پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با انتقاد شدید از نحوه توزیع واکسن کرونا در جهان گفته کشورهای متمول بدون توجه به نیازهای جهانی خود را در الویت قرار داده‌اند و با رویکرد «اول-من» برای خرید عمده واکسن خیز برداشته‌اند.
شعار سال : دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با انتقاد شدید از نحوه توزیع واکسن کرونا در جهان گفته کشورهای متمول بدون توجه به نیازهای جهانی خود را در الویت قرار داده‌اند و با رویکرد «اول-من» برای خرید عمده واکسن خیز برداشته‌اند. این در حالی است که به گفته دبلیو-اچ-او بسیاری از سالمندان در کشورهای فقیر چشم به راه واکسنی مانده‌اند که جوانان تندرست در کشورهای ثروتمند دریافت می‌کنند.
 
دکتر تدروس آهانوم ، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه، ۱۸ ژانویه، گفت این عدالت نیست که جوانترها و افراد سالم در کشورهای متمول پیش از افراد درمعرض خطر و سالمند کشورهای فقیر واکسن کرونا بزنند.
 
او گفته تاکنون ۳۹ میلیون دوز از واکسن‌های تولید شده میان ۴۹ کشور متمول جهان توزیع شده و این در حالی است که یک کشور فقیر تنها ۲۵ دوز دریافت کرده است.
 
تاکنون چین، بریتانیا، آمریکا، روسیه و هند کشورهایی هستند که موفق به تولید واکسن موثر کرونا شده‌اند و تقریبا همه آنها الویت را به مصرف داخلی واکسن در کشورهای خود داده‌اند.
 
دکتر تدروس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه، ۱۸ ژانویه، در جلسه هیات مدیران این سازمان گفت: «رک و راست بگویم، جهان در آستانه یک شکست اخلاقی فاجعه‌بار است که بهای آن را انسان‌ها با جان و دارایی خود در کشورهای فقیر جهان خواهند پرداخت.»
 
آقای تدروس گفته: «رویکرد «اول-خودم» یک رویکرد محکوم به شکست است چرا که موجب بالا رفتن قیمت و هجوم برای خرید واکسن می‌شود.
 
او گفته چنین رویکردی در نهایت به ادامه گسترش ویروس کرونا و رنج انسانی و اقتصادی منجر خواهد شد.
 
سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها خواسته که به مفاد کواکس - اتحاد جهانی برای توزیع واکسن کرونا - متعهد بمانند؛ طرحی که قرار است کار توزیع جهانی واکسن را از ماه آینده میلادی - فوریه - کلید بزند.
 
برنامه کواکس زیر نظر سازمان جهانی بهداشت و با هدف کمک به خرید و توزیع واکسن کرونا در کشورهای کم‌درآمد یا با درآمد متوسط راه‌اندازی شده است تا دسترسی به واکسن برای همه کشورها امکان‌پذیر شود.
 
شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اسکان ، تاریخ انتشار 30 دی 99 ، کد خبر : 33251 ، eskannews
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین