پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
رئیس شورای شهر شیراز از شهرداری شیراز درخواست کرد که دو مصوبه مربوط به بحث تعارض منافع را تحلیل کرده و گزارش آن را در اختیار عموم قرار دهد تا اهمیت این اقدامات ساختاری منحصر به فرد و ماندگار که آیندگان آثارش را خواهند دید، بر همگان مشخص شود.
شعار سال : سید عبدالرزاق موسوی در آیین رونمایی از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه» با بیان اینکه آنچه امروز شاهد آن هستیم محصول فرآیندی است که از آغاز شکل‌گیری شورای پنجم به آن توجه شده، ابراز کرد: سامانه مدیریت اطلاعات پروژه در سال ۱۳۹۷ و به ابتکار کمیسیون برنامه و بودجه وقت تاسیس شد و در کمیسیون شهرسازی و معماری و نیز کمیسیون‌های عمران و حمل‌و‌نقل با جدیت دنبال شد.

وی افزود: شورای پنجم از ابتدا بر آن بود که موضوع شهرداری الکترونیک را نهادینه کند؛ که مبتنی بر دو اصل خدمات‌رسانی آسان، سریع و با کیفیت و نیز شفاف‌سازی است.

۳۶۰ شاخص کمی در برنامه پنج‌ساله پنجم

رئیس شورای شهر شیراز ابراز داشت: شورا برای نخستین بار در برنامه پنج‌ساله پنجم، ۳۶۰ شاخص کمی را تدوین کرده است که برای ارزیابی برنامه‌های مختلف شهرداری به آن مراجعه می‌شود و به تبع آن، برش‌های این برنامه پنج‌ساله در برگیرنده تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های شورا شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبات بسیار مهمی در همین مسیر به تصویب شورا رسیده است، گفت:یکی از این مصوبات مربوط به شفافیت بوده است.

موسوی اظهار داشت: معتقدیم این سامانه با وجود ارزشمند و منحصربه‌فرد بودن با آن چه می‌خواستیم و می‌خواهیم همچنان فاصله دارد؛ با وجود این، دو مصوبه نیز در زمینه تعارض منافع داشتیم که در فرصت باقیمانده از شورای پنجم به سامانه PMIS متصل خواهد شد.

موسوی بیان کرد: سامانه PMIS نحوه حفاظت از منابع، هزینه‌کرد و اولویت‌بندی پروژه‌ها را نشان می‌دهد.

وی در تشریح اهمیت موارد یادشده ابراز کرد: شهرداری سالانه ۱۵۰۰ قرارداد به‌صورت میانگین با افراد و مجموعه‌های مختلف منعقد می‌کند که می‌توان براساس آن، حجم گردش مالی شهرداری را بررسی کرد. همه هزینه‌ها و اقدامات در چارچوب این قراردادها به تصویب می‌رسد و سامانه PMIS تاکید می‌کند که این بودجه‌ها باید در کجا خرج شود و از همین رو است که شورا برای به ثمر رسیدن آن اصرار بسیاری کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه PMIS نخستین گام در زمینه یادشده است، ادامه داد: از لحظه‌ای که درخواستی مطرح می‌شود تا برآورد آن و مطرح شدنش در کمیسیون و طی دیگر مراحل در این سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد است.

موسوی ابراز کرد: قراردادهای شهرداری برای نخستین بار در چندین قالب تنظیم می‌شود که بخش املاک تاکنون به پایان رسیده است و سه بخش جدید در شهرداری ایجاد شد و اداره حقوقی و مصوبات این قرارداد‌ها را با کمک شهرداری تنظیم کرد و اداره نظارت و ارزیابی عملکرد و همچنین مرکز پژوهش‌ها باعنوان پشتوانه این کار اقدامات مهم و ماندگاری را صورت داده‌اند.

وی یکی از راهکار‌های کاهش تعارض منافع را راه‌اندازی سامانه PMIS دانست که کنترل و نظارت را ممکن می‌سازد.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در زمینه قراردادها مشکلاتی جدی وجود دارد، عنوان داشت: از همین رو است که تاکید می‌کنیم راه‌اندازی سامانه یادشده و نیز تحقق شهرداری الکترونیک ضروری است؛ البته به ثمر رسیدن آن مشروط به آن است که شهرداری این سامانه را تکمیل کند و کارشناسان آن را به کار گیرند.

معاون دادستان شیراز در این مراسم گفت: هوشمندسازی در حوزه شهری و الکترونیکی کردن امور، امر بسیار مهمی است که از این رو اقدامات شهرداری شیراز در این حوزه تحسین رئیس کل دادگستری استان فارس را نیز در پی داشته است.

ابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی معانی فراتر از اقدامات نیروهای انتظامی و پلیس دارد،افزود: هوشمندسازی امور همانند اتاقکی شیشه ای می ماند که مردم از نزدیک شاهد اقدامات و عملکردها خواهند بود.

وی ادامه داد: مجموع سامانه هایی امروز در مدیریت شهری شیراز به بهره برداری رسید که به طور کلی می توان به آن عنوان رصدخانه خدمات شهری داد.

معاون دادستان شیراز گفت: ارائه خدمات با بهره برداری از این سامانه ها اکنون به صورت عادلانه در مناطق شهری این کلانشهر محقق خواهد شد و اکنون خدمات در مناطق جنوب شهر با شمال این شهر تفاوتی ندارد و در جایگاه شهروندی این اقدامات قابل تقدیر است.

وی به ارتقای سلامت اداری و کاهش فساد بر مبنای اسناد بالادستی و فرودستی اشاره کرد و گفت: کنوانسیون‌هایی در حوزه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری داریم که ایران نیز به آن ملحق شده و بر مبنای این کنوانسیون ها قوانین داخلی و دستورالعمل های متفاوتی نیز در دوران ریاست کنونی قوه قضائیه تدوین شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: سامانه های مدیریت شهری در روند کاهش فساد اداری و کمتر شدن نارضایتی های عمومی با حذف حضور فیزیکی شهروندان در مجموعه شهرداری بسیار موثر است. وی تاکید کرد: هر اندازه ممیزی محوری کاهش یابد، سلامت اداری افزایش خواهد یافت. معاون دادستان شیراز، شهرداری این شهر را پرچم دار

هوشمندسازی شهری دانست و گفت: در سامانه‌های جدید شهرداری شیراز که بر پایه جی آی اس تدارک دیده شده شاهد بهبود امور در حوزه شهری خواهیم بود.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار 4 اسفند 99 ، کد خبر : 1042736 ، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین