پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود اینکه ۴۵ پارک علم و فناوری و ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: ظرفیت و قابلیت احداث در این بخش بیشتر است.
شعار سال: غلامحسین رحیمی شعر باف روز جمعه در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دارای اهمیت اساسی است و نباید نیرویی تربیت شود که تنها به مدرک‌گرایی و اشتغال در دستگاه‌های دولتی بینجامد بلکه لازم است تولید علم و دانش از سوی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی مولد کسب و کار‌های دانش‌بنیان دارد، بنابراین پارک‌های علم و فناوری باید در کنار دانشگاه احداث شود تا به شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر دانشی کمک کند.

رحیمی اظهارکرد: از پارک‌های علم و فناوری انتظار است یک شهرک صنعتی دانش‌بنیان ایجاد کنند، چرا که آن‌ها شهرک‌های صنعتی را غنی‌سازی می‌کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: توسعه مراکز رشد، فناوری، کارآفرینی و خلاقیت حد و مرز جغرافیایی ندارند و هر جا راه‌اندازی شوند این قابلیت را دارند تا تمام مناطق حتی در سطح جهانی را پوشش دهند چرا که محصولات فناورانه قابلیت عرضه به دنیا را دارد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر در حال رشد و نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های پارک جامع استانی این است که باید زیست‌بوم فناوری و توسعه فناوری را به همه نقاط استان گسترش دهد.

رحیمی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان بوشهر گفت: بیشتر شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد نیاز به حمایت مالی دارند تا به نقطه تولید سودآور برسند که صندوق پژوهش و فناوری نقش مهمی در این زمینه دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دریا و زیست‌فناوری دریایی در استان بوشهر فرصتی مهم در زمینه شغلی و فناوری است که باید با تکنولوژی دانشی از این موقعیت استفاده کرد.

در این آیین حسن حبیبی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر معرفی شد و از خدمات حبیب رستمی، رئیس پیشین این پارک قدردانی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۱۱۹۵۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
شركت هاي دانش بنيان در ايران به شدت داره رو به مهجوري حركت ميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین