پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
زارعی از راه‌اندازی چهار برج سلامت، بایو، ICT و دامپزشکی در شهر دانش این دانشگاه خبر داد و گفت: مقرر است با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این پروژه پیش برود.
شعار سال: رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی چهار برج سلامت، بایو، ICT و دامپزشکی در شهر دانش این دانشگاه خبر داد و گفت: راه‌اندازی این شهر با قدرت جلو می‌رود و در این‌باره سرمایه‌گذاران خوبی پیدا شده و مقرر است با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این پروژه پیش برود.

با اشاره به عصر تکنولوژی اظهار کرد: در عصر تکنولوژی، همه کشورها، برای برنامه‌های پنج، ۱۰ و ۲۰ ساله خودشان، واژه‌هایی را انتخاب کرده‌اند و در جهت این واژه‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: اروپا با مفهوم صنعت چهارم (industry ۴)، ژاپن با مفهوم جامعه پنجم (society ۵)، آمریکا با مفهوم اینترنت صنعتی (industrial internet)، کشور‌های آسیایی با مفهوم شهر هوشمند (smart cities) و چین با مفهوم ساخت چین (made in china) برنامه‌های خود را طراحی و پروتکل‌های لازم را شکل داده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در ایران نیز مفهوم شهر دانش (knowledge cities) انتخاب شده است. دانشگاه تهران، پیشرو و بنیان‌گذار شهر دانش است. کشور و قوانین نیز به حمایت از این مفهوم پرداخته‌اند. در بحث شهر دانش، هوشمندی (smart)، سبز بودن (green) و کارآفرین بودن (entrepreneur) مد نظر است.

زارعی یادآور شد: شهر دانش که نماد پاسخگویی به اصلی‌ترین نیاز امروز کشور یعنی تبدیل اقتصاد سنتی به دانش‌بنیان عنوان شده است، در زمینی به مساحت ۴۲۸ هزار متر مربع برای توسعه پارک علم و فناوری و با حضور ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی نهایتاً ۱۸ هزار نیروی دانش‌آموخته و با هدف گسترش فضای کسب و کار راه‌اندازی می‌شود که هزینه احداث فضا‌ها از طریق اجازه بهره‌برداری طولانی مدت به سرمایه‌گذاران تأمین می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۲۹۶۷، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
0
0
اميد داريم كه تكنولوژي مورد نياز براي كشاورزي نوين در ايران اماده بهره برداري بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین