پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم به بیش از ۷۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کل کشور برسیم.
شعار سال: عبدالحمید احمدی در نشست استاندار و نمایندگان استان کرمان با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در حوزه ورزش روستایی قدم‌های خوبی در استان کرمان برداشته شده، اظهار داشت: یکی از رویکرد‌هایی که در این دوره وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت، توسعه ورزش در مناطق روستایی بود که نتیجه آن افزایش چشمگیر خانه‌های ورزش روستایی از حدود ۴۰۰ خانه در سال ۹۲ به بیش از ۶ هزار خانه ورزش روستایی در کل کشور است که عدد قابل توجهی به شمار می‌رود.
 
۲۰۰ خانه ورزش روستایی

وی ادامه داد: در استان کرمان نیز در سال ۹۳ تنها ۸ خانه ورزش روستایی وجود داشت که در حال حاضر به بالای ۲۰۰ خانه ورزش روستایی رسیده است و عمده آن‌ها در سه سال اخیر راه اندازی شده اند.

احمدی با تاکید بر گسترش خانه‌های ورزش روستایی اظهار داشت: باید پیگیر باشیم تا مناطق روستایی که کمتر از خانه ورزش برخوردار هستند در اولویت قرار بگیرند.معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کل کشور برسیم.

وی به موضوع احداث زمین چمن مصنوعی در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز از اقدامات این دوره وزارت ورزش و جوانان بوده که به خوبی انجام شده و جزو کار‌هایی بوده که کمک زیادی به توسعه ورزش روستایی کرده است.احمدی اضافه کرد: در بحث مسابقات و رویداد‌ها نیز سال گذشته جام خوشه چین را در کشور برگزار کردیم که متاسفانه شیوع ویروس کرونا مسابقات سال ۹۹ را متوقف کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان به حوزه ورزش همگانی پرداخت و افزود: در حوزه ورزش همگانی هم قدم‌های خوبی در استان کرمان برداشته شده و این استان با وجود شیوع ویروس کرونا، بسیار فعال بوده که امیدواریم بعد از دوران کرونا با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و هیئت‌های ورزش همگانی و ورزش روستایی، بحث ورزش همگانی جدی‌تر دنبال شود.
 
چالش کم تحرکی و چاقی

عبدالحمید احمدی همچنین با اشاره به چالش کم تحرکی و چاقی در کشور، افزود: نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کرده و به آن توجه دارند. باید بگویم یک دوره‌ای به ورزش همگانی کم توجهی شده و این کم توجهی باعث شده که ما به چالش کم تحرکی و موضوع اضافه وزن و چاقی مبتلا شویم.

وی افزود: در این دوره وزارت ورزش و جوانان اهتمام این بود که موضوع ورزش همگانی جزو اولویت‌ها قرار بگیرد و به این موضوع در استان‌ها و فدراسیون‌ها پرداخته شد و قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است که باید ادامه پیدا کند.

احمدی با بیان این که میانگین کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد است، اظهار داشت: ۵۶ درصد کم تحرکی عدد بالایی است که باید بتوانیم در کوتاه مدت آن را به زیر ۵۰ درصد برسانیم. امیدواریم این توجه ویژه به ورزش همگانی در مجلس شورای اسلامی و سایر حوزه‌های مرتبط ادامه داشته باشد تا گام‌هایی که در این حوزه برداشته شده است قطع نشود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: فدراسیون ورزش روستایی یکی از فدراسیون‌های فعال و تاثیرگذار ما در حوزه ورزش همگانی است و ۲۵ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد که امیدواریم با یک نگاه ویژه و همکاری و همیاری استان ها، این فدراسیون بتواند به ماموریت ملی خود عمل کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۳دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۶، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
الان دوستان ما در روستاها اصلا از خدمات رساني اين خانه ها راضي نيستن داريد دقيقا چه ميكنيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
ورزش روستايي كه نميتونه در زمينه اشتغال جوان ها كارامدي داشته باشه به درد نميخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
خيلي وقته كه خانه هاي روستايي رو دارن تو سرمون مي كوبن ولي تا جايي كه من اطلاع دارم اصلا كيفيت و بهره وري نداشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین