پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۲۴۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: اگر بدنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور هستیم سیاست‌گذاران اقتصادی باید با یکدیگر تعامل کنند.
شعار سال: رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: اگر بدنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور هستیم سیاست‌گذاران اقتصادی باید با یکدیگر تعامل کنند.

آقای محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان بورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه آینه اقتصاد کشور است و تحولات اقتصادی در این بازار شکل می‌گیرد گفت: بزرگترین مشکل اقتصادی ما رشد منفی سرمایه‌گذاری است که اگر بدنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور هستیم، سیاست‌گذاران اقتصادی باید در دولت، مجلس و مراجع نظارتی این موضوع را درک کنند تا با تعامل یکدیگر مسیر، برای سرمایه‌گذاران روشن شود.

وی گفت: هدف اقتصاد، افزایش سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال است و بازار سرمایه مناسب‌ترین بازار است.

دهقان افزود: برای طی کردن مسیر، احتیاج به تعامل و مشارکت همه فعالین بازار سرمایه می‌باشد، برهمین اساس از همه فعالان بازار سرمایه، ذی‌نفعان، سازمانها، نهاد‌ها و ناشران بورسی، سرمایه‌گذاران خرد و بزرگ دعوت می‌کنیم تا نظرات خود را به ما منتقل کنند، زیرا اگر بخواهیم در بازار سرمایه، تغییر ایجاد کنیم باید در بستر تعامل و تفاهم پیش برویم تا به نتیجه بهتری برسیم.

وی با شاره به اینکه توسعه نهاد‌های مالی از دیگر برنامه‌های سازمان بورس است گفت: نهاد‌های مالی باید در بازار از لحاظ تعداد و تنوع گسترش یابد,، زیرا نهاد‌ها سربازان بازار برای توسعه هستند.

دهقان افزود: همچنین نهاد‌های مالی، زمینه گسترش بازار را در اقصی نقاط کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: گسترش نهاد‌ها و متناسب با آن توسعه ابزارها، نیاز‌های واقعی اقتصاد است.

حذف عوامل غیراقتصادی از بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخشی از نوسانات اخیر بازار سرمایه بدلیل عوامل غیر اقتصادی است که باید برای آرامش بازار، این عوامل را حذف کنیم.

آقای دهقان در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در دوره ریاست قبلی اقدامات خوبی درباره توسعه نهاد‌های بازار صورت گرفت که آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

وی بابیان اینکه بازار سرمایه بازاری صرفا برای مبادله سهام نیست، گفت: وجود بیش از ۶۰۰ شرکت در بازار سرمایه که بخش زیادی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور در آن‌ها رقم می‌خورد، جایگاه این بازار در اقتصاد را ویژه کرده است.

دهقان با بیان اینکه بازار سرمایه آیینه اقتصاد است، گفت: اگر بدنبال رشد و بالندگی اقتصاد هستیم این رشد و توسعه باید در آیینه بازار سرمایه خود را نشان دهد.

وی افزود: تامین مالی شرکت‌ها و حفظ آرامش در اقتصاد کشور را باید در بازار سرمایه جستجو کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ماه‌های گذشته نوساناتی در بازار اتفاق افتاد که بخشی بدلیل عوامل اقتصادی و بخشی بدلیل عوامل غیر اقتصادی بود که باید سایه عوامل غیر اقتصادی را از بازار سرمایه کم کنیم تا آرامش و اعتماد به بازار بازگردد.

دهنوی افزود: بازار سرمایه بدلیل شفافیتی که دارد سیگنال‌های اقتصادی را سریعتر می‌گیرد و متاسفانه برخی از اوقات بازار سرمایه قبل از وقوع اتفاق‌ها، از خود واکنش نشان می‌دهد.

وی گفت: باید با مدیریت بازار سرمایه و همچنین با توسعه‌ی تحلیل‌های اقتصادی و استفاده از نظرات صاحبنظران، روند بهتری را در بازار سرمایه در پیش بگیریم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1399، کدخبر: 3000287، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین