پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
سرانجام پس از یک دهه انتظار لایحه منع خشونت علیه زنان در برابر خشونت با ۵۷ ماده و پنج فصل تعاریف و کلیات در مسیر قانونگذاری قرار گرفت.
شعار سال: لایحه منع خشونت علیه زنان در راستای تحقق اصول و آرمان‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ کرامت و منزلت زنان، حمایت از زنان در برابر اقسام مختلف رفتار‌های خشونت آمیز، پیش بینی تدابیر، اقدامات، خدمات و توانمندی سازی‌های لازم برای حمایت از زنان در برابر خشونت، تعیین تکالیف دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی امر مبارزه با خشونت علیه زنان، تمهید ساختار منسجم برای هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، جرم انگاری اشکال جدید مزاحمت و تعدی به حقوق زنان و تعیین ضمانت اجرا‌های مناسب برای آن و تنقیح و انسجام قوانین مختلف و پراکنده در این زمینه به رشته تحریر درآمد تا به شکل قانون چتر حمایتی خود را بر سر زنان بگستراند.

این لایحه شامل ۵۷ ماده و پنج فصل است. فصل اول این لایحه شامل تعاریف و کلیات، فصل دوم نظارت بر اجرای قانون، فصل سوم وظایف دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مرتبط، فصل چهارم جرائم و مجازات‌ها و فصل پنجم آیین دادرسی می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۲۵۷۱۷، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
تا وقتي اين قانون رو اصلاح طلب ها داد ميزدن عملياتي نبود الان كه خود اصولگرا ها پيگير هستن مشكلي نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین