پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: از شما خواهشمندیم که به ملت همیشه پشتیبان انقلاب این اطمینان خاطر را بدهید که پس از انتخابات پیش رو با تمامی مفسدان برخورد کنید.
شعار سال: امیرحسین اکبریان، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان در دیدار اقشار دانشگاهی با آیت‌الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا در سفر استانی او به این استان برای رسیدگی به مشکلات مردمی در بیانیه‌ای گفت: بی‌مقدمه می‌گویم که از زمان انتصاب حضرتعالی به ریاست دستگاه عدالت‌گسترِ قضا، امید‌ها برای احقاق حق توده مردم و محرومان، به طور قابل توجهی افزایش یافته و سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران- که در سال‌های اخیر بیش از همیشه، از ناحیه عملکرد مسئولان، در معرض خطر بوده و هست- به واسطه اقدامات انقلابی دستگاه تحت امر حضرتعالی، قدری افزون‌تر شده است و این، بی‌تردید از روحیه فسادستیز و اصلاح‌گر حضرتعالی برمی‌آید.
 
برخورد با ترک فعل مسئولان

اکبریان ادامه داد: خوش‌وقتیم که در دوره مسئولیت حضرتعالی، گفتگو ذیل عنوان «برخورد با ترک فعل مسئولان» بالا گرفته است؛ لیکن توده مردم هنوز لذت برخورد‌های گسترده در برابر این امر مهم را نچشیده‌اند و متاسفانه این استان نیز مبتلا به چنین آفتی است. مردم تنها شاهد برخورد با مدیران ناکارآمد در سطح خرد هستند و در سطح کلان مواجهه و برخورد با مدیران ناکارآمد صورت نگرفته است؛ همان ناکارامدانی که عدم ساخت مسکن را افتخار خود میدانند. آقای رئیسی کدام وظیفه از پاسخگویی در حکومت اسلامی بالاتر است که مسئولان آن را این‌چنین فروگذاشته‌اند و خوار داشته‌اند؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان یادآور شد: آیا دستگاه قضا نمی‌تواند اهرم‌های فشاری برای الزام مسئولان به پاسخگویی نظام‌مند -و نه سلیقه‌ای- به مردم در اختیار داشته باشد؟ آیا مردم حق ندارند بدانند، پشت در‌های بسته نهاد‌های دولتی و غیردولتی، چه می‌گذرد؟ درباره بیت‌المال، یعنی اموال ما مردم، بر چه مبنایی تصمیم گرفته می‌شود؟ آیا ما نباید بپرسیم چرا حقوق و اموال مسئولان باید بر توده مردم مکتوم باشد و مسئولان در پرسش از میزان حقوق‌شان، سکوتِ معنادار پیشه کنند. مردم می‌گویند اگر نیست، باید برای همه مردم نباشد و اگر هست، باید همه مردم با هم بر سر یک سفره بنشینند؛ که پیامبر فرمود، کلوا جمیعا و لاتفرقوا.
 
طرح مسأله شفافیت

وی عنوان کرد: واقعیت این است که مردم استان سمنان، در برابر خود، ساختار‌هایی غیرشفاف و بلکه ضدشفافیت بدون هزینه‌ای از جانب مسئولان می‌بینند. درست است که مسئولین ذی نفع استانی مدعی هستند پاکترین شورای شهر‌ها و شهرداری‌های کشور را دارا هستند، اما در طی سال‌های اخیر، دستگاه قضا هیچ برخوردی با شهرداری‌های استان با بودجه‌های بعضا چند صدمیلیاردی که مواد قانونیِ آشکارِ شفافیت‌زا را به رغم مطالبات مردمی، به هیچ گرفته‌اند، صورت نداده است. مطالبه شفافیت، از جانب قاطبه مسئولان در طیف‌های مختلف سیاسی طرد می‌شود و اساسا طرح مسأله شفافیت که مطالبه روشن و غیرپیچیده مردم است، با سیاست‌پیشگی‌های پیچیده، آلوده شده است!
 
اعتلای مشارکت مردم در گزارش مفاسد

اکبریان گفت: جناب آقای رئیسی! اعتلای مشارکت مردم در گزارش مفاسد و توجه وافر حضرتعالی به این امر، یکی از نقاط روشن کارنامه شماست. اما مع‌الاسف، به نظر می‌رسد حرارتِ غیرتی که حضرتعالی نسبت به گزارش‌گران فساد دارید، هنوز به طبقات پایین دستگاه قضا نرسیده است. در نهاد‌هایی که موظف هستند، در برابر گزارش‌گران فساد، آغوش بگشایند، اشتیاقی چنان که باید و شاید، مشاهده نمی‌شود و بعضا تجربه نشان داده است که برخی نهاد‌ها در راه مبارزه با فساد‌ها و فسادگران با بهانه‌های واهی مانع از فساد ستیزی و مطالبه گری دانشجویان شده اند. مایلیم که گمان کنیم که برخی تعلل‌ها در برابر مفاسد، ناشی از حجم بالای پرونده‌های فساد است، اما، چون نیک بنگریم، برخی مصلحت اندیشی‌ها را نیز در این بین دخیل می‌دانیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان در پایان تاکید کرد: البته ما می‌دانیم که درحال حاضر به علت رعایت برخی از مصالح نظام امکان برخورد با برخی از دانه درشت ترین‌ها وجود ندارد، اما از شما خواهشمندیم که به ملت همیشه پشتیبان انقلاب این اطمینان خاطر را دهید که پس از انتخابات پیش رو با تمامی این مفسدان برخورد قاطع نمایید. حضرت آیت‌الله! به رغم آن که باب اقداماتِ امیدبخش در دستگاه قضا گشوده شده است، اما این اقدامات به سبب کم‌عنایتیِ مسئولان دستگاه قضا به حوزه رسانه، به ویژه در رده‌های میانی و زیرین دستگاه، از چشم مردم دور می‌ماند. لطفا به زیرمجموعه خود دستور دهید، اندیشه‌های کهنه رسانه‌ای را دور بریزند و به قواعد رسانه‌ای روز -در معنی عام آن- تن دردهند.

تعداد بازدید : 4

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانشجو، تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: snn.ir، ۹۰۶۹۰۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین