پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
زهرا شفیعی خبرنگار برنامه حرفه‌ای شو خبرگزاری صداوسیما این هفته به سراغ زینب اسکندری رفته؛ بانویی که ۱۰ سال پیش با رفتن به یک کلاس آموزشی مقدماتی عروسک سازی حالا عروسک ساز شده است.
شعار سال : زینب اسکندری که بانویی خانه دار است و سه فرزند دارد می‌گوید: آنچه باعث شد من راه عروسک سازی را ادامه دهم دغدغه فرهنگی بود چراکه بچه‌ها با عروسک‌های خود رشد می‌کنند و باید عروسکی دست فرزندانمان باشد که ترویج دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

او می‌گوید: من سعی می‌کنم از قهرمانان ملی خودمان برای ظاهر عروسک‌ها استفاده کنم مثلاً به دلیل علاقه‌ای که بسیاری از فرزندان و خانواده‌ها به شهید حاج قاسم سلیمانی دارند تصمیم گرفتم عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را که قهرمان ملی کشورماست برروی لباس‌های عروسک‌ها قرار دهم که اتفاقاً با استقبال بسیاری از خانواده‌ها روبرو شد و توانستم به تعداد بالایی آن را به فروش برسانم.

فروش فقط در فضای مجازی

او که نه فروشگاهی دارد و نه همکاری که در فروش کمک حالش باشد می‌گوید: فضای مجازی ویترین فروش من است و در پلتفرم خارجی آثار خود را عرضه می‌کنم و به فروش می‌رسانم؛ از این رو مشتریان زیادی از کشور‌های حوزه خلیج فارس و ترکیه دارم.

وی می‌افزاید: البته با این وجود شبکه مجازی اینستاگرام محدودیت‌هایی را نیز در کارم ایجاد کرده و بسیاری از فعالیت‌های من محدود شده است. مثلاً وقتی که پست مرتبط با عروسک مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی را به اشتراک گذاشتم هشدار مسدود سازی به من داده شد، اما این‌ها باعث نمی‌شود که از دغدغه فرهنگی خود دور شوم چراکه مخاطبان و مردم عزیز ایران خواهان عروسک‌هایی با فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.
 
تعداد بازدید : 313

آموزش به علاقه‌مندان

زینب اسکندری می‌گوید: من در صفحه مجازی خود به جز فروش، به علاقه‌مندان به عروسک سازی آموزش هم می‌دهم که باعث شده افراد زیادی به این کار مشغول شوند و همچنین پس از سه سال تلاش در صفحه مجازی خود توانسته‌ام ۵ همکارخانم را جذب کنم و با من همکاری می‌کنند تا بتوانم سفارش مشتریان را به دستشان برسانم.

منزل زینب اسکندری پر از عروسک‌های دست سازی است که با کیفیت ساخته شده اند. او درباره کیفیت کار و ارائه محصول به مشتری می‌گوید: باید به مشتری احترام گذاشت و از کیفیت کار نکاست چراکه همین کیفیت باعث رشد و موفقیت در کسب و کار میشود و همچنین باید قیمتی متناسب با اثر برای کالا قرار داد.

از فروش ۳۰ هزار تومانی تا ۹ میلیون تومانی در ماه

زینب می‌گوید: زنان خانه دار می‌توانند با داشتن فرزند در خانه مشغول به کاری باشند و با آن درآمدزایی کنند مثلاً خودم توانستم اولین بار با یک عروسک ساده ۳۰ هزار تومان کسب درآمد کنم و امروز به فروش ۹ میلیون تومانی در ماه رسیده ام.

مشتریانی که خواهان عروسکهایم هستند

زینب اسکندری که خالق عروسک‌هایش است می‌گوید: امروز عروسک‌های من را بچه‌ها دوست دارند و مخاطبان اصلی من بچه‌ها هستند که باعث می‌شود خانواده‌ها به سمت صفحه مجازی من بیایند و سفارش دهند این روز‌ها مازاد بر تولیدم سفارش دارم و خیلی وقت‌ها شده است که افراد پس از این که عروسکی را خریداری می‌کنند به مخاطبان همیشگی من تبدیل شده اند و سفارش‌های چند باره می‌دهند.

عروسک‌هایی با لوازم جانبی

زینب اسکندری می‌گوید عروسک‌هایی را که تولید می‌کنم لوازم جانبی هم دارند مانند صندلی میز و دراور و چوب لباسی و همچنین لباس‌های مختلف برای عروسک‌های دختر و پسر. همین امر باعث شده که برای افرادی که با صنعت چوب سر و کار دارند اشتغال زایی کنم و سفارش‌های زیادی برای صندلی‌ها و دراور‌ها و چوب لباسی‌های کوچک دهم.

زینب اسکندری نمونه‌ای از بانوان کارآفرین کشورمان است که در منزل به درآمد زایی و کارآفرینی رسیده است به نوعی که با سرمایه‌ای ناچیز کار خود را آغاز کرده و امروز توانسته است الگوی مناسبی برای زنان جوان هم سن و سال خود باشد.

حرفه‌ای شو را دنبال کنید

برنامه حرفه‌ای شو که هر هفته جمعه‌ها از خبر سراسری ۱۴ و ۲۱ شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود حامی کسب و کار کسانی است که کار خود را با سرمایه اندک آغاز کرده‌اند و به اشتغال زایی رسیدند شما می‌توانید برای تعامل با این برنامه به صفحه مجازی حرفه‌ای شو به نشانی herfeiisho مراجعه کنید.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 10 بهمن 99 ، کد خبر: ۳۰۰۱۹۸۱ ، iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
الان جهان داره در زمينه پرنال برندينگ خيلي خيلي فعالانه تر از گذشته عمل ميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین