پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۱۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۹۹ اعتبارات پژوهشی کشور ۰.۴۵ درصد بود که در اعتبارات سال ۱۴۰۰ این اعتبارات ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

شعار سال: غلامحسین رحیمی شعرباف عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه نانو فناوری دانشگاه خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه علم و فناوری دارای ظرفیت‌های بسیار بالای است.

وی با اشاره به استعداد بالای جوانان در نقاط مختلف استان بوشهر تصریح کرد: باید زمینه لازم برای بهره‌برداری مناسب از ایده‌های جوانان دانش‌آموخته خلاق و نوآور استان بوشهر و کمک به زایش کسب و کار خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم اختصاص یک درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی به حوزه پژوهش اضافه کرد: این اعتبار معادل هشت هزار میلیارد ریال است که باید برای تحقق آن ساز و کار لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر افزایش اعتبارات حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ اعتبارات پژوهشی کشور ۰.۴۵ درصد بود که در اعتبارات سال ۱۴۰۰ این اعتبارات ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

رحیمی با تاکید بر لزوم بهبود قابلیت‌های بالفعل پژوهشی کشور ادامه داد: باید ۴۰ درصد بودجه پژوهشی مجموع شرکت‌های دولتی از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری جذب شود.

وی خواستار نقش‌آفرینی پارک جامع علم و فناوری هر استان در احداث مراکز رشد در شهرستان‌ها شد و افزود: محدودیتی در توسعه پارک‌های علم و فناوری نداریم و باید به اندازه تمام قابلیت‌های بالقوه استان، میزبانان واحد‌های فناور، نوآور و خلاق گسترش یابد و تقویت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مهر، تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۵۱۳۹۱۷۸، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
تا وقتی فرهنگ پژوهش در ایران به بار نشینه و نتونیم شرایط رو برای تقابل مثبت اجراییات و پژوهش سامان بدیم اوضاع همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
یک درصد هم تو این اوضاع کساد اقصادی برای دستگاه های اجرایی زیاده واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین