پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
شهردار شیراز گفت: به دلیل اینکه یکی از دامنه تامین‌کننده چاه‌های آب پارک کوهستانی دراک در دامنه این پارک قرار دارد بنابراین نباید اقدامات تخریبی در این پارک صورت بگیرد.
شعار سال: حیدر اسکندرپور در آیین اجرای چهارمین طرح زاگرس سبز با هدف توسعه فضای سبز پیرامونی در ارتفاعات شیراز با اشاره به  انجام مطالعات بین جهاد کشاورزی و سازمان سیما و منظر شهرداری  برای شناسایی گیاهان بومی برای کاشت در ارتفاعات تحت عنوان طرح زاگرس سبز افزود: طی این طرح یک میلیون بذر متناسب با این اقلیم در دامنه ارتفاعات با مشارکت مردم کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه فضای سبز و حفظ این فضا بعنوان یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد کلانشهر شیراز طرح هر شیرازی یک درخت در اسفند ماه همزمان با هفته درختکاری برنامه‌ریزی شده است بطوری که هر فرد می‌تواند یک درخت را در دامنه شهر شیراز غرس و به نام خود ثبت کند.

شهردار شیراز از اختصاص یک مرکز داده برای ثبت و شناسایی درختان با نام افرادی که غرس می‌شوند خبر داد.

اختصاص ۶ کیلومتر مسیر پیاده

اسکندر پور یادآور شد یکی از اقدامات شهرداری شیراز در پارک کوهستانی دراک ایجاد حدود ۶ کیلومتر مسیر پیاده برای استفاده شهروندان شیرازی است و رویکرد ما در پارک کوهستانی تعبیه کردن یک پارکینگ در ورودی برای پارک خودرو‌ها و اختصاص پارک به چند ون برای خدمات دهی به شهروندان بصورت رایگان از ورود خودرو‌ها به پارک جلوگیری کنیم.

تاکید بر حفظ فضای کوهراه و پیاده را دراک

شهردار شیراز با اشاره به استقبال سمن‌ها و شهروندان در کاشت یک میلیون بذر در دامانه ارتفاعات گفت:   برای دومین هفته پیاپی طرح زاگرس سبز  با هدف سبز نمودن دامنه ارتفاعات شهر شیراز با گیاهان بومی با حضور گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود.

لزوم اهمیت تقویت بافت سبز شیراز

رئیس شورای شهر شیراز گفت: این برنامه‌ها موجی از نشاط و شادابی را در جامعه برای شهروندان ایجاد می‌کنند که کار بسیار ارزشمندی است.

سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به اهمیت تقویت بافت سبز شیراز و نقش ارزنده ان در حفظ کیفیت هوای کلانشهر افزود: مطابق برنامه‌های اعلام شده یک میلیون بذر سازگار با محیط زیست و جغرافیای این منطقه کاشته می‌شود که با این عمل شاهد تقویت فضای سبز دامنه زاگرس خواهیم بود.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد مدیریت شهری و به ویژه سازمان سیما و منظر خاطر نشان کرد: امیدواریم به همت شهرداری شیراز و حمایت‌های شورا این پارک به سرمایه بزرگ شهر تبدیل شود و نقش مهمی در تلطیف فضای شیراز ایفا نماید.
 
جلوگیری از اقدامات تخریبی دامنه پارک کوهستانی دراک

کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت و درخچه در ارتفاعات

محمد رضا زندیه ریس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در حاشیه چهارمین برنامه زاگرس سبز که در ارتفاعات پارک کوهستانی دراک  صورت گرفت گفت: برنامه زاگرس سبز  براساس  یک مطالعه علمی  با همکاری دانشگاه شیراز، جهاد کشاورزی و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اجرایی می‌شود.

به گفته زندیه در این برنامه یک میلیون بذر که عمدتا از گونه‌های بومی مناطق پیرامونی شهر شیراز هستند شناسایی و در دامنه ارتفاعات پیرامونی توسط سمن‌ها و گروه‌های مردمی کاشته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح زاگرس سبز مورد استقبال شهروندان شیراز و سمن‌ها قرار گرفته است، افزود: با اجرای طرح زاگرس سبز تا آخر زمستان یک میلیون بذر در سطح ارتفاعات شیراز بر اساس هدفگذاری صورت گرفته کاشته می‌شود.

به گفته زندیه بذر‌های کاشته شده در ارتفاعات با توجه به به شرایط اقیلمی نیاز به آبیاری ندارند.

زندیه سطح ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز را سطح ۱۳ هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: یک میلیون بذر هدف‌گذاری شده در مکان‌هایی که دارای پتانسیل مناسب است کاشت می‌شود مانند ارتفاعات بابا کوهی، شهرک گلستان، میانرود و دراک انجام شده است.

وی درباره نهضت درختکاری با هدف افزایش سرانه فضای سبز و مشارکت شهروندان در پویش شیراز شهر سبز پایدار اظهار کرد: در این نهضت ۵۰۰ هزار درخت و درخچه در سطح معابر و محلات شهر شیراز غرس می‌شود و این نهضت درختکاری از آبان ماه شروع شده و حرکت اصلی آن در اسفند ماه و همزمان با هفته درختکاری است

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از تعبیه شدن یک سامانه در این سازمان برای ثبت درخواست شهروندان برای غرس درخت و درخچه خبر داد و گفت: تلاش شهرداری این است که طی این نهضت حدود ۱۰۰ هزار اصله درخت و درخچه در ارتفاعات پیرامونی و حدود ۴۰۰ هزار اصله در سطح شهر غرس  شود

زندیه تاکید کرد: هدف شهرداری شیراز از طرح زاگرس سبز و نهضت درختکاری مشارکت‌های مردمی است تا حس تعلق خاطر را برای شهروندان در قبال توسعه و حفظ فضای سبز ایجاد کند.

وی از مطالعات صورت گرفته برای شناسانامه دار کردن درختان غرس شده توسط شهروندان خبر داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۲۷۹۹۴، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین