پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
رضا هوش‌ور عکاس و تصویرگر انقلاب اسلامی و صاحب عکاسی قدس که بسیاری از رزمندگان دهه ۶۰ با عکس‌هایش خاطره داشتند، دار فانی را وداع گفت.
شعار سال: وقتی آلبوم عکس رزمندگان و شهدای دهه ۱۳۶۰ را تورق می‌کنیم، قطعاً چند عکس از عکس‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شخصیت‌های شهید خواهیم یافت که پشت آن‌ها ممهور به تصویری از گنبد مسجد‌الاقصی است و زیر آن نوشته شده است: «فتو اقصی». فتو اقصی نشان عکاسی‌ای بود که حاج رضا هوش‌ور مدیریت آن را به‌عهده داشت. بیشتر رزمندگان دهه ۱۳۶۰ عکاسی قدس را که در میدان بهارستان، پشت ساختمان مجلس شورای اسلامی واقع بود به‌یاد دارند. عکاسی قدس پاتوق همیشگی شهیدانی چون: نادر و کیوان محمدی، مصطفی کاظم‌زاده، علی مشاعی، حسین نصرتی و... بود.
 عکس‌های اختصاصی رضا هوش‌ور از امام (ره) فراموش‌ناشدنی است
در عکاسی قدس همواره عکس‌های جدیدی از امام (ره) و شخصیت‌های مختلف نظام از جمله مرحوم: هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله مشکینی، موسوی اردبیلی و شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، چمران و دیالمه یافت می‌شد و عکسبرداری آن‌ها غالباً کار خود حاج رضا بود. او هر قطعه عکس را در ابعاد ۹ در ۱۲ سانتی‌متر به‌قیمت ۴۰ ریال می‌فروخت.
حالا چند روزی است که «رضا هوش‌ور» تصویرگر انقلابی و صاحب عکاسی خاطره‌انگیز قدس دار فانی را وداع گفته است. حمید داودآبادی با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
"تصویرگر امام و انقلاب، به خدا پیوست...
امشب عزیزی برایم تصاویری فرستاد که دیدنش تکانم داد، عکس‌هایی بود که خودم چند سال پیش از عزیزی بزرگوار گرفته بودم.
حاج «رضا هوش‌ور» هنرمند بزرگی که عکس‌های اختصاصی او از حضرت امام خمینی (ره) و دیگر شخصیت‌ها و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برای شیفتگان انقلاب فراموش‌ناشدنی است.
آن روز‌ها که نه اینترنتی بود و نه کامپیوتر و نه چاپ و بنر و... «عکاسی قدس» حوالی میدان بهارستان پشت ساختمان مجلس، جایی بود که دهه ۱۳۶۰ پاتوق خیلی‌ها از جمله ما جوانان پرشوری بود که به‌دنبال تصاویر ناب از امام (ره) و شهدا بودیم.
با شماره که تماس گرفتم، جوانی از آن سوی تلفن با بغض خبری داد که خشکم زد:
بابا طبق روال همه‌ساله، رفت راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیعتش را با رهبر و انقلاب تجدید کرد، به خانه که آمد رو به قبله خوابید که استراحت کند و... بر اثر عارضه قلبی جان به جان‌آفرین تقدیم کرد.
هرگاه گذرم از پل چوبی بود سری به حاج رضا می‌زدم و عرض ادب و احترامی واجب. با آن لبخند زیبا و اخلاق خوش و دلنشینش، آن‌قدر به آدم صفا و ذوق می‌داد که از دیدنش سیر نمی‌شدم.
آخرین بار چند ماه پیش تماس گرفت، شنیده بود ناخوش‌احوال بودم جویای حالم شد، خیلی بزرگواری و لطف کرد، دوست داشتم باز هم بروم دیدنش که نشد.
مرد تصویرگر انقلاب اسلامی که گنجی عظیم بود، روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در سن ۷۲ سالگی به خداوند رحمان و رحیم پیوست.
روحش شاد و از ما راضی باشد.
خداوند به خانواده بزرگوارش صبر عطا نماید".

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۵۲۶۰۳، https://www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
واقعا غم بزرگی بود برای اطرافیان این عزیز ارزوی صبر و سلامتی و طول عمر میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین