پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
نایب رییس اول کمیسیون آموزش با بیان اینکه روزانه ۲۰ مهندس و نخبه در مقاطع کارشناسی تا دکتری از کشور خارج می‌شوند، گفت: ایران جزو کشور‌ها با بالاترین آمار‌ها قرار دارد.
شعار سال: محمد وحیدی نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه رایویی ««گفتگوی اجتماعی» با بیان اینکه مهاجرت یک اصل طبیعی و یک حق برای هر فرد است که محل زندگی خود را انتخاب کند، گفت: ایران جزو کشور‌هایی است که همچنان مهاجر پذیر و هم مهاجر فرست است، اما اگر بخواهیم بر اساس نخبگان این موضوع را بسنجیم، باید اذعان کنیم جزو کشور‌هایی هستیم که بیشتر مهاجرت را تجربه کرده ایم.

وی به آمار‌ها اشاره و بیان کرد: در بین ۹۸ کشوری که نخبگان خود را با مهاجرت از دست می‌دهند، ایران جزو کشور‌ها با بالاترین آمار‌ها قرار دارد و این یک اتفاق نه چندان مثبت است.
 
مهاجرت نخبه به کشور

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه مهاجرت نخبه به کشور آسیب می‌زند، عنوان کرد: فرد نخبه، یک انسان برجسته و کارآمد محسوب می‌شود و در تولید علم و فناوری اثرگذار است و نبوغ فکری او باعث سرعت بخشیدن حرکت یک کشور شود.

وی از آسیب‌های اجتماعی مهاجرت نخبگان گفت و اظهار کرد: در عرصه علمی این آسیب‌ها بیشتر برای جهان سومی‌ها رخ می‌دهد. اگر مهاجرت نخبگان با برگشت آن‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و یا بلندمدت همراه باشد، حتما آثار آن مثبت خواهد افتاد، اما اگر سیر آن معکوس باشد، قطعا اثر منفی دارد.

این نماینده مجلس با تصریح بر اینکه ایران در حوزه مهاجرت نخبگان، آسیب‌های آن را درک کرده است، گفت: اینکه برنامه‌هایی برای جذب نخبگان و دانشجویانی که در دانشگاه‌های مختلف دنیا مستقر هستند، داریم امری مهم و حیاتی محسوب می‌شود. بر اساس آمار‌هایی که وزارت علوم منتشر کرده است، سالانه ۱۴۵ هزار نفر در حوزه تحصیلی از کشور مهاجرت می‌کنند که از این تعداد ۱۰۵ هزار نفر تحصیلات دانشگاهی دارند و خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ نفر مهندس و نخبه از کارشناسی تا دکترا از کشور خارج می‌شوند، عنوان کرد: این عدد زیادی است و متاسفانه به همین اندازه، برگشت نداریم؛ گرچه برنامه ریزی‌های خوبی در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:. snn.ir، ۸۹۳۸۲۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
روزی 20 نخبه خیلی زیاده برای کشوری که برای به وجئد اوردن این نخبه ها این همه زحمت میکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین