پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در خصوص بازار‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی با وزارت امور خارجه در تعامل هستیم.
شعار سال: سورنا ستاری در حاشیه افتتاح سه مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرکت جدیدی که برای توسعه مراکز نوآوری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها آغاز شده که به درآمدزایی دانشگاه‌ها کمک بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها از این طریق می‌توانند خود را تامین کنند و این اقدامات می‌تواند به یک فرهنگ عمومی در راستای حمایت از ساخت داخلی، تولید فناوری و نزدیکی دانشگاه به مردم و تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه تبدیل شود که سیاست اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به سفر اخیر خود به کنیا و افتتاح مرکز نوآوری در این کشور اشاره و تصریح کرد: این معاونت در خصوص بازار‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان به صورت جدی با وزارت امور خارجه در تعامل است و افتتاح مرکز نوآوری در کنیا الگو بسیار خوبی برای دیگر کشور‌ها است.

ستاری ادامه داد: ساختمان قبلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا که تخلیه شده بود به نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی و همچنین محلی برای آموزش شرکت‌ها در آن کشور تبدیل شد.

وی عنوان کرد: پیشنهاد راه اندازی و تاسیس مراکز خانه نوآوری و فناوری ایران در قالب دیپلماسی فناوری در مراکز هدف (کشور‌های مناسب برای صادرات) ارایه شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: ما برای محصولات فناوری بودجه‌ای در نظر گرفته ایم و نوع نگاه به این مراکز خروجی محور است و اینکه تا چه اندازه محصول دارد اهمیت دارد و به نوعی مراکز نواوری زایشگاه شرکت‌ها است.

راه اندازی دومین برج فناوری امیرکبیر اردیبهشت ۱۴۰۰

همچنین احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه مراکز رشد و فناوری بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

وی ادمه داد: در برج فناوری ابن سینا فارغ التحصیلان و شرکت‌های بیرون از دانشگاه فعالیت دارند و به دنبال این بودیم که دانشجویان و اساتید داخل دانشگاه نیز در زمینه نواوری و فناوری فعالیت بیشتری داشته باشند که برنامه ریزی کردیم تا در هر دانشکده مرکز نوآوری احداث شد.

وی ادامه داد: امسال در قرارداد‌های صنعتی چهار برابر سال گذشته قرارداد منعقد شد که نشان می‌دهد ما با موفقیت به سمت دانشگاه نسل سوم و تاثیرگذاری در گردش اقتصادی کشور حرکت کرده ایم و هم اکنون ۲۹۸ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ دومین برج فناوری دانشگاه نیز با حمایت معاونت علمی راه اندازی می‌شود.

سه مرکز نوآوری در دانشکده‌های مهندسی هوافضا، مهندسی پلیمر و رنگ و عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و یک آزمایشگاه تخصصی امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معتمدی رییس دانشگاه و جمعی از مسوولان در این دانشگاه گشایش یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۰۵۸۰۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
شركت هاي دانش بنيان هم در حل وفصل مشكلات خودشون واقعا موندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین