پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۸۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
عبدالنصار همتی از تدوین سند جامع رمزپول توسط بانک مرکزی خبر داد.
شعار سال: رییس بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: درسال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک‌های مرکزی و رمز‌ها ارز‌ها و رمزپول‌ها درجهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارز‌ها و نسبت آن‌ها باسیاست گذاری پولی و ارزی ازمباحث پرچالش است.

وی افزود: طی دوسال گذشته تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری‌های اقتصادی جهان دربراه رمز ارز‌ها بار‌ها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.
 
اهداف بانک‌های مرکزی

از جمله اهداف بانک‌های مرکزی مختلف، افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

همتی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ایران هم با بررسی این روند جهانی و متمرکز شدن بر الگو‌های مختلف در پی بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمزپول را تهیه کرده است.
 
از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمزپول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری‌های پولی فراهم آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جماران نیوز، تاریخ انتشار: ۲۷بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۹۶۸۴۹، jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
بازم خداروشكر تونستيم شرايط رو به سمت و سوي خوبي سوق بديم در زمينه رمز ارز ها و اين خبر خوبيه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین