پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۵۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
محمدمهدی تندگویان گفت: چند روز گذشته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای در خصوص وام تجمیعی داشتیم و قرار شد یکی دو هفته آینده هم جلسه تکمیلی آن را برگزار کنیم.
شعار سال: چندماه گذشته معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خبر از بررسی پرداخت وام یک میلیاردی به جوانان داد و عنوان کرد: «ما می‌توانیم میزان اعتباراتی که در حوزه‌های مختلف جوانان از طریق نهاد‌های دولتی و غیردولتی در کشور توزیع می‌شود را تجمیع کنیم و تمام مبالغ را یکجا به عنوان وام به جوانان پرداخت کنیم برای مثال اگر ۵۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان وام اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان معاونت توسعه اشتغال روستایی، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان وام مسکن، وام‌های مختلفی که با عنوان تامین کالا، تامین مسکن و... در شبکه بانکی پرداخت می‌شود را جمع کنیم، می‌توانیم به هر جوان ایرانی ۱ میلیارد تومان بابت انجام امر ازدواج، اشتغال و مسکن پرداخت کنیم.» چندماه بعد او اعلام کرد: «این طرح را به مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌ها و سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم، اما به دلیل اینکه یا در اولویت کار آن‌ها نبوده یا مدنظرشان نیست، هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم.» این روز‌ها که صحبت از وام ازدواج و ایجاد مشوق‌های بلند مدت برای جوانان است گویا طرح وام تجمیعی در دستور کار قرار گرفته و در مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سرنوشت وام تجمیعی گفت: چند روز گذشته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور خانم الهیان جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و قرار شد یکی دو هفته آینده هم جلسه تکمیلی آن را برگزار کنیم.

او افزود: پیرو پیشنهادی که در قالب وام تجمیعی ارائه دادیم، مجلس نیز پیشنویس اولیه‌ای را آماده کرده است و در اختیار ما قرار داده تا به بررسی بیشتر بپردازیم البته این پیشنویس در سطح صندوق‌ها و نهاد‌هایی است که  به جوانان تسهیلات ارائه می‌دهند در حالی که طرح ما کلی‌تر و گسترده‌تر است به هر حال لازم است جلسات مشترکی برگزار شود تا تمام جوانب آن مورد سنجش قرار گیرد.

تندگویان با تاکید بر زمان بر بودن اجرای طرح وام تجمیعی تصریح کرد: به اعتقاد من حداقل زمانی که بتوان با استفاده از این طرح در جامعه برای جوانان ثبات ایجاد کرد، ۱۰ سال است و اینگونه نیست از روز اولی که ابلاغ شود ظرف یکسال همه مشکلات جوانان را رفع کند چرا که نیاز به تغییر نگرش در رویداد‌ها دارد و همه مسئولین باید برای تدوین، ابلاغ و اجرای آن همت کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: همیشه این مثال را می‌زنم و می‌گویم اگر شخصی سرطان بگیرد باید او را به بیمارستان برد و با اقدامات مقطعی او را سرپا نگه داشت، اما درمان سرطان نیاز به دوره طولانی مدت شیمی درمانی دارد بنابراین وام ازدواج و سایر وام‌هایی که اکنون به جوانان پرداخت می‌کنیم در حکم دارو مقطعی هستند و مشوق‌های بلند مدتی، چون وام تجمیعی درمان درد محسوب می‌شود پس هر دو همزمان باید بایکدیگر پیش بروند.

او با اشاره به نشستی که در مجلس داشته است، عنوان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم، گفتم اگر امسال وام ازدواج را دوبرابر کردیم، سال بعد، دو سال بعد قرار است چند برابر شود؟ اگر سال ۱۴۰۰ وام ۱۰۰ میلیونی پرداخت کردیم، سال ۱۴۰۴ وام ۸۰۰ میلیون تومانی به جوانان می‌دهیم؟ بالاخره این عدد چه سقفی دارد و جوانان چه مبلغی را باید بازپرداخت کنند؟ پس لازم است در عین حال که  این وام باید پرداخت شود حتما گام اساسی وام تجمیعی برداشته شود و در کنار اینکه وام‌های مقطعی ارائه می‌دهیم، مسیر این پروسه بلندمدت را طی کنیم تا به نتیجه برسد.

تندگویان در پاسخ به این سوال که وام تجمیعی در قالب لایحه به مجلس می‌رود یا به عنوان طرح مطرح می‌شود؟ گفت: قاعدتا این موضوع در دولت فعلی به جمع بندی نمی‌رسد و نمی‌تواند به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی برود از طرفی مدلی که بنده پیشنهاد دادم مدل لایحه‌ای نیست و باید از یک دستگاه خارج از دولت و فرادولتی مطرح شود، چون بخش‌هایی از دولت در این موضوع ذی نفع هستند و ممکن است مخالفت کنند به همین دلیل بهتر است از طریق یک یا چند نماینده،  کمیسیون‌ها یا حتی مرکز پژوهش‌ها مطرح شده و به صحن علنی برود و در آنجا پیشنهادات و نظرات دولت هم اخذ شود تا به یک قانون جامع و کامل تبدیل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۹۹۸۴، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
وام یک میلیارد تومنی رو به کی میدن؟ به منی که هیچ پشتوانه ای ندارم میدن؟ یا به اقازاده ها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
این وان ها با ما بدبخت بیچاره ها فرق دارن! این ها نو.رچشمی هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
کدوم جوانی توانایی با پرداخت وام یک میلیاردی رو داره در خوشبینانه ترین حالت ممکن باید بیست میلیون ماهی قسط بده اونوقت اصلأ این کار با عقل جور در میاد؟؟؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین