پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
محله برفی میرجاوه بیش از 30 سال است که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند، اما چندماهی است که زمزمه هایی مبنی بر حل مشکلات اراضی این محله به گوش می رسد .
شعارسال: محله برفی شهرستان میرجاوه یکی از محله های حاشیه شهر محسوب می شود که دارای بیش از هزار خانوار و حدود 5هزار نفرجمعیت می باشد، گفته می شود زمین های منازل مردم این محله متعلق به دولت است و اداره راه آهن و منابع طبیعی 2شاکی پرونده محله برفی هستند که توانسته اند با طی مراحل قانونی حکم تخلیه را از مراجع قانونی دریافت کنند و مسئولین مدعی شده اند که مردم در سالهای گذشته وارد حریم این اراضی دولتی شده و مبادرت به ساخت منزل کرده اند .

محله برفی میرجاوه بیش از 30 سال است که با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از دغدغه‌های شهروندان محله قدیمی برفی، عدم ارائه برخی خدمات دولتی به ساکنین این محله است، وجود مشکلات اراضی این محله باعث شده تا اهالی محله برفی علاوه بر بلاتکلیفی درباره حل موضوع اراضی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند که عدم خدمات رسانی شهری یکی از این مشکلات است.

اما چندماهی است که زمزمه هایی مبنی بر حل مشکلات اراضی این محله به گوش می رسد و فرماندار و مسئولین مدعی هستند مردم این محله می توانند برای گرفتن سند اراضی خود اقدام کنند.

فرماندار میرجاوه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی این شهرستان از برطرف شدن مشکل اراضی محله برفی خبر داد و اظهار کرد: مشکلات محله برفی میرجاوه برطرف شده و ساکنان آن می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی این شهرستان نسبت به سند دار کردن منازل خود اقدام کنند.

محمد میهنی افزود: با تلاش مسؤولان مربوطه و دستگاه قضایی مشکلات این محله برطرف شده و ساکنان این محله میتوانند برای سند دار کردن منازل خود در مدت 20 روز به اداره راه و شهرسازی این شهرستان مراجعه کنند.

تاکنون 1245 پرونده برای ساماندهی محله برفی شهرستان مرزی میرجاوه در بنیاد مسکن تشکیل شده است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شورای اداری شهرستان میرجاوه بیان کرد: یکی از مشکلات قدیمی این شهرستان مرزی ، ساماندهی نشدن محله برفی (پشت خط راه آهن) است که با پیگیری های فرماندار و مسئولان استان مشکل این محله به زودی حل خواهد شد و در راستای تحقق این موضوع، تا کنون هزار و 245 پرونده در این نهاد تشکیل شده و موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

ملک سالاری افزود: طرح هادی 3 روستای این شهرستان در حال اجراست که این کار از مهاجرت روستا نشینان به شهر ها جلوگیری می کند.

یکی از ساکنین محله برفی دراین باره به خبرنگار لادیز گفت: برای گرفتن سند زمین خود به اداره راه و شهرسای و بنیاد مسکن مراجعه کردیم و پرونده تشکیل دادیم اما هنوز خبری از تحویل سند نیست و کماکان مشکلات مردم این محله به دلیل عدم خدمات رسانی شهری مناسب وجود دارد.

شهروند دیگری با تشکر از خبرنگار ما به خاطر پیگیری مشکلات مردم این محله، می گوید: انعکاس مشکلات مردم محله برفی در پایگاه خبری لادیز، باعث خوشحالی و امیدواری مردم این محله است ، شاید اینگونه حرف ما زودتر به گوش مسئولین برسد و گوشه ای از مشکلات این مردم برطرف شود، به محض اطلاع از برطرف شدن مشکلات زمین ها، برای تشکیل پرونده اقدام کردیم و امیدواریم که به زودی دغدغه های مردم این محله برای از دست دادن زمین هایشان برطرف شود و منتظر خبرهای خوش از سوی مسئولین هستیم.

اکنون که روزنه امیدی برای مردم این محله گشوده است، امیدوارانه چشم به آینده ای روشن برای خود و خانواده خویش دوخته اند تا مسولین با سند دارکردن زمین هایشان باری بزرگ از دوش مردم زحمت کش این محله بر دارند و این مردم بتوانند از کمترین حقوق شهروندی خود برخوردار شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری لادیز، تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1395، کدخبر: 5723 ، www.ladiez.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین