پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید شورای نگهبان هم به غیرواقعی بودن بودجه پی برده است و به‌صورت غیررسمی به مجلس اشاره کرده که اگر شما تغییرات جدی در آن ایجاد کنید، ما تایید خواهیم کرد.
شعار سال: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید شورای نگهبان هم به غیرواقعی بودن بودجه پی برده است و به‌صورت غیررسمی به مجلس اشاره کرده که اگر شما تغییرات جدی در آن ایجاد کنید، ما تایید خواهیم کرد.

تحریم‌های بی‌سابقه اقتصادی علیه ایران و به تبع آن از بین رفتن بسیاری از منابع درآمدی کشور به ویژه در سه سال اخیر از یک طرف و همچنین شکل‌گیری مجلس تمام اصولگرای یازدهم از سوی دیگر، بررسی بودجه ۱۴۰۰ را با چالش‌های جدی روبرو کرده است.

چندی پیش، الیاس نادران رییس کمیسیون تلفیق گفته بود «لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت برای فروپاشی تنظیم شده، نه برای اداره کشور». همین زوایه و اختلاف‌نظر‌ها باعث شده که همگان منتظر تغییرات جدی از سوی مجلس در بودجه سال پیش رو باشند، موضوعی که اصلاً به مذاق رییس‌جمهور خوش نیامده و گفته بودجه‌نویسی وظیفه دولت است نه مجلس. در همین ارتباط یک نماینده مجلس می‌گوید دولت اصلاحات خاصی در بودجه اعمال نکرده و تنها روی به یکسری پیشنهاداتی آورده که آن‌ها هم هزینه‌بر هستند.

روحانی مخالفت حذف ارز ۴۲۰۰ است

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در همین ارتباط به رویداد۲۴ می‌گوید: علیرغم نارضایتی علنی مجلس از بودجه سال آینده، دولت اصلاحات خاصی را در آن اعمال نکرد و تنها روی به یکسری پیشنهاداتی آورده که آن‌ها هم هزینه‌بر هستند.

وی افزود: دولت ترجیح دارد به فروش اوراق پناه ببرد و از طرفی، نرخ دلار را در بودجه ۱۱.۵ دیده است و تلاش همکاران ما، رساندن این رقم به ۱۷.۵ است. همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرده که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و رییس‌جمهور مخالف جدی این امر است و جالب است بدانید که کارشناسان دولت هم در جلسات کارشناسی موافق نظر نمایندگان هستند، اما در افکار عمومی طوری دیگر اظهارنظر می‌کنند.

نماینده سبزوار تصریح کرد: به شخصه موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستم، زیرا ۷۰ درصد تخصیص این ارز به نفع مردم نبوده است. البته تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو واجب است و پیش‌بینی می‌کنم اگر این ارز در این حوزه خاص، حذف شود با کمبود، احتکار و گرانی دارو روبرو خواهیم شد. از طرفی، بهتر است ارز ۴۲۰۰ تومانی پلکانی و گام به گام حذف شود که مثل ماجرای بنزین به مردم فشار اقتصادی وارد نکند.

محبی اظهار داشت: دولت به حسب ظاهر دلار را ۱۱.۵ در بودجه دیده است، اما با ظرافت برای خودش راه گریز گذاشته که برخی جا‌ها نرخ دلار را تا ۲۵ هزار تومان هم حساب کند.

پیام شورای نگهبان به مجلس: در بودجه تغییر ایجاد کنید تایید می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه اصلاحات دولت قابل توجه نیست، افزود: در عجبم که دولت تا این اندازه بی‌توجه به بودجه پیش رفته و نگاهش با واقعیت تفاوت فاحشی دارد. فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز در ایام تحریم به هیچ وجه واقعی نیست و اگر این برنامه محقق نشود باز دولت روی به فروش اوراق می‌آورد.

محبی یادآور شد: شورای نگهبان هم به غیرواقعی بودن بودجه پی برده است و به‌صورت غیررسمی به مجلس اشاره کرده که اگر شما تغییرات جدی در آن ایجاد کنید، ما تایید خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس مطمئناً اصلاحات جدی در بودجه به‌وجود خواهد آورد و ما قطعاً منابع درآمدی جدیدی را ایجاد خواهیم کرد که احتمالاً رقمی در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد باشد. همچنین نظر آقای قالیباف هم در خصوص بررسی بودجه، نظر و رویکرد در پیش گرفته شده کمیسیون تلفیق است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد 24، تاریخ انتشار: 28 دی 1399، کدخبر: 247815، www.rouydad24.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
بايد بودجه اي كه اين همه تورم زاست و اينده ملت ايران رو گروگان ميگيره تغيير پيدا كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
کل کشور یک‌پارچه شدن و میگن نباید این بودجه تصویب بشه ولی دولت عین خیالش نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین