پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
رئیس پلیس راهور جزئیات آزادسازی ۳۲ میلیون پلاک خودرو را تشریح کرد و گفت: تخصیص این پلاک‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود و عامل انسانی در آن نقشی ندارد.
شعار سال: سردار سید کمال هادیانفر درباره جزئیات یک‌ساله شدن مالکیت پلاک‌های فَک‌شده خودروها، اظهار کرد: سالانه بیش از ۵.۵ میلیون خدمات شماره‌گذاری به مردم عزیز ارائه می‌دهیم که ۳.۵ میلیون از این خدمات ویژه نقل و انتقال وسایل‌نقلیه است.
رئیس پلیس راهور افزود: در ابتدای طرح شماره‌گذاری فردمحور، ۶۲ میلیون پلاک و شماره را برای شماره‌گذاری در سال‌های آتی پیش‌بینی کرده بودیم که تاکنون ۵۵ میلیون از این شماره‌ها و پلاک‌ها به خودرو‌ها اختصاص داده شده درحالیکه فقط ۲۳ میلیون پلاک استفاده می‌شود و ۳۲ میلیون پلاک در انبار‌ها و به اسم افراد با کد ملی مشخص نگهداری می‌شود.
وی تصریح کرد: در کمیسیون زیربنایی دولتی پیشنهادی را ارائه کردیم که این پیشنهاد در هیئت دولت نیز مطرح شد مبنی بر اینکه پلاک‌هایی که استفاده نمی‌شود، روی وسایل‌نقلیه نصب نیست و بیش از یک سال از عدم نصب و استفاده آن می‌گذرد، با حفظ سوابق پلاک فرد اولیه، به افراد دیگری قابل واگذاری باشد.

 ظرفیت‌های جدید ایران ۱۱ و ایران ۲۲

این مقام انتظامی ادامه داد: با این پیشنهاد و تصویب هیئت محترم وزیران، طرح ابتدا به صورت آزمایشی در شیراز انجام شد و در سراسر کشور در حال انجام است، اکنون ۳۲ میلیون شماره و پلاک آزاد شده که به صورت رندمی به متقاضیان سال جاری، روز‌ها و سال‌های آتی کشور توزیع می‌شود.

هادیانفر درباره اینکه به طور مثال بسیاری از شهروندان تهرانی علاقمند هستند که پلاک ایران ۱۱ را دریافت کنند، درباره نحوه توزیع عادلانه این پلاک‌ها نیز خاطرنشان کرد: مراکز استان‌های ما غالباً پرتقاضا هستند و یکی از مشکلات موجود همین رو به اتمام بودن پلاک‌ها بود، با اجرای طرح مذکور این ۳۲ میلیون پلاک آزاد می‌شود، اما تخصیص این پلاک‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود و عامل انسانی در آن نقشی ندارد.
مراقب افراد سودجو باشید
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در تمام استان‌ها بر اساس کدپلاک‌های خودشان توزیع صورت می‌گیرد، متذکر شد: غالباً افرادی سودجو و کلاهبردار از این فرصت‌های به وجود آمده سوءاستفاده خواهند کرد و به بهانه اخذ پلاک ایران ۱۱ یا ایران ۲۲ افراد را اغفال می‌کنند؛ مردم مطلع باشند تخصیص این پلاک‌ها فقط به صورت سیستمی و چرخشی است و گول و فریب افراد مدعی توزیع این پلاک‌ها را نخورند.
وی بیان کرد: سوابق این پلاک‌ها به افرادی که پلاک در دوره گذشته به نامشان بود، خواهند ماند و از تاریخ و ساعتی که پلاک به نفر جدید منتقل شود، سوابق نیز به اسم فرد جدید ثبت می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۵۷۱۶۱، https://www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین