پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کاهش مرز میان مجمع فدراسیون با جامعه فوتبال مهمترین هدفی است که در انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال دنبال می‌شود.
شعار سال: بالاخره تکلیف انتخابات فدراسیون فوتبال روشن و از میان کاندیدا‌هایی که اقدام به معرفی، ارائه برنامه و اهداف خود نمودند با تصمیم و رای مجمع، رئیس و اعضای هیئت رئیسه انتخاب خواهند شد.

اما آنچه در روند این رویداد حائز اهمیت است، به کاهش مرز میان مجمع فدراسیون با جامعه فوتبال برمیگردد.
 
مشارکت شماری از پیشکسوتان و صاحب نظران تجربی و علمی فوتبال که به شکل غیر مستقیم (در قالب پیامرسان‌ها و شبکه‌های ارتباطی فضای مجازی) صورت پذیرفت، به نوعی بازنمایی حساسیت موضوع و شرایط نگران کننده فدراسیون فوتبال است.

چرا که این حجم از مشارکت جمعی بی‌سابقه بوده و ضمن افزایش سرمایه اجتماعی درون نهادی و تقویت حس تعلق ملی جامعه فوتبال، کُنشی آگاهی بخش جهت بهبود کیفیت تصمیم‌گیری مجمع فدراسیون فوتبال بشمار می‌رود.
 
اشاعه فرهنگ مشارکتی

حضور اعضای مجمع فدراسیون در کنار استادان و کارشناسان حوزه‌های مختلف فوتبال به همراه مباحثه و تبادل نظر پیرامون انتخابات و مسائل روز فوتبال کشور، علاوه بر ایجاد یک فرصت اجتماعی و پشتوانه شناختی، می‌تواند موجب اشاعه فرهنگ مشارکتی نیز گردد.

از کرانه دیگر ارائه و انتشار برنامه‌های کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال در گروه‌های مذکور و نقد و بررسی آنها، اعتبارسنجی و تمایز میان شعارگرایی و جنبه اجرایی برنامه‌ها را به همراه دارد. به عبارت دیگر تحلیل و بررسی برنامه‌ها، رویکرد انشایی بدون ضمانت اجرایی آن‌ها را نیز آشکار می‌سازد.

در مجموع تحلیل و نقد برنامه‌ها موجب آگاهی سازی اعضای مجمع و رای دهندگان می‌شود. روشن شدن ابعاد مختلف برنامه‌ها در پس نقد و بررسی، انتظار شایسته‌گزینی از میان نامزد‌های موجود و انتخاب مبتنی بر شناخت و آگاهی را افزایش می‌دهد.

این امر موجب می‌شود که برخی رای دهندگان بر خلاف ادوار گذشته، مبنا را اصلاح و پیشرفت فوتبال دانسته و بهانه‌ای برای رأی‌دهی بر اساس عدم شناخت کافی نداشته باشند. مضاف بر اینکه انتخابی از روی سلیقه، سفارش دیگران و توصیه‌های جانبدارانه انجام ندهند.
 
 انتخاب سلیقه‌ای

از این رو رأی دهندگان در مقام نمایندگان ملی مکلف هستند تا با پایبندی به اخلاق توسعه، برآیند نظرات کارشناسانه و شناخت حاصل شده را در روز انتخابات اعمال نمایند. به عبارتی در این رویداد با "کیفیت حضور" و "استقلال رای" در این صحنه، نقش آفرینی و "بازیگری" کنند. رویه‌ای برخلاف بسیاری از انتخابات گذشته که شماری از اعضای مجمع، بدون شناخت کافی از دانش و توانمندی کاندیداها، تنها در عرصه انتخابات حضور فیزیکی داشته و منفعل بوده و در حقیقت نقش بازیچه را ایفا نموده‌اند.

اکنون انتظار و مطالبه جامعه فوتبال از اعضای مجمع بر شناخت کافی از دانش شغلی و توانمندی کاندیداها، منافع ملی فوتبال و شایسته گزینی خواهد بود؛ بنابراین این مسئولیت اخلاقی و حرفه‌ای قابل تبدیل به انتخاب سلیقه‌ای و فروکاست به نگاه‌های جناحی، حزبی و قومی نمی‌باشد.

دیگر نکته روشن و امیدبخش این انتخابات به آشنایی و قرابت بیشتر اعضای مجمع از طریق گروه‌های مذکور با یکدیگر بر میگردد که در صورت تداوم می‌تواند منجر به نقش آفرینی آن‌ها در دوران پسا انتخابات و ورود فوتبال به فاز جدی دموکراسی شود. تداوم این امر در نهایت بر عملکرد هیات رئیسه نظارت دقیق‌تری را وارد می‌آورد و از اقدامات مخرب و ظرفیت‌های انحصاری به افراد خاص در بدنه فدراسیون جلوگیری خواهد نمود.

امید که این فرهنگ مشارکتی پس از انتخابات نیز تقویت و تداوم یابد. چرا که مدیریت فوتبال یک مدیریت بحران مستمر است و سکانداران فوتبال کشور باید فرم تفکر و نگاهشان را با شرایط روز تطبیق دهند. در پس تجدید حیات فرهنگی نهاد فوتبال، خرد جمعی و تشریک مساعی گزاره‌های دائمی و عناصر همیشگی فوتبال ما خواهند بود و به واسطه آن فوتبال در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر:iscanews.ir، ۱۰۹۰۰۴۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
ای کاش طبق خواست مردم علی کریمی میتونست به این کرسی بشینه و دل مردم هم شاد تر بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین