پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
با ضعف نظارت و نظارت‌های فرمایشی و غیر جامع و درزدار، چه بر سر این مملکت که نیاوردیم؟ سازمان بازرسی را هم در اول لیست کم کار‌ها قرار دهید. کم توجهی به تعریف راهبرد‌های اقتصادی، انتصابات کثیف، واگذاری‌های مسئله دار و .. بخشی از چالش‌های ما هستند، کشور در خواب نظارت، دارد به تاراج می‌رود. دولت کوبا هم فعالیت بخش خصوصی را به رسمیت شناخت و ما هنوز در چنگال خصولتی‌ها درگیریم. در گام دوم انقلاب، بحث در خصوص چنین مسائلی چندان جالب نخواهد بود. ما به پاکسازی‌های اساسی در سه نهاد نیاز مبرم داریم. از ما گفتن بودن. تمدن اسلامی- ایرانی و نگاه بینانسلی، قابل معامله با حفظ موقعیت فلان مدیر و فلان شخصیت سیاسی نیست. آقای رئیسی، لطفا استارت حرکت را از سالم سازی قوه قضائیه با پاکسازی قضات دارای فساد احتمالی و قضات سفارش پذیر از هر دستگاهی، شروع کنید. مردم را ناامید از تحولات خوب در حال رخ دادن نکنید.
شعار سال: حزب حاکم کمونیست در کوبا اجازه فعالیت شرکت‌های خصوصی در اکثر بخش‌های اقتصاد این کشور به جز رسانه، بهداشت و درمان و دفاع را صادر کرد.

روزنامه رسمی حزب کمونیست کوبا، گرانما، اعلام کرد که اصلاحات پیشنهادی مارتا النا فیتو، وزیر کار این کشور که در ماه اوت گذشته به دولت پیشنهاد شده بود، روز جمعه، ۵ فوریه به تصویب شورای وزیران رسیده است.

بر پایه اعلام وزیر کار کوبا از این پس با حذف فهرست محدود کننده ۱۲۷ فعالیت مجاز برای بخش خصوصی، کسب و کار‌های این بخش می‌توانند در حدود دو هزار فعالیت اقتصادی به ایفای نقشی فعال بپردازند.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار کوبایی، معادل ۱۴.۵ درصد شاغلان این کشور در بخش خصوصی شاغل هستند که عمدتا در کسب و کار‌های تهیه و فروش غذا، رانندگی تاکسی و اجاره اتاق به گردشگران فعالیت می‌کنند.

اقتصاد کوبا تحت تاثیر تبعات شیوع ویروس کرونا بر بخش گردشگری این کشور، طی سال ۲۰۲۰ متحمل رکود ۱۱ درصدی شده است. همچنین اقتصاد این کشور طی ۴ سال گذشته نیز فشار تحریم‌های اقتصادی دولت دونالد ترامپ تحمل کرده است. دولت کوبا امیدوار است که با افزایش دامنه فعالیت بخش خصوصی، فرصت‌های شغلی جدیدی در اقتصاد این کشور پدید بیاید و بحران بیکاری قدری التیام پیدا کند.

انقلاب کوبا به رهبری فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ به موجی از ملی شدن و کنترل دولت بر کل اقتصاد کوبا دامن زد. فعالیت بسیار محدود بخش خصوصی در کوبا از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، ولی در سال ۲۰۱۰ و بر پایه فهرستی محدود از زمینه‌های مجاز به طور رسمی توسط دولت به رسمیت شناخته شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از یورونیوز فارسی، تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۲۰۲۱۰۲۰۷، www.per,euronews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
با این روند رشدی که ما نسبت به جهان و حتی کشور های توسعه نیافته داریم حس میکنم ده سال دیگه از اخر اول باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین