پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: قیمت ارز در حال کاهش است و گفته می‌شود که بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد. اگر صادرکننده نداند چه وضعیتی پیش می‌آید و وضعیت صادرات پیش‌بینی ناپذیر باشد، تاثیرات بدی را در این حوزه خواهد گذاشت.
شعار سال: مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: با تدابیر ستاد مبارزه با کرونا خوشبختانه میزان تلفات کشور در اثر کرونا کم شده، اما در مورد واکسیناسیون باید سریع‌تر تصمیم‌گیری شود. در همه کشور‌ها از شرق تا غرب برنامه واکسیناسیون اعلام شده و در بعضی کشور‌ها در حال اجرا است. اما هنوز هیچ برنامه‌ای در کشور ما در این مورد اعلام نشده و مثل به بقیه مسائل سیاسی شده است. خواهشمندیم در این مورد دولت اعلام برنامه کند.

وی افزود: صادرات تا سال ۹۷ افزایش داشت، اما در این سال با ایجاد مشکلات ارزی، دچار دشواری شد. انتظار می‌رود با بالا رفتن نرخ ارز صادرات نیز افزایش پیدا کند. وقتی آمریکا برای کالا‌های چینی تعرفه وضع کرد این کشور با کاهش ارزش پول خود توانست با این اقدام مقابله کند، اما ما چرا از کاهش ارزش پول ملی نتوانستیم استفاده کنیم و صادرات را افزایش دهیم؟

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: قیمت ارز در حال کاهش است و گفته می‌شود که بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد بود. اگر صادرکننده نداند چه وضعیتی پیش می‌آید و وضعیت صادرات پیش‌بینی ناپذیر باشد، تاثیرات بدی را در این حوزه خواهد گذاشت. مسئولین باید در این مورد توجه داشته باشند.

وی با اشاره به خاموشی‌هایی که اخیرا اتفاق افتاده گفت: در موضوع قطع برق هیچ گفت وگوی شکل نگرفت که علت این موضوع چه بود. دلایل مختلفی مطرح شد و در نهایت انگشت اتهام به سمت تولید بیت‌کوین گرفته شد، اما آیا واقعاً قطعی برق مربوط به بیت کوین است؟ ما در ایران چند ماینر داریم؟ چرا دولت به طور شفاف اعلام نمی‌کند که مشکل چه چیزی است.

خوانساری همچنین تصریح کرد: هفته آینده همایش اوراسیا برگزار خواهد شد که به طور مفصل در مورد همکاری‌هایی که می‌توانیم با حوزه اوراسیا داشته باشیم، بحث و گفتگو خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۳۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۲۶۴۰۱، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین