پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
سمیه رفیعی گفت: شهرداری مشخصا در اجرای وظایف خود برای کاهش آلودگی هوا ضعف دارد. شهرداری حداقل می توانست ناوگان خود را تعمیر اساسی و نوسازی کند تا حداقل وظایف خود را انجام دهد.
شعار سال: آلودگی هوای شهر‌های بزرگ کشور و به ویژه پایتخت ادامه دارد و به نظر می‌رسد که خبر از باد و باران هم تا مدتی نباشد تا این حوزه تشدید شود. همچنان سرنیزه انتقاد‌ها در این عرصه به سوی سوختن مازوت است. در این میان حرف‌های دیگری هم به میان آمده و فرضیه‌هایی فضای مجازی را به خود مشغول کرده است در حالی که همگان از وظایف شهرداری و فرسودگی خطرناک ناوگان حمل و نقل عمومی غافل شده در حالی که از کنار اتوبوس‌های دودزا عبور می‌کنند و چشمان خود را بر روی آن‌ها می‌بندند.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در این خصوص گفت:‌ می‌توان به آینده برای کاهش آلودگی هوای تهران امیدوار بود، اما در این روز‌ها وضعیت خوبی عرصه نداریم. فرآیند اصلاح آلاینده‌ها و کاهش آلودگی هوا اساسا زمان بر بوده و در کوتاه مدت نمی‌توان موفقیت زیادی کسب کرد.

او افزود: اقدامات زیادی در دستور کار قرار گرفته است که امروز صلاح نمی‌بینم آن‌ها را تشریح کنم، زیرا زمانی که این مسائل رسانه‌ای می‌شوند، پیگیری‌ها برای اجرایی شدن کم می‌شود و امید است پس از عملیاتی شدن آن‌ها را رسانه‌ای کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک پس از تصویب از سوی ما رصد می‌شود و نظارت‌ها در این حوزه تداوم دارد. سهم دستگاه‌ها در همین راستا از سوی دولت تعیین شده است و دولت گزارش‌های لازم را به مجلس می‌دهد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کم کاری‌ها در برخی حوزه‌ها گفت: اگر قانون هوای پاک اجرایی می‌شد امروز ما نباید شاهد آلودگی در شهر‌ها باشیم، تعداد روز‌های آلوده در زمستان امسال بسیار نگران کننده بوده و در کنار کرونا خطرات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است. در همین راستا به دنبال اعتبارسنجی گزارشات محیط زیست هستیم تا مشکلات در این عرصه کاهش پیدا کند.

رفیعی ادامه داد: دولت ۸ دستگاه را به مجلس معرفی کرده است که بیشترین سهم را در عرصه اجرای قانون هوای پاک دارند. طبق قانون تمامی دستگاه‌ها موظف به انجام اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا هستند که از جمله آن‌ها نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری است که باید تعداد آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

او افزود: ارتقای معاینه فنی و عدم شماره گذاری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های غیراستاندارد نیز از جمله مواردی بود که بر آن تاکید شد و امروز ضرورت دارد تا به صورت جدی‌تر در حوزه آن‌ها اقدام شود. در تمامی این حوزه‌ها ضعف در عملکرد مشهود است.  سهم شرکت‌های نفتی که مسئول تامین سوخت منابع ثابت و متحرک است در آلودگی هوا بیشتر شده است.  

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم در پایان گفت: شهرداری مشخصا در اجرای وظایف خود برای کاهش آلودگی هوا ضعف دارد. شهرداری حداقل می‌توانست ناوگان خود را تعمیر اساسی و نوسازی کند تا وظایف خود را انجام دهد، اما این اقدامات انجام نشده است. شهرداری‌های کلانشهر‌ها باید اولویت خود را بهبود تجهیزات قرار می‌دادند تا امروز با این آلودگی هوا رو به رو نشویم. این اتفاق نیفتاده است و ما امروز با یک ناوگان فرسوده و از رده خارج مواجه هستیم و در برخی حوزه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.   عملا شهرداری‌ها قانون هوای پاک را در این حوزه جامه عمل نپوشانده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۷  دی  ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۱۲۰۲۴۰، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
همه مون میدونیم که ارگان های مربوطه در زمینه الودگی هوا دارن کم کاری میکنن و به دنبال راه برای پول در اوردن هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
با این قانون های من در اوردی که هیچ کدوم ضمانت و قابلیت اجرایی ندارن نمیشه هوا رو پک کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
همین که شهرداری مون داره کم کاری میکنه و خود مسئولین هم به این نکته اذعان داره برای مردم ایران نوعی پیروزی به حساب میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
کدوم مسولی از وظایفش کوتاهی نکرده ‌. امر عادی شده که مسولین کار نکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین