پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
با توجه به مشکلات موجود و چالش های مکرر ایجاد شده، برای برخی از شهروندان شائبه بی خاصیتی و پول محور بودن طرح ترافیک ایجاد شده،طرحی که با ادله های کاملا منطقی می توان اقدام به اثبات ناقص بودگی،ناکارآمدی ، غیرشفاف بودگی ، ایجاد کننده اختلال در زندگی شهروندان ، آن نمود. عقل سلیم حکم می کند که چنین طرح هایی با مطالبه گری شهروندی و پیگیری و فعالیت در دو جبهه حقوقی- قانونی و رسانه ای ، حذف یا ملزم به استاندارد کردن خود شود.
شعار سال: چالش عدم سلامت و ناپاکی هوای تهران، چالش امروز و دیروز نبوده و چالشی مستمر برای شهروندان تهرانی است. برای حل این مشکل قوانین، طرح‌ها و برنامه‌های مقطعی و مستمر خاصی توسط دستگاه‌های گوناگون مصوب و اجرا شده که ثمر چندانی نداشته و کارآمدی لازم را ندارند. قوانین و طرح‌های نظیر هوای پاک، طرح ترافیک و ... از این جنس هستند.
طرح‌هایی که بعضا اوج ناکارآمدی خود را روی برهم زدن آسایش و نظم زندگی شهروندی پیاده کرده و علاوه بر کم یا بی خاصیتی، بعنوان نوعی اختلال گر در زندگی یومیه مردم شناخته می‌شوند. طرح‌هایی که با وجود ده‌ها و صد‌ها بار پیگیری و پی جویی رسانه‌ای و سوال در خصوص مشکلات آنها، مهر سکوت بر لب‌های مدیران و مسئولان آن خورده و خود را به کوچه نشنیدن و ندانم می‌زنند.

اگر طرح ترافیک روی کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران تاثیرگذار بود، چرا باید ۷۰ درصد روز‌های سال، هوای شهر تهران در وضعیت قرمز (با توجه به استاندارد‌های جهانی)، قرار داشته باشد. در کلیپ زیر، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با شفافیت بیان می‌کند که اگر با معیار سازمان بهداشت جهانی هوا را بسنجیم، ۷۰ درصد روز‌های سال قرمز است. واقعا چرا؟ چرا شهرداری، شورای شهر، معاونت حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری، پلیس راهور و شورای عالی ترافیک بشکل زشت و گستاخانه‌ای سکوت می‌کنند و به پول (بخوانید پول کثیف و زور) حاصل از طرح ترافیک چشم دوخته اند؟

تعداد بازدید : 3
سازمان کم خاصیت و سراسر اشکال محیط زیست در این خصوص پی وظیفه‌ای دارد. آیا فقط ادای حمایت از سلامت محیط زیست را درآوردن و نق زدن کافی است؟ نمی‌توانیم بودجه بگیریم، نمی‌گذارند کار کنیم، نیرو نداریم، ساختار ایراد دارد و ...، این‌ها به درد خودت می‌خورد آقای کلانتری عزیز. قبل از تو هم مدیر کم خاصیتی بنام خانم ابتکار با ادبیاتی دیگر، چهار سال کشور را معطل گذاشت. البته که مقصر اصلی شما نیستید. مقصر آن فرد نامناسبی است که این انتصابات را رقم زده و اجازه حضور امثال شما‌ها را می‌دهد. انسان دلش برای ظلم بر این آب و خاک می‌سوزد. با حضور مدیرانی امثال شما، تمدن اسلامی- ایرانی که هیچ (پیش کش)، به دروازه دولاب هم نمی‌توان رسید.
چه معنادارد که ما یک ردیف بودجه در خصوص اجرای طرح مقابله با آلودگی هوا نداشته باشیم. به ویدئوی زیر توجه کنید. رییس فراکسیون محیط زیست مجلس مدعی است که سازمان برنامه و بودجه یک ردیف برای اجرای طرح آلودگی هوا اختصاص نداده است؟
این وضعیت چه معنایی دارد؟ هر کجای دنیا بود، رئیس سازمان محیط زیست و برنامه بودجه اش باید دادگاهی می‌شدند.

تعداد بازدید : 2
چه کسی پاسخگو به مرگ حدود ۴۰ هزار ایرانی در سال، بخاظر آلودگی هواست؟‌ای لعنت بر حرص بعضی از آدم نما‌ها برای کسب پست و مقام و اشغال میز و رتبه و مرتبه، در حالی که حداقل شایستگی و صلاحیت این کار را ندارند.‌ای لعنت بر نظام نظارتی و بازرسی ضعیف که اجازه حضور و تخریب گری این جنس مدیران دولتی (بخوانید نسل کش‌ها و مخربان توسعه در کشور شایسته توسعه و تمدن سازی اسلامی- ایرانی) را می‌دهد.
 
طرح ترافیک،کجای برنامه جامع هوای پاک است؟
آلودگی هوای تهران از دو گونه آلودگی ناشی از ذرات معلق و آلودگی‌های گازی قابل بحث و بررسی هستند. منابع اصلی ایجاد کننده آلودگی یا آلاینده‌های ذرات معلق، صنایع و نیروگاه‌ها، معادن شن و ماسه، خودرو‌های دیزلی (با تاکید بر اتوبوس‌های شهری که فاقد فیلتر دوده هستند) بوده و عامل اصلی ایجاد کننده آلودگی گازی یا آلاینده گازی (از شش مورد آلودگی گازی، گویا شناختی از دو منبع آن وجود ندارد)، خودرو‌های بنزینی و موتور سیکلت‌ها می‌باشند.
حال طرحی بنام طرح ترافیک بار مالی حداکثری خود را روی اخذ جریمه از خودرو‌های سواری شخصی قرار داده است؟ این چه کنترلی است و جز گرفتن پول زور چه معنایی دارد؟ به برخی از اشتباهات و نواقص این طرح نگاه کنید. بحدی زیاد است که شائبه برنامه ریزی توسط غلامرضا ۱۳ ساله از تهران یا عامدانه بودن آن برای انسان پیش می‌آید.
- چرا کریدور‌های خروجی (نه ورودی) برای طرح ترافیک بدون اخذ جریمه خودرو‌ها تدارک دیده نشده است (خروج از طرح نباید جریمه داشته باشد، ولی در طرح ترافیک شهر تهران، خروج از طرح هم جریمه دارد)؟
- چرا باید طرح ترافیک در پنج شنبه‌ها (تنها روز تعطیلی کارمندان برای پرداختن به امور خانواده)، اجرایی شود (حتی نیمه وقت)؟
- چرا کسی که بشکل قانونی قابل اثبات (از هر مرجعی که آقایان؟ دلشان بخواهد) منزلش در داخل طرح بوده و محل کارش خارج از طرح است، نباید طرح ترافیک داشته باشد و برای گرفتن طرح ترافیک اقدام به التماس از یک مشت ادم ریز و درشت کند؟
- چرا جریمه طرح ترافیک بر حسب مدت زمان استفاده (ساعت و دقیقه) نباید تعریف شود و با دامنه زمانی همراه است (۸-۱۰ یا ۱۰-۱۲ و ...)؟ به شهروند چه ارتباطی دارد که سازمان متولی کمبود دوربین دارد؟ بسیاری از شرکت‌های بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در این طرح و اخذ درصد از جرایم هستند.
- چرا میزان درآمد طرح ترافیک و حوزه‌های هزینه کرد آن، بشدت غیر شفاف بوده و کسی پاسخگو نیست؟
- چرا باید بعد از اثبات ناکارآمدی طرح ترافیک، اصرار نابجا بر تداوم آن و بزرگ کردن دامنه طرح وجود داشته باشد؟ مدیران مصوب کننده این طرح و اصرار کننده بر تداوم طرح سراسر مسئله دار ترافیک، مسلم بدانند که صاحب پول زور کثیف و پر از لعن و نفرین هستند.
- چرا مجوز شناور طرح ترافیک فقط به افراد خاص ونورچشمی‌ها داده شده است؟
- چه کسی وضعیت فعلی سهمیه بندی طرح ترافیک را مصوب نموده است؟ سلام ما را به آن‌ها برسانید و بگوئید حماقت هم اندازه‌ای دارد. غیرپاسخگویی به ذی نفعان و ذی مدخلان اصلی، نادیده گرفتن اولویت ها، پرداختن نمایشی به حوزه‌ها و گروه‌های خاص (با تاکید افراطی بر معلولان، جانبازان، پزشکان)، حق کشی آشکار، کلی دیدن‌های بی خاصیت و. برخی از سیمای این آش شور با اسم زیبای سهمیه بندی است.
- سامانه ثبت نام طرح ترافیک را دیده اید؟ علی الظاهر زیبا هم طراحی شده است. اما وقتی با عدم پاسخگویی‌ها در آن مواجه می‌شوید، تازه می‌فهمید که چه سامانه نابسامانی است (مصداق مورد آماده ارایه به دادگاه در خصوص تمدید زمان ثبت نام و اصلاح مدارک خبرنگاران)
- ...
و هزاران ایراد ریز و درشت دیگر قابل بیان که مسلما جای رسانه نبوده و با پرونده حقوقی باید دنباله گیری شود. مدیران عزیز طرح ترافیک خودشان بگویند که این سامانه و برنامه با توضیحات ارایه شده، واقعا سامانه و برنامه طرح ترافیک است یا باتلاق طرح ترافیک؟

وقتی تهران چشم انتظار مدیریت «بادی» برای زدودن الودگی هاست، پس لعنت خدا و نفرین پیامبر بر هرچه مدیر ناکارآمد فعال در مدیریت شهری. لعنت خداوند بر عوضی‌های شیتیل بگیر به هر اسمی که هستند و بودند، لعنت خداوند و نفرین پیغمبر بر مدیر ناکارآمد ارتزاق کنندهاز بیت المال مسلیمن. به راستی فرق جماعت مدیریتی نالایق با دزد چیست؟ کدامیک شرافت بیشتری دارند؟
در این روز‌هایی که خروجی جلسات اضطرار آلودگی هوا هم تاثیری بر کاهش آلایندگی هوا ندارد شاید باید به همان روش قدیمی چشم انتظار باد و باران بنشینیم و باز هم مدیریت «بادی» به داد تهران برسد.

طرح ترافیک،کجای برنامه جامع هوای پاک است؟
۱۵ درصد آلودگی مربوط به سوخت نیروگاه‌ها است

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست:
در کلانشهر‌ها هیچ مازوتی نمی‌سوزد و ۱۵ درصد آلودگی کنونی مربوط به سوخت نیروگاه‌ها است.
 
تعداد بازدید : 4
چتر آلودگی هوا همچنان بر سر شهر تهران است.

امروز قطع برق هم به مشکلات شهروندان تهران اضافه شد.

مازوت متهم آلودگی هوا بود و حالا مزارع بیت کوین متهم قطع برق هستند.
قطع برق و آلودگی هوای تهران به هم گره خورده، اما هیچکس درباره آن‌ها پاسخگو نیست.

تعداد بازدید : 2
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
خیلی وقته داریم از این طرح اسیب زیادی میخوریم اما بازم شهرداری روی حرف خودش هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
این همه داره میگذره از این طرح تا الان باعث کاهش الودگی در تهران شده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین