پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
سردار محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری فراجا، در مورد قانون هوای پاک و نقش دستگاه‌ها در اجرای این قانون گفت: درحال حاضر در کل کشور ۲۵ میلیون انواع خودرو‌های پلاک گذاری شده وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مرز فرسودگی قرار دارند.وی اضافه کرد: با محدود شدن واردات خودرو و عدم تصویب قوانین بازدارنده موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده در کشور رو به فراموشی است و با این وجود امکان اینکه بتوان جلوی تردد این خودرو‌ها را گرفت وجود ندارد.

شعار سال: رئیس پلیس ترافیک شهری فراجا با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد خودرو‌های شماره‌گذاری شده در کشور فرسوده‌اند گفت: در زمینه اسقاط و نوسازی خودرو‌های فرسوده در کشور عقب ماندگی داریم.

سردار محمد باقر سلیمی در مورد قانون هوای پاک و نقش دستگاه‌ها در اجرای این قانون گفت: درحال حاضر در کل کشور ۲۵ میلیون انواع خودرو‌های پلاک گذاری شده وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در مرز فرسودگی قرار دارند.

امکان جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده وجود ندارد، فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی
وی افزود: از سال ۸۸ که موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده و جایگزینی و نوسازی وسایل نقلیه به ازای تولید و واردات خودرو در دستورکار قرار گرفته است تا زمانی که کم و بیش واردات خودرو انجام می‌شد، تعداد دو میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه فرسوده از چرخه ترافیک شهری خارج شدند، ولی در سال ۱۴۰۰ تعداد کل خودرو‌های اسقاط شده ۲۴ هزار دستگاه بود.

امکان جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده وجود ندارد، فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی
امکان جلوگیری از تردد خودرو‌های فرسوده وجود ندارد

سلیمی تصریح کرد: با محدود شدن واردات خودرو و عدم تصویب قوانین بازدارنده موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده در کشور رو به فراموشی است و با این وجود امکان اینکه بتوان جلوی تردد این خودرو‌ها را گرفت وجود ندارد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا با بیان اینکه از مجموع ۱۲ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در سطح کشور نیز بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در مرز فرسودگی قرار دارند گفت: علیرغم وجود قانون هوای پاک که براساس آن دولت موظف به جایگزینی سالانه ۱۰ درصد موتور سیکلت فرسوده و اعطای وام‌های ۱۰ ساله با سود ۴ درصد بود، این مهم نیز انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هوای پاک شهرداری باید سالانه ۱۰ درصد موتور سیکلت‌های شهر تهران را برقی کند گفت: هم اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار موتور سیکلت در تهران وجود دارد.

سلیمی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون خودرو و موتور سیکلت فرسوده در کشور وجود دارد که اغلب مورد استفاده قشر ضعیف جامعه است و نمی‌توان انتظار داشت که پلیس در انتهای این چرخه با تردد موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فرسوده برخورد کند.

امکان جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده وجود ندارد، فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی
فرسودگی ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی شهرداری فرسوده است و عقب افتادگی وسیعی در زمینه جایگزینی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد، گفت: قانون هوای پاک یک قانون مترقی است که اگر بند‌های آن اجرا می‌شد قطعا در کنترل و کاهش آلودگی هوا نتایج بهتری حاصل می‌شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۷۱۷۰۸۵۳۳، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
جالبه بخدا . خودشون هم نمی دونن چکار می کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین