پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۷۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای تقویت صدا و سیما، گفت: تا زمانی که صدا و سیما وابسته به دولت‌ها باشد، نمی‌تواند نقش انتقادی خودش را به خوبی ایفا کند و هر دولتی انتظارات خودش را مطرح می‌کند و از صدا و سیما می‌خواهد که انتظاراتشان را تامین کنند.
شعار سال: غلامرضا منتظری در خصوص عملکرد صدا و سیما، بیان کرد: قلمرو ماموریت صدا و سیما کاملا تعریف شده و مشخص است و بحثی که اخیرا در کمیسیون فرهنگی مورد توجه قرار گرفت، این بود که اگر بنا است صدا و سیما نقش نظارتی خود را فراتر از ماموریتش، افزایش دهد، لازمه‌اش این است که زیرساخت‌ها و امکانات لازم را هم داشته باشد؛ در حالی که به عنوان مثال، مجوز ساخت فیلم‌های شبکه خانگی را وزارت ارشاد صادر می‌کند و صدا و سیما بنابر ماموریتش می‌خواهد بر آن نظارت داشته باشد؛ لذا دوگانه‌ای ایحاد شده که یکی مجوز ساخت و دیگری مجوز پخش را صادر می‌کند؛ بنابراین در کمیسیون فرهنگی، قرار شد این کار را منظم و یکپارچه کنیم چراکه یک کار نمی‌تواند دو مدیریت داشته باشد.

صدا و سیما به سرمایه انسانی کارآمد و متخصص نیاز دارد

او با اشاره به ضرورت تقویت نظارت بر عملکرد صدا و سیما، اظهار کرد: سوال از دوستان صدا و سیما این بود که چگونه می‌توانند به این فضا احاطه داشته باشد درحالی که با توجه به شبکه‌های درون مرزی و برون مرزی که داریم، خود صدا و سیما نیاز به تقویت دارد؟ جمع بندی پاسخ اعضای شرکت کننده در جلسه که از سینماگران، اهالی تئاتر و فضای مجازی بودند این شد که اولا باید زیرساختی برای اجرای این کار فراهم شود و دوما سرمایه انسانی متخصص لازم است؛ زیرا اگر نقدی داریم مشکل در نظارت است؛ بنابراین هم باید زیرساخت‌ها و امکانات نظارتی را فراهم کنیم و هم سرمایه انسانی کارآمد و متخصص که فقط کارش در این حوزه باشد نیاز داریم.

صدا و سیما باید به سمت تخصص محوری حرکت کند

شبکه خانگی را زودتر تعیین تکلیف کنید تا دچار خسارت نشوند

نماینده مردم گرگان و آق قلا تصریح کرد: در خصوص ساختار این کار هم باید صحبت شود، هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم، اما نگاهمان بر این است که مجموعه‌ای متخصص و مستقل مسوولیت نظارتی را بر عهده بگیرد. مسوولین صدا و سیما معتقد هستند که بنابر چارچوب و اساس نامه صدا و سیما، این نظارت بر عهده صدا و سیما است، اما در کمیسیون فرهنگی نگاه بر این است که باید به سمت تخصص محوری حرکت کنیم و هر کس این مسوولیت را قبول می‌کند باید پاسخگو باشد. به دلیل نقدی که مسوولین تولیدات شبکه خانگی دارند، وزارت ارشاد تا اصلاع ثانوی نمی‌تواند به آن‌ها مجوز دهد، اما تا قانون تغییر نکرده نمی‌توان اجرای قانون را متوقف کرد و باید این کار را انجام داد؛ زیرا در شرایط کرونا که مردم نمی‌توانند از سینما استفاده کنند، بنابراین اگر شبکه خانگی را زودتر تعیین تکلیف نکنیم دچار خسارت جدی خواهند شد.

صدا و سیما تا زمانی که به دولت‌ها وابسته است نمی‌تواند نقش انتقادی خود را به خوبی ایفا کند

منتظری با بیان اینکه صدا و سیما نتوانسته است انتظارات مردم را تامین کند، گفت: وقتی با افکار عمومی صحبت می‌کنیم، سطح انتظارشان از صدا و سیما بیش از این است. وقتی هم با صدا و سیما صحیت می‌کنیم که باید سطح انتظار مردم را تامین کنند، آن‌ها هم از مشکلاتشان می‌گویند که برای نقش آفرینی نیاز به امکانات و الزاماتی دارند. الان شکایت مردم از صدا و سیما این است که فیلم و سریال‌ها مدام تکرار می‌شود، زیرا امکانات لازم را ندارند و مشکل دیگری که در صدا و سیما باید حل شود، بحث استقلال مالی است. تا زمانی که صدا و سیما وابسته به دولت‌ها باشد، نمی‌تواند نقش انتقادی خودش را به خوبی ایفا کند و هر دولتی انتظارات خودش را مطرح می‌کند و از صدا و سیما می‌خواهد که انتظاراتشان را تامین کند.

میزان رضایتمندی از صدا و سیما در حد انتظار نیست

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: صدا و سیما دستگاه حاکمیتی است و مسایل مالی دستگاه حاکمیتی هم باید حاکمیتی دیده شود. شبکه‌های برون مرزی با وجود هجمه‌هایی که وجود دارد، اما از امکانات لازم برای نقش آفرینی برخوردار نیستند و حتی مورد تحریم هم قرار می‌گیرند؛ بنابراین میزان رضایتمندی از صدا و سیما در حد انتظار نیست و ما باید مشکلات آن‌ها را هم در نظر بگیریم.

شیوع کرونا و تورم مردم را به سمت افسردگی می‌برد

صدا و سیما برنامه‌های شاد و طنز را تقویت کند

منتظری در خصوص ضرورت تربیت نیروی متخصص در صدا و سیما اظهار کرد: الان با حضور نسل جوان که عمدتا فارغ التحصیل دانشکده صدا و سیما هستند، گام‌های خوبی برداشته شده است، اما باید امکانات را فراتر از این در نظر بگیریم تا پاسخگوی انتظارات مردم باشیم. در شرایط فعلی شیوع کرونا و تورم که مردم را به سمت افسردگی سوق خواهد داد، نیاز به برنامه‌های شاد داریم بنابراین باید امکانات لازم را برای نقش آفرینی بهتر صدا و سیما فراهم کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۵۲۹۳،   fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
فکر کنم تو این دوره زمونه تنها کسی که از صدا و. سیمای میلی ایران راضی باشه خود کارکنان صدا و سیما باشن ولاغیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
رضایت مندی از صدا و سیما به هیچ عنوان عملیاتی نیست با این رویکرد داغونی که این ارگان داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین