پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل گفت: با رایزنی‌های انجام شده بین مسئولان کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان مشکلات صادرات محصول سیب‌زمینی به کشور آذربایجان برطرف شد.
شعارسال: مهدی محتشمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردبیل اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی که سیب‌زمینی کاران و صادرکنندگان این محصول در گذشته با آن روبه‌رو بودند مشکلات صادرات بود که با رایزنی‌های انجام شده بین مسئولان کشور ایران و آذربایجان این مشکلات برطرف شده و هم‌اکنون نگرانی در بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصول سیب‌زمینی وجود ندارد.

وی با بیان ا‌ین‌که در گذشته سیب‌زمینی‌کاران و تولیدکنندگان این محصول با دغدغه‌ها و مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو بودند، افزود:‌ بعد از آغاز فعالیت دولت یازدهم رایزنی‌های اساسی برای حل مشکل کشاورزان و تولیدکنندگان محصول سیب‌زمینی انجام شده که این امر هم‌اکنون دغدغه و مشکلات منطقه را در حوزه کشاورزی برطرف کرده است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل گفت: امروز سفر هیئت آذربایجانی برای امضای تفاهم‌نامه‌ها در بخشهای مختلف استان اردبیل انجام می‌شود و به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هیئت آذربایجانی به استان اردبیل سفر کرد که این امر می‌تواند برای استان که ظرفیتهای بالایی دارد دستاوردهای عظیمی داشته باشد.

محتشمی بیان کرد: با توجه به این‌که استان اردبیل مرز مشترکی بین ایران و آذربایجان است باید از این ظرفیت بسیار مهم در توسعه و پیشرفت کشور و به ویژه استان اردبیل استفاده شود، چرا که این یک امتیاز بزرگ برای اردبیل محسوب می‌شود که در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت و تجارت می‌توان با آذربایجان تفاهم‌نامه امضا کرد.

وی تصریح کرد: روابط تجاری و سیاسی کشور ایران ‌و آذربایجان بعد از فعالیت دولت یازدهم به مراتب افزایش یافته و این یکی از ارتباطات موفق ایران با آذربایجان محسوب می‌شود که روز به روز بر روند ارتباطات تجاری و سیاسی ایران و آذربایجان افزوده می‌شود.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل افزود: با توجه به این‌که پروژه راه‌آهن به هزینه‌ها و منابع زیادی نیاز دارد، نیاز است راه‌آهن اردبیل به صورت کارشناسانه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم این پروژه را که مطالبه مردم استان اردبیل است، در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: از دستاوردهای سفر هیئت آذربایجان به ایران کاهش عوارض کامیون از مرزهای استان اردبیل است که این امر نیز برای ما بسیار مهم است و می‌تواند سبب افزایش صادرات محصولات تجاری و کشاورزی باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395، کدخبر: 1336223 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین‌الملل ، چه ارتباطی با صادرات سیب زمینی داشت؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین