پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش‌ها گفت: تداوم خشکسالی‌های دهه اخیر در استان منجر به خودسوزی دشت دهنو بروجن شد. با تداوم خشکسالی‌ها و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی، خودسوزی و مشکلات ناشی از آن برای دشت‌ها ایجاد می‌شود.
شعار سال، وی افزود که دشت دهنو شهرستان بروجن از حدود ۲۰ روز قبل دچار خودسوزی شده است که مهار آن نیازمند بارندگی است.
احمدی دشت‌هایی مانند دشت دهنو را از نظر غذایی بسیار غنی اعلام و تصریح کرد: برای مهار خودسوزی دست دهنو شهرستان بروجن به بارش نزولات آسمانی نیاز است.
احمدی تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با استفاده از خودرو‌های آتش‌نشانی و تانکر‌های حمل آب نسبت به آب‌پاشی منطقه اقدام کرد.
وی یادآور شد: آغاز بارندگی‌ها و نزولات جوی در خاموش کردن و مهار خودسوزی دشت دهنو نقش مستقیم دارد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌ها و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی یک بحران و هشدار جدی به‌شمار می‌رود.
دشت دهنو در ۲۰ کیلومتری بروجن واقع شده که در زمان حیات، مکانی برای پرندگان مهاجر از قبیل خروس کولی، اگرت‌ها، حواصیل، اردک و مرغابی‌ها در فصل پاییز و زمستان بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۰۹۵۸۸۸، www.fa.shafaqna.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
خشکسالی داریم اونم چه خشکسالی ای! فقط خود خدا میتونه بهمون رحم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
تو بهمن و خودسوزی جنگل؟ امبدواریم که بارشهای فراوانی داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین