشان می دهند؟
 

 

پ.ن: در همین درطرح ارائه شده هم البته سهمیه ایثارگران، مناطق محروم و استعدادهای درخشان قرار است باقی بمانند و حذف نمی شوند، تنها سهمیه عادلانه همین مناطق محروم است، باید سهیمه ایثارگری و توهمی به نام استعداد درخشان هم حذف شود تا همه در بستری عادلانه بدون سهمیه و دوپینگ وارد دانشگاه شوند.
 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
بازم جاي شكرش باقيه كه حداقل براي بچه هاي ما اين اتفاق رخ نده و بتونن اين روند رو تسهيل كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
0
روند حذف سهميه هاي نابرابر بايد زودتر از اين ها عملياتي ميشد نه اينكه كار به اينجا برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
0
اي كاش به اين عييزان در زمينه مالي رسيدگي بشه نه اينكه بهشون سهميه هاي علمي بدن و گند بخوره تو سيستم اموزش عالي
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین