پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه خرید ایده‌های دانش‌بنیان باید فرهنگ‌سازی شود، گفت: با چند هلدینگ بزرگ برای خرید ایده‌های ارائه شده در بورس مذاکره شده است.

شعارسال علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 75 ایده دانش‌بنیان در بورس روی تابلو هستند، گفت: به دلیل اینکه ایده مانند محصول به صورت ملموس نیست، مردم برای خرید ایده‌ها هنوز اعتماد نمی‌کنند بنابراین برای خرید فکر و دانش در کشور باید فرهنگ سازی شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که هلدینگ‌های بزرگ را وارد این طرح کنیم تا ایده‌ها را خریداری کنند و برای این منظور با چند هلدینگ مذاکره کردیم و ایده‌ها به آن‌ها معرفی شده است.

دلیری اظهار داشت: باید فضایی ایجاد شود تا مردم از خرید ایده استقبال کنند ولی در حال حاضر به دلیل اینکه طرح‌های دانش بنیان ماهیت فیزیکی مشخصی ندارند استقبال کم است.

* شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت دریافت تسهیلات

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی گفت: مقرر شده است که با شرایط خاص‌تری از سوی این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات ارائه شود. به طوریکه اولویت اول کارگزاری‌های صندوق شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: 5 بانک در حال فعالیت با صندوق هستند که به آن‌ها تاکید شده تا شرکت‌های دانش بنیان را برای ارائه تسهیلات در اولویت قرار دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس نیوز، تاریخ انتشار سه شنبه 19 آبان 1394 ، کد مطلب : 13940819000133: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین