پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
رییس شورای عالی سیاسی یمن با محکوم کردن حملات موشکی آمریکا گفت: مداخله مستقیم آمریکا آخرین برگی است که متجاوزان علیه یمن استفاده خواهند کرد.

شعارسال: صالح الصماد به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد «انقلاب 14 اکتبر» (آزادی جنوب یمن از اشغال انگلیس) گفت: آمریکا با سرهم کردن یک سری دروغ، در صدد توجیه تجاوز خود به سواحل الحدیده، المخا و باب المندب است.

وی گفت: ملت و نیروهای دفاعی یمن با پایداری و استقامت بی نظیر خود، متجاوزان را غافلگیرخواهند کرد و محاسبات آنها را به هم خواهد ریخت.

او، حمله اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک مراسم عزاداری در صنعا پایتخت یمن را که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، وحشیانه توصیف و آن را محکوم کرد.

رییس شورای عالی سیاسی یمن گفت: با وجود محکومیت ها و درخواست های جهانی برای تشکیل کمیته تحقیق بین المللی، هنوز گام مثبتی در این زمینه برداشته نشده است.

وی خاطرنشان کرد که مردم یمن همچنان زیر حملات موشکی و بمباران جنگنده های سعودی- آمریکایی قرار دارند.

رییس شورای عالی سیاسی یمن از سوی دیگر با اشاره به انقلاب 14 اکتبر و رهایی مردم یمن از سلطه انگلیس گفت: بمب ها و موشک های این کشور استعمارگر، همچنان بر سرکودکان، زنان و افراد سالخورده و غیر نظامیان فرود می آید و توطئه های این کشور علیه یمن ادامه دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بیرحمانه حدود ده هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات، اکثریت قریب به اتفاق تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 23 مهر 1395، کدمطلب: 82265928 (5608809) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین