پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه کشورهای منطقه خودشان در مقابل استکبار جهانی مقابله می‌کنند بنای حضور نظامی در هیچ یک از این کشورها را ندارد.

شعار سال:

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون اظهارات جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ در مؤسسه آسپن آتلانتیک که مدعی شده است ما از نقش ایران در یمن، سوریه و حمایتش از حزب‌الله رضایت نداریم، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی امروز مورد توجه بسیاری از ملتهای جهان قرار دارد و در حقیقت این گفتمان، گفتمانی است که فکر، ذهن و اندیشه انسان‌ها را متعالی می‌کند و در حقیقت یک انگیزه قوی را برای ایجاد روحیه عدالت خواهی در جهان و مبارزه با فساد و استکبار جهانی فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز اگر اسم ایران در سوریه، لبنان و یمن مطرح است بیشتر به منظور تاکید بر نقش گفتمانی کشورمان است که این موضوع در سوریه به صورت مستشاری نیز شکل گرفته است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های اصلی دشمنی آمریکا با ایران به گفتمان انقلاب باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: اظهارات جان کری پیرامون ایران بر اساس زیاده‌خواهی صورت گرفته است زیرا جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های خود را به صورت آزادانه بیان می‌کند و ملتها هم در کمال آزادی و با اختیار و اراده خود آن را انتخاب می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه ایران در هیچ نقطه‌ای از جهان تا به امروز کشوری را مجبور به انجام کاری نکرده است، گفت: نقشی که جمهوری اسلامی ایران دارد نقش گفتمانی است که بسیاری از کشورهای جهانی خواهان پذیرش آن هستند به گونه‌ای که در شرایط فعلی حتی بسیاری از مردم در آمریکا علاقمند به گفتمان ایران هستند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قرار نیست رضایت جان کری و آمریکا را به دست آورد لذا هر آنچه مصلحت بداند و اصول و مبانی‌اش مشخص کند بر اساس آن حرکت خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیرامون مانور رسانه‌های غربی درباره حضور نظامی ایران در یمن و لبنان اظهار کرد: اینگونه اقدامات تنها فضاسازی رسانه است و در حقیقت هر ملتی که در مقابل استکبار جهانی وارد عمل شود ایران از آن حمایت می‌کند.

فروزنده با بیان اینکه جنبه حمایت ایران از کشورهای منطقه و جهان به صورت معنوی و مستشاری است، افزود: با توجه به اینکه خود ملت‌ها در مقابل دشمنانشان محکم و مقاوم ایستادگی می‌کنند ضرورتی بر حضور نظامی ایران در کشورهای همچون یمن و لبنان احساس نمی‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز بنایی بر حضور نظامی در این کشورها ندارد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز حضور و نفوذ ایران را در منطقه و جهان پررنگ کرده است پذیرش گفتمان انقلاب اسلامی از سوی کشورهای مختلف جهان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 12 مهر 1395، کد مطلب: 227623 : www mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین