پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
نخستین محموله واکسن چینی ضد کرونا در حالی وارد اردن شد که قرار است این کشور فردا نخستین محموله واکسن آمریکایی آلمانی را دریافت کند و دو روز پس از آن نیز شاهد آغاز واکسیناسیون سراسری باشد.
شعار سال: یک محموله از واکسن ساخت شرکت «سینوفارم» چین علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) شامگاه شنبه وارد فرودگاه بین المللی «ملکه علیاء» در شهر امان، پایتخت اردن شد تا این کشور عرب، نخستین محموله از واکسن‌های ضد کرونا پس از صدور مجوز استفاده از آن‌ها در سطح جهان را دریافت کرده باشد.

پایگاه خبری «خبرنی» اردن در این باره از یک منبع در فرودگاه ملکه علیاء نقل کرد که یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی امارات محموله سه هزار و ۸۰۰ تنی واکسن سینوفارم علیه کرونا را در فرودگاه تخلیه کرده تا تحویل نهاد‌های ذی ربط شوند.

این در حالی است که پیشتر «نذیر عبیدات»، وزیر بهداشت اردن گفته بود که مقدار مناسبی از واکسن چینی علیه کرونا نیمه شب شنبه وارد کشورش می‌شود در حالی که نخستین محموله از واکسن مشترک شرکت‌های «فایزر» آمریکا و «بیون‌تک» آلمان را نیز شامگاه دوشنبه دریافت خواهند کرد.

عبیدات همچنین از آغاز برنامه واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در اردن از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داده و تاکید کرده بود که در این برنامه، اولویت‌های جهانی در رابطه با گروه‌های آسیب پذیر و در معرض بیماری کووید-۱۹ شامل افراد مسن دارای بیماری مزمن و پرسنل پزشکی و بهداشتی را در پیش گرفته می‌گیرد.

در همین حال، «فراس الهواری»، رئیس مرکز ملی مبارزه با بیماری‌های همه گیر در اردن، امروز (یک شنبه) خاطر نشان ساخت که میزان کارآیی واکسن چینی سینوفارم در برابر ویروس کرونا بین ۸۰ تا ۸۶ درصد در نوسان است و عوارض جانبی آن نیز بسیار ساده می‌باشد.

الهواری ضمن تاکید بر این که کارآیی بیش از ۵۰ درصدی هر گونه واکسن ضد ویروس به معنی کارآمدی آن می‌باشد و هیچ گونه برتری میان واکسن‌های مختلف وجود ندارد، اعلام کرد که «بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن و بیشتر وزرای کابینه و مسئولان این کشور واکسن سینوفارم را تزریق کردند.

لازم به ذکر است که سازمان غذا و داروی اردن دیروز (شنبه) مجوز استفاده اضطراری از واکسن چینی سینوفارم را صادر کرده بود تا به دومین واکسن پس از واکسن مشترک فایزر و بیون‌تک تبدیل شود که در این کشور، چنین مجوزی دریافت می‌کند.

یادآور می‌شود که نخست وزیر اردن پیشتر اعلام کرده بود که این کشور برای خرید سه میلیون دوز واکسن علیه ویروس کرونا شامل یک میلیون واکسن ساخت شرکت‌های فایزر و بیون‌تک و دو میلیون واکسن از طریق برنامه «کوواکس» (دسترسی جهانی به واکسن‌های کووید-۱۹)، قرارداد بسته است.

وزیر بهداشت اردن نیز ضمن اعلام این که همه واکسن‌هایی که برای شهروندان این کشور تامین خواهند کرد، امن و کارآمد هستند و واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اختیاری و رایگان خواهد بود، تاکید کرده بود که دریافت واکسن در نابودی پاندمی سهیم خواهد بود و به همین دلیل نیز از شهروندان کشورش خواست که برای تزریق واکسن ثبت نام کنند.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده‌های وبسایت مرجع «ورلد او مترز» و آمار رسمی وزارت بهداشت اردن، این کشور با ثبت ۳۰۵ هزار و ۹۵۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ چهار هزار و ۹ تن از آنها، در زمینه شمار مبتلایان به این ویروس کشنده و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن به ترتیب در رتبه‌های سی و نهم و چهل و هشتم جهان قرار دارد در حالی که در میان کشور‌های جهان عرب نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم و ششم را به خود اختصاص داده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:  22 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 1078504،shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
یه کشور مثل اردن این همه به شهروند هاشون اهمیت میده و سه نوع واکسن رو به سرعت وارد کشورش می‌کنه برای ایران جای تأسف داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین