پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۴۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶
سید مجتبی حکیم؛ داماد حجت الاسلام روحانی امام جمعه مشهور بابل است که با مدرک تحصیلی کاملا غیرمرتبط و در روندی عجیب و در شرایطی خاص به صندلی شهرداری بابل تکیه زد.

شعار سال: بالاخره خبر دستگیری سیدمجتبی حکیم؛ شهردار جوان بابل تائید شد تا به پرونده قطور رسوایی‌ها در شهرداری‌ و شوراهای شهر مازندران، برگ زرین دیگری افزوده شود.

خبر دستگیری حکیم، از ظهر شنبه در فضای مجازی دست به دست می شد اما نهادهای ذی ربط واکنشی به آن نشان نمی دادند تا اینکه شامگاه شنبه،‌ فرامرز ابوالحسنی؛ رییس شورای شهر بابل در متنی که در اختیار رسانه ها قرار گرفت، خبر بازداشت شهردار را تایید کرد.

رییس شورای شهر بابل در این مصاحبه از پیش آماده شده نوشت:

"در جریان بازداشت شهردار بابل قرار گرفتیم، اما هنوز در خصوص تعیین تکلیف شهردار ابلاغیه ای به دست ما نرسیده است. به معاونان شهردار دستور داده شد که کارهای شهروندان به زمین نماند و همانند گذشته کارها انجام شود و تا زمان مشخص شدن وضعیت برای امضای برخی از اسناد خاص که به حضور شهردار نیازمند است، منتظر می مانیم.تا زمانی که شهردار از این سمت کنار نرود و یا حکم تعلیق وی صادر نشود ، کارها به روال سابق و بدون انتخاب سرپرست انجام می شود. در حال حاضر با توجه به نامشخص شدن وضعیت شهردار تصمیمی برای انتخاب سرپرست شهردار گرفته نشد و معاونان شهردار، شهرداری را مدیریت می کنند."

این نامه آب پاکی را روی دست آقای شهردار و طرفدارانش ریخت، همان کسانی که تا همین چند روز پیش از خدمات جهادی و قدرت بالای مدیریت آقای حکیم سخن می‌گفتند، حالا باید مانند ده‌ها مورد مشابه، سکوت اختیار کنند.

سید مجتبی حکیم؛ داماد حجت الاسلام روحانی امام جمعه مشهور بابل است که با مدرک تحصیلی کاملا غیرمرتبط و در روندی عجیب و در شرایطی خاص به صندلی شهرداری بابل تکیه زد.

پدرزن آقای حکیم که خطبه‌ جنجالی‌اش در نمازجمعه، دلیل اصلی رسوایی اخلاقی و مالی شورای شهر بابل عنوان شد، حالا در معرض آزمونی بزرگ قرار گرفته است. روحانی که خود را مرد اول مبارزه با فساد معرفی می کند و بارها گفته در برابر فشارهای مختلف کوتاه نمی‌آید اینک باید پاسخگوی اتهام داماد خود باشد و افکارعمومی منتظرند تا شیوه مواجهه وی با پرونده دامادش را ببینند.

در شرایطی که مردم در وضعیت بغرنج اقتصادی به سر می برند و نهادهای امنیتی و نظارتی به شدت در حال رصد کردن مدیران و کور کردن منافذ فساد هستند، دل شیر یا روی زیاد می‌خواهد که بازهم مدیری خود را به فساد آۀوده کند.

خبر دستگیری آقای حکیم تنها محدود به فساداحتمالی یک شهردار نمی شود، بلکه پای اعتماد مردم به امام‌جمعه شهر را هم به‌میان می‌کشد. لین چرسش اساسی افکارعمومی است که «چگونه آقای روحانی ازاحوال نزدیکان خود بی‌خبر است و چرا علی‌رغم شایعات بسیار زیاد پیرامون حکیم در چندماه اخیر، شخصا و مانند پرونده رسوایی شورای شهر به ماجرا ورود نکرده‌اند»

 

سید مجتبی حکیم ۱۶بهمن ۹۷، پس از تغییر ترکیب شورای شهر و بازداشت 5 عضو آن به دنبال رسوایی بزرگ مالی و اخلاقی، در شرایطی خاص و در حالیکه بسیاری از بزرگان و دلسوزان بابل مخالف این انتصاب بودند به شهرداری دومین شهر پرجمعیت مازندران رسید.

ماجرای بازداشت و احضار حکیم از مدت‌ها پیش مطرح شد اما، وی هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداد، تا وقتی این جریان در اواسط هفته گذشته به صورت جدی طرح شد و برخی از منابع از احضار حکیم به همراه ۲ عضو شورای شهر، چند کارمند و پیمانکار شهرداری خبر دادند، اما نامه ابوالحسنی به این اخبار درگوشی رسمیت بخشید و دستگیری حکیم را تایید کرد.

 

بعد از دستگیری رجبی؛ شهردار ساری، این دومین بازداشت یک شهردار در مازندران است که سال 99 را به تلخ‌ترین سال مدیریت شهری در مازندران بدل نمود. هر دو این شهرداران به دلایل مالی بازداشت شده اند که نشان می دهد این مدیران کوچکترین ارزشی برای مردم قائل نیستند، وگرنه در روزگار جنگ اقتصادی که عامه ملت صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند، برای پول بیت‌المال نقشه نمی‌کشیدند و به اموال عمومی دست‌درازی نمی‌کردند.

البته هنوز هیچ حکمی برای حکیم صادر نشده و اساسا وی در جایگاه متهم است، اما در صورت اثبات این اتهام هیچ حرفی جز اظهار تاسف باقی نمی ماند. زیرا قرار بود آقای حکیم، درست مانند آقای رجبی شهردار ساری، برای کشیدن خط بطلان بر روند فساد در شهرداری و شورای شهر سکان را به دست بگیرد اما عاقبت خیاط هم در کوزه افتاد و حالا مردم اساسا نمی دانند دیگر به چه کسی می‌توان اعتماد کرد؟!

اگر ماجرای شهرداری ساری تکرار شود و بابل دو ماه بلاتکلیف بماند، اختیارات و وظایف شورا به استاندار مازندران به عنوان قائم مقام شورا منتقل شده و نهایتا این استاندار است که باید همانند ساری، برای بابل نیز شهردار انتخاب کند.

شعار سال، با اندکی تلخیصو اضافات برگرفته از سایت عبارت، تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۹۹، کد خبر: ۵۹۱۷۵، www.ebaarat.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
واقعا این چه کشوریست که هر جا امام جمعه و مسولیت همه فک و فامیلش هم استخدام هستند حالا دزد باشند رشوه گیر باشند. هر چی باشند و ملت بی کار و یا کارهای الکی و پیش پا افتاده. واقعا انقلاب برای این شد. نه عدالتی نه حساب و کتابی فقط رانت و پارتی. حالا اکترشون هم دزد از کار درمیان و آبروریزی می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
خيلي مردم بابل بعد از اين اتفاق انتظارات و تفكراتشون عوض شده و اين اصلا براي اعتماد عمومي مردم نسبت به انقلاب مناسب نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
بکارگماشتن افراد نزدیک در پستهای دولتی و رده بالا اولین بار نیست که مطرح میشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین