پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش سطح زیرکشت برنج در استان‌های غیر شمالی به دلیل بالا رفتن قیمت آن در بازار بوده است، گفت: تولید محصولات تراریخته در کشور تجاری نشده است.

شعارسال: عباس کشاورز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما از طرف وزیر جهاد کشاورزی و کشاورزان تحت فشار هستیم که در بازار محصولات کشاورزی برای جلوگیری از سقوط قیمت‌ها مداخله کنیم، اظهار داشت: به دلیل فراوانی عرضه محصولات کشاورزی در بازار، ما چندین بار مجبور به مداخله در آن شدیم. به عنوان مثال محصولاتی مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کردیم و در حال حاضر نیز این کار ادامه دارد ضمن اینکه برای صادرات سیب‌زمینی از کشور یارانه اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ سالیانه ۲۲ میلیون تن کالای کشاورزی وارد کشور می‌شد، گفت: در حال حاضر این عدد به حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن کاهش یافته و احتمالاً در سال جاری به کمتر از ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، بحران آب در کشور خیلی جدی است، تصریح کرد: آب اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین خط قرمزی است که برنامه‌هایمان را با آن تنظیم می‌کنیم. در همین ارتباط ما تلاش کردیم سطح زیر کشت برنج را در استان‌هایغیر شمالی محدود کنیم و با توجه به اختیاراتی که داشتیم، این مسئله را به شدت دنبال و اعمال کردیم و بسیاری از مدیران و کشاورزان به همین دلیل از ما دلگیر شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این زمینه توفیقات خوبی به دست آوردیم، گفت: در سال جاری به دلیل افزایش قیمت برنج، این مسئله تا حدی از کنترل خارج شد که در پی آن ما به مدیران منطقه و کشاورزان آنجا اعتراض خود را اعلام کردیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید شکر در کشور نیز اظهار داشت:‌ اگر مشکل صنعت حل شود، با یک سوم آبی که قبلاً برای تولید چغندرقند مصرف می‌شد، طی سه سال آینده مشکل شکر در کشور حل خواهد شد.

کشاورز بر لزوم توسعه کشت نشائی در کشور تأکید کرد و گفت: به غیر از گندم، جو و سیب‌زمینی، همه محصولات باید تحت پوشش کشت نشایی قرار بگیرد که به همین منظور باید بانک نشائی داشته باشیم و کاشت نشا صنعتی شود که به دنبال آن میزان آبیاری را تنظیم کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تولید محصولات تراریخته در کشور ادامه داد: ما هیچ محصول تراریخته‌ای روی زمین‌های کشاورزی نداریم و تولید این محصولات تجاری نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27مهر1395، کدخبر: 3799126: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین